חדשות

חידשו את הברית עם העם והתורה

חדשות21 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

גם בבאר שבע קיימו באחרונה אירוע לציון חג הסגד של יוצאי אתיופיה

חידשו את הברית עם העם והתורה
2 מופעים ותערוכה. אירוע הסגד בבירת הנגב | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

אירוע הסגד של קהילת "ביתא ישראל" התקיים באחרונה ב"מרכז הצעירים" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת זו נהנו המשתתפים בין היתר ממופע פולקלור של להקת "אינסרה" (הרכב מוזיקלי ייחודי המתבסס על טהרת המוזיקה האתיופית המסורתית), מופע להקת הילדים "אנדנת" ותערוכת צילומים ותמונות נדירות העוסקות בסיפורה של יהדות אתיופיה. האירוע נערך גם במעמד ראש העירייה רוביק דנילוביץ', סגנו עופר כרדי, חברי מועצה, קייסים וכהני קהילה.

רוביק דנילוביץ' | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כידוע, 50 יום לאחר יום הכיפורים חוגגים היהודים יוצאי אתיופיה את חג הסגד; החג מסמל את חידוש הברית שלהם עם עמם ותורתם. מאז עלייתם לישראל, מציינים יהודי אתיופיה את הסגד בעלייה לרגל לירושלים. מ-2008 מכירה מדינת ישראל ביום הסגד כאחד החגים הרשמיים בישראל לפי חוק.

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

הכרה זו באה לידי ביטוי כמסורת בבירת הנגב באמצעות טקס אותו מארגנים המחלקה לאירועים ואגף הרווחה והשירותים החברתיים ברשות בשיתוף חברת "כיוונים", "הסוכנות היהודית", משרדי ממשלה ועמותות שונות.

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה