חדשות

20 מתנדבים של "אור ירוק" בגני ילדים בבאר שבע

חדשות14 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מתנדבי העמותה מגיעים מדי שנה ל-50 אלף ילדי גנים ברחבי המדינה

20 מתנדבים של "אור ירוק" בגני ילדים בבאר שבע
זה"ב בגן. פעילות בגן "אטד" בבאר שבע | צילום: עמותת "אור ירוק"

עמותת "אור ירוק" גייסה 20 מתנדבים לפעילות בגני ילדים בבאר שבע, במסגרת פרויקט זה"ב (זהירות בדרכים) לגן, הכולל הגעת כ-1,500 גמלאים מתנדבי העמותה לגנים בכ-100 יישובים ברחבי המדינה והדרכת כ-50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, זאת בהיקף של כרבע מיליון שעות פעילות בשנה.

ל"שבע" נמסר, שמדי שנה נהרגים בממוצע בתאונות דרכים במדינה 32 ילדים בני 0 – 14. את זה"ב בגן מעבירות אור ירוק ותנועת של"מ – החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות. כחלק מהתוכנית, באים גמלאים מתנדבים אחת לשבוע לגן ילדים הקרוב לביתם. הם משתתפים בפעילות במקום, ובנוסף מעבירים תכנים המתמקדים במסר "חייבים לשמור על כללי הבטיחות בדרכים", הכל במטרה למנוע פגיעה בתאונות של ילדים.

המתנדבים מקבלים אחת לחודש הכשרה וליווי בנושא, עזרים וחומרי פעילות מתאימים. הם מגיעים לגנים ממלכתיים, ממלכתיים דתיים ושל המגזר החרדי והחינוך במיוחד, בחברה היהודית ובחברה הערבית.

ארז קיטה (מנכ"ל עמותת "אור ירוק"): "בכל שנה, נמחקת כיתת לימוד שלמה בתאונות דרכים; ילדים שלא יספיקו להתבגר, יוצאים מביתם ויותר לא שבים אליו. בשונה ממדינות רבות בעולם, נמצאת מדינת ישראל במגמה קבועה ואף עולה של ילדים הנפגעים ונהרגים בתאונות. המדינה, המעניקה חינוך לילדינו, לא יכולה להיות אדישה לנתונים הקשים האלה, וחייבת לדאוג להעניק חינוך לבטיחות בדרכים לכל ילדי ישראל כבר מגיל הגן. הילדים של היום הם נהגי המחר, ומי שיוטמעו בו מגיל צעיר ערכים של בטיחות, זהירות ושמירה על החוקים, ינהג בעתיד בצורה בטוחה יותר. ככל שיותר ילדים יקבלו חינוך לבטיחות, כך נוכל לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה