חדשות

חשיפה: "יותר מחצי מיליון חתולים בבאר שבע"!

חדשות14 בנובמבר 2019    4 דקות
0

כך ענה הווטרינר העירוני תושב העיר שהתלונן על מצב החתולים בבירת הנגב. הווטרינר העירוני, הוסיף גם שישנם כ-50 אלף חתולים חולים בעיר. העירייה: "את כמות החתולים בבאר שבע לא ניתן לשער"

חשיפה: "יותר מחצי מיליון חתולים בבאר שבע"!
צילום אילוסטרציה: ingimage

מספר חתולי הרחוב המשוטטים ברחבי העיר באר שבע גדול בהרבה ממה שכולנו חושבים, כך לפחות לפי מה שאמר לא מכבר ה-וטרינר העירוני ד"ר רומן זינגר לתושב בירת הנגב (שמו שמור במערכת) שהתלונן על מצבם של החתולים הרבים בעיר.

כשהתושב טען בשיחתו הטלפונית עם ד"ר זינגר (שלדברי התושב, התקיימה ב-8.9 השנה) שיש בבירת הנגב כ-30 אלף חתולים (לפי נתוני משרד החקלאות), קטע אותו ה-וטרינר ואמר: "לא, לא, לא, לא צודק. יש בבאר שבע יותר מחצי מיליון חתולים, לפחות 10 אחוזים מהם חולים לפחות 10 ימים, שזה סדר גודל של 50 אלף חתולים. איך העירייה יכולה לטפל, להאכיל, לחסן, לעקר 50 אלף חתולים? אתה תענה לי".

קודם לכן, פנה אותו תושב במכתב לראש העירייה רוביק דנילוביץ', בו טען שהוא סובל "מחתולי הרחוב שעושים את הצרכים שלהם בחצר ביתי, בריהוט הגן ועל דלת הכניסה לחצר ביתי. הבנתי שאין מה לעשות חוץ מלסרס או לעקר את החתולים, וגם את זה לא עושים באופן קבוע, אלא מדי פעם כשיש פרויקט לכך. זה מצב בלתי נסבל! במצב הנוכחי, חתולי הרחוב סובלים מחוסר תזונה ראויה. הם נמצאים רוב הזמן ליד פחי אשפה, וגם בני האדם סובלים מחדירה של חתולים לבתים פרטיים, וגורמים לנזק. חתולי הרחוב גורמים לנזק באיכות החיים, הנגרם בעקבות נוכחותם במרחב העירוני; החתולים משתלטים על גינות של בתים פרטיים, ועושים את הצרכים שלהם בריהוט הגן, ומשאירים שערות. הם גורמים לנזקי רעש כשנלחמים על הטריטוריה, צחנה של שתן ועקבות צואה".

והתושב המשיך: "הבעיה קיימת לא רק בבתים פרטיים, אלא גם בארגזי חול של ילדים וכדומה. קניתי בית קרקע, כדי שיהיה לי ולמשפחתי בית עם גינה, והבית הפך לסיוט. מאז שנכנסנו לבית, אני ומשפחתי לא נהנים מהבית; אי אפשר לשבת בחצר שמסריחה משתן וצואה של חתולים. החתולים עושים את השתן שלהם בריהוט הגן. נמאס לי! אי אפשר לחיות כך שלפני שרוצים לשבת בחצר, צריך לשטוף את החצר וריהוט הגן. זה מצב בלתי נסבל! החתולים פוגעים באיכות החיים שלי ומשפחתי באופן משמעותי. לדעתי אסור לתת לחתולים כמו הכלבים להסתובב ברחובות העיר ללא השגחה. אני מציע לבנות מתחם מחוץ לכל עיר, שאליו יעבירו את החתולים. המתחם יהיה גדול, ויכלול את התנאים הטובים ביותר לחתולים, כגון ארגזי חול, עצים, סככות נגד גשם, מים ואוכל. תהיה שליטה על הטיפול בחתולים ובריאותם. אם הצעתי תתקבל, חיי החתולים יהיו טובים והאזרחים לא יסבלו מהם".

כ-100 חתולים בחודש מטופלים במרפאה העירונית

וכך השיב לתושב, בין היתר, אחראי היחידה לפניות הציבור באגף לאיכות הסביבה ברשות אלימלך אבי: "חתולי הרחוב יוצרים מטרד והפרעה לחלק מהאוכלוסייה, יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות, ויש כאלה שאפילו אוהדים אותם, ומאכילים אותם. אנו מבינים את התסכול מהשחתת החצר הפרטית שלך, ואכן לעתים קרובות תושבים בעלי גינות פרטיות באים יותר במגע עם חתולי הרחוב. עם זאת, יש לזכור שחתולי הרחוב הם חלק מהנוף הסביבתי שלנו, ואנו צריכים ללמוד לחיות איתם באיזון. את האיזון הזה ניסה לעשות בג"צ חתולים, והנוהל שיצא בעקבותיו שמטרתו היא לשמור על בריאות הציבור יחד עם שמירה על צער ורווחת בעלי החיים. הנוהל קובע שאין להעביר חתול ממקום למקום, ואין להמית חתולים, אלא במקרים מאוד מסוימים של פגיעה וסכנה ממשית לפגיעה בבריאות הציבור. מכאן שהמלצתך ליישום בתי מלון לחתולים הינה מנוגדת לחוק".

והאחראי הוסיף: "אנו בעיריית באר שבע דואגים באופן קבוע לשפר את האיזון הזה במספר רב של רבדים: הנחת פחים מוטמנים, עיקור וסירוס חתולי רחוב עם התמקדות במוקדים בעייתיים, הרחקה וסילוק של חתולים המסכנים באופן ישיר ומוחשי את בריאות הציבור, הקמת פינות האכלה מוסדרות באופן בו תהיה פחות פגיעה לסביבה ושיפור יכולת הפיקוח והסברים וחינוך לציבור ולמאכילות. אנו מאמינים  שהדברים יביאו לשיפור בנושא מטרדי החתולים, אך תמיד הם יהיו בקרבנו".

בתגובה לפניית "שבע", גם בשאלה האם יש לעירייה פרויקטים או תוכניות להתמודדות עם הבעיה, מסר דובר הרשות אמנון יוסף בתגובה: "את כמות החתולים בבאר שבע לא ניתן לשער, לכן אין שום מידה לקבוע את כמות חתולי הרחוב, וכמובן לא את כמות שציינת, שהיא לא סבירה. כידוע, עיריית באר שבע פועלת רבות בנושא הטיפול וצמצום התרבות החתולים; מדי שנה, מבצעת המחלקה ה-וטרינרית ניתוחי עיקור (ו)סירוס חתולי רחוב. מדי חודש, מטופלים במרפאה העירונית כ-100 חתולים פצועים וחולים. העירייה הציבה תחנות האכלה לחתולי רחוב. יש לציין, הצוותים עברו הכשרה מתאימה בלכידת חתולים, וברשותם ציוד מתאים המסייע להם רבות בעבודתם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה