חדשות

מבצע "אירוס"

חדשות14 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מפקדי וחיילי פלוגת צאלים וילדי קיבוץ צאלים ותושביו יצאו לשתול פקעות של אירוס הנגב, הנמצא בסכנת הכחדה, בגבעה מוגנת בה יוכלו להמשיך להתרבות

מבצע "אירוס"
לשמור על האירוסים. שתילת הפקעות | צילום: אילה סניור, מיזם "צבא ההגנה לטבע"

משנים מציאות סביבתית: עשרות חיילים ממיזם "צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", המובל בידי חיל הטכנולוגיה והאחזקה בצה"ל, ונעשה בשיתוף עם הצבא, משרד הביטחון, "החברה להגנת הטבע", רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל ורשות העתיקות, יחד עם עשרות ילדי קיבוץ צאלים וכמה מתושביו, שתלו באחרונה פקעות של אירוס הנגב בשטח מוגן בסמוך לשטחי האש של הבסיס.

ל"שבע" נמסר, ש"צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם" נכנס לשנת הפעילות החמישית, וצירף לשורותיו 6 מיזמים סביבתיים נוספים. המיזם, שהוקם במטרה להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת שבסביבתם, החל ב-2014 עם 8 פרויקטים, וכיום פועלים במסגרתו כ-60 מוקדי עשייה, באוויר בים וביבשה, מאצבע הגליל ועד אילת, מהשומרון ועד חופי הים התיכון.

"זוהי שיאה של הפעילות, שהחלה במרץ עם סימון הפרחים הפורחים, המשיכה ביוני עם הוצאת הפקעות הנדירות, וכעת שתילתן במיקום החדש", מסבירה אילה סניור (רכזת המיזם בדרום).

פקח הרשות עדן אוליאל, מוסיף שאירוס הנגב הוא מין אנדמי לחולות מערב הנגב וסיני, ותפוצתו מצומצמת וחופפת לשטחי האימונים של צה"ל. "הוא המין היחיד מבין כל אירוסי ההיכל שגדל במדבר הקיצוני, ברמת משקעים של 150 מ"מ גשם לשנה ומטה. לפי אתר הצמחים בסכנת הכחדה בישראל, עיקר האוכלוסיות מרוכזות בחולות חלוצה בישראל ומיעוטן בחולות ממערב לכביש הגבול ועד ואדי אל עריש, עם אוכלוסיה הנחשבת צפופה בסמוך לצאלים", אומר אוליאל.

"הקרקע שבתחומים של שטחי האימונים נרמסת בידי כלים כבדים בתדירות גבוהה, דבר הפוגע באירוסים", מציין גיא סלעי (מנהל המיזם). "לכן, פעילות העתקת הפקעות הפכה למסורת חשובה, כאשר מפקדים וחיילים מפלוגת צאלים, שבמשך השנה מתוודעים לייחודיותו של המין, שותלים מחדש את הפקעות בשטחים בטוחים ומוגנים יותר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה