חדשות

מגשרים על פערי השפות

חדשות20 בנובמבר 2019    2 דקות
0

תוכנית שפות חדשה ליצירת שיח בלתי אמצעי ליהודים ובדואים במקומות עבודה פותחה במרכז "סוויץ'" שבפארק "עידן הנגב"

מגשרים על פערי השפות
"לסייע בשיח נכון יותר". אחד הקורסים במסגרת תוכנית השפות | צילום: באדיבות מרכז "סוויץ'"

לאחר חנוכתו הרשמית של "סוויץ' – מרכז טריגובוף להכשרה וקידום מקצועי" שבפארק "עידן הנגב", הושקה בו השבוע תוכנית שפות חדשה. ל"שבע" נמסר, שהתוכנית משלבת קורס עברית לדוברי ערבית וקורס ערבית לדוברי עברית, והיא פותחה עבור סביבות עבודה מגוונות, בהן עובדים בדואים ויהודים זה לצד זה. קורס הערבית מיועד לנותני שירותים שונים (רווחה, משאבי אנוש, מנהלים ישירים ומנהלי מפעלים), וקורס העברית מיועד לבעלי פוטנציאל לקידום הנדרשים לשיפור העברית המדוברת שלהם. את התוכנית מובילים "סוויץ'" מייסודו של מכון "טריגובוף" בשיתוף חברת "סודה סטרים", וכבר לומדים במסגרתה כ-40 משתתפים ומשתתפות.

התוכנית מתפרשת על פני כ-4 חודשים, ומשלבת גם אימון ביתי באמצעות קבוצת וואטס-אפ פעילה בהנחיית המרצה וכמו כן שיחות טלפוניות עם המרצה לתרגול השפה המדוברת, מעבר לשעות הקורס הפרונטליות. תוכנית השפות מקדמת הכשרה מעשית שתאפשר יצירת הזדמנות חדשה לתעסוקה עבור המשתתפים, וכמו כן תקנה למשתתפיה דוברי הערבית שליטה גבוהה בשפה העברית המדוברת ולמשתתפים דוברי העברית שליטה בשפה הערבית מדוברת, כך שיוכלו להתקיים שיח בלתי אמצעי וחיזוק התקשורת הבינ-אישית בין כלל משתתפי התוכניות.

ליאור ניסקי (מנהל מרכז "סוויץ'"): "אחד הכלים החיוניים להצלחה הוא נושא השליטה בשפות; ידיעת השפה העברית הינה הכרח היום למי שרוצה להשתלב ולהתקדם בשוק התעסוקה הישראלי, וידיעת שפות נוספות מעבר לשפה העברית יכולה כמובן רק לסייע ולהגביר את סיכויי ההצלחה האישית של כל אדם. במטרה לקדם את ההכשרה וההתמקצעות, גובשה תוכנית משולבת לתעשייה במרכז 'סוויץ" שב'עידן הנגב' ללימוד השפה העברית עבור נשים בתפקידי הייצור, לצד ידיעת השפה הערבית עבור עובדים וראשי צוותים דוברי עברית העובדים יחד עם בני ובנות החברה הבדואית. שליטה גבוהה בעברית מדוברת יכולה לסייע בקידומן של נשים בדואיות רבות כאשר ידיעת השפה הערבית מצד בעלי תפקידי מפתח, ראשי צוותים ומנהלים ישירים, יכולה לסייע בשיח נכון יותר בסביבת העבודה. אנו מברכים על פתיחת ההכשרה, ומאחלים הצלחה רבה לכל המשתתפים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה