חדשות

הסכם קיבוצי משודרג לעובדי תחנת הכוח במישור רותם

חדשות22 בנובמבר 2019    2 דקות
0

עשרות העובדים יקבלו בין השאר תוספת שכר של לא פחות מ-20 אחוזים!

הסכם קיבוצי משודרג לעובדי תחנת הכוח במישור רותם
"הבנה הדדית". חתימת ההסכם | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות ו-OPC אנרגיה חתמו השבוע על הסכם קיבוצי שיחול על עשרות עובדי תחנת הכוח של החברה, הממוקמת במישור רותם סמוך לדימונה. ל"שבע" נמסר, שזהו הסכם שני המחדש ומרחיב את תנאי ההסכם הראשון שנחתם בתחנת הכוח ב-2015, והוא יהיה תקף ל-4 שנים.

OPC אנרגיה היא חברה ציבורית העוסקת בהקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקני ייצור חשמל בישראל. התחנה במישור רותם מייצרת כ-5 אחוזים מסך צריכת החשמל במשק. עובדי התחנה שעליהם יחול ההסכם מועסקים בין היתר כמפעילים, עובדים טכניים ותומכים וכן בתחום האחזקה.

כחלק מההסכם ייהנו העובדים בין השאר מהעלאת שכר ממוצעת של יותר מ-20 אחוזים לכל עובד במשך תקופת ההסכם וממענקים שנתיים. כמו כן, ישופרו ב-30 אחוזים ההפרשות הפנסיוניות לעובדי המשמרות, ויוגדלו מכסות ימי החופשה, ההבראה והבחירה. בנוסף, כחלק מההסכם נקבע שעובדים יקבלו מלגות עבור לימודי ילדיהם.

במו"מ להסכם היו שותפים יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף, מנהל מחוז דרום בהסתדרות המהנדסים עו"ד ניר אייזנברג, יו"ר ועד העובדים ז'אנה ברייטמן, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עוה"ד יניב וייס וטל שטיין מאגף הפנסיה, יועמ"ש מרחב נגב עו"ד גיא בלאס ומזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב יקיר אוקנין.

הנהלת החברה יוצגה בידי המנכ"ל גיורא אלמוגי, סמנכ"ל כספים צחי גושן, מנהלת משאבי אנוש אושרית סויסה קדוש, מנהל התחנה תומר אבירם ועו"ד מיכל הראל ממשרד עו"ד ארנה לין.

בביוף: "אנחנו גאים בכך שהצלחנו ליצור במקום ייחודי כמו OPC הסכם המשך להסכם הראשון שנחתם לפני 4 שנים. הצלחנו לשפר משמעותית את השכר ואת תנאי העובדים, הרבה בזכות חברי הוועד ובראשם ז'אנה ברייטמן. גם בעתיד נמשיך ללוות את המקום המיוחד הזה שמפיק חשמל בלב המדבר, מתוך דאגה ברורה לענייני העובדים".

עו"ד אייזנברג: "למרות המו"מ הארוך והמאתגר, הצלחנו להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי המשפר בצורה דרמטית את תנאי העסקת עובדי החברה. אני שמח שנציגות העובדים וההנהלה הצליחו לראות עין בעין. תודה לכל מי שסייע ועמל על הבאת ההסכם לקו הסיום".

ברייטמן: "אני מברכת על כך שחתמנו על ההסכם. למרות מו"מ שלווה בירידות ועליות, הגענו להבנה הדדית, וזכינו להסכם ראוי ומאוזן. תודה לכל מי שליווה אותנו בתהליך".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה