חדשות

20 גופים מתנגדים לתוכנית המתאר החדשה של באר שבע

חדשות19 בנובמבר 2019    2 דקות
0

חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה התייחסו להתנגדויות הרבות, ובמהלך הדיון בנושא הזהיר סגן ראש העירייה שמעון בוקר מפני עומס תחבורתי בשכונת מגוריו נווה נוי

20 גופים מתנגדים לתוכנית המתאר החדשה של באר שבע
טל אל על. "הפיכת הטבע לזמין ונגיש" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבאר שבע, בראשות מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, אישרה באחרונה פה אחד את התייחסותה להתנגדויות שהגישו 20 גופים שונים לתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של בירת הנגב.

הגופים הם: תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל, חברת "נתיבי ישראל", חברת החשמל, רשות הטבע והגנים, חברת "תשתיות נפט ואנרגיה", משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל, חברת "פז", ארגון "מגמה ירוקה", עמותת "בית אשל", חברת "יובלים פינוי בינוי", חברת "חסין אש חברה למוצרים קרמיים", חברת "כלמוביל בע"מ יבואנית רכב", חברת "א. א. מגדלי אורן באר שבע", חברת "די. אר. אר סא"ל יזמות ונדל"ן", חברת "י. ח. דמרי בנייה ופיתוח", חברת "משכן ובניין פורת ש.ג.י.א", חברת "אשטרום נכסים בע"מ", חברת "סונול" וחוות "נחל עשן".

רוב מוחלט של ההתנגדויות שהגישו הגופים השונים נדחו, חלקן התקבל חלקית, ומיעוטן התקבל באופן מלא. בולטת בעניין זה הייתה "ההצלחה" של רשות מקרקעי ישראל, ש-13 התנגדויות שלה התקבלו במלואן, 2 התקבלו בחלקן ו-5 בלבד נדחו בידי הוועדה המקומית. בין ההתנגדויות שהתקבלו לגמרי, הקטנת ייעוד תיירות ומסחר כך שיתאים לתוכנית שכונת "פארק הנחל" ממערב המקודמת בימים אלה, התאמת סימון המתחם של בית החולים החדש לתכנון העדכני, המלצה לתת ביטוי למרכז תחבורה בצפון מזרח המתחם הרפואי והוספת שימושים של תעשיית או תעסוקת ביו-טק.

במהלך הדיון בנושא בישיבת הוועדה, ציין סגן ראש הרשות ומחזיק תיק האחזקה העירונית שמעון בוקר את העומס התנועתי בשכונת נווה נוי (בה מתגורר בוקר…), ושאל למה לתת זכויות לתיירות שיעמיסו על השכונה. הוא נענה בידי רן אקסטרמן, שהשימוש עבור תיירות הוא לפי תוכנית מאושרת, ושמבחינת הבינוי מדובר באזור בשולי נווה נוי שמעט מנותק מהשכונה, ומתפרס בסך הכל על 5 קומות התואמות לשכונה צמודת קרקע ותוספת של כ-80 חדרים. בסופו של דבר, אישרו כאמור, כל חברי הוועדה המקומית שנכחו בדיון את התייחסות הוועדה להתנגדויות לתוכנית המתאר.

שמעון בוקר. דואג מעומס תנועה בשכונת מגוריו | צילום: פרטי

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה