חדשות

אלופי הפיזיקה מאמי"ת בבאר שבע

חדשות6 בנובמבר 2019    2 דקות
0

תלמידים בתיכונים של אמי"ת מבירת הנגב כבשו את אולימפיאדת הפיזיקה של רשת אמי"ת

אלופי הפיזיקה מאמי"ת בבאר שבע
מצטיינים. הפיזיקאים לעתיד מאמי"ת באר שבע | צילום: אהרון מגל

7 תלמידים ותלמידות מבתי החינוך של רשת אמי"ת בבאר שבע זכו באחרונה באולימפיאדת הפיזיקה של הרשת, בה התמודדו תלמידים מצטיינים ממגמות הפיזיקה בבתי החינוך של אמי"ת מכל רחבי הארץ.

ל"שבע" נמסר, שהתלמידים המצטיינים מבירת הנגב הם דניאל קורקין, ליאון טרוסנטנצקי, ולדימיר ירמולנקו ומיכאל באלושווילי ממקיף אמי"ת (ע"ש וסרמן) בהדרכת המורה קלרה סקוליק וחן נחום, קמילה שרף ומעיין צדיק מאולפנת אמי"ת אוריה (ע"ש דייקמן) בהדרכת המורה חנה ינטוב. תלמידות האולפנה בלטו בין משתתפי התחרות בשל גילן הצעיר (כיתה ט') ובשל ההישגים המרשימים שלהן בתחרות. מצטיינת דרומית נוספת הייתה כליל שהם תלמידת אמי"ת קמה ירוחם, אותה הדריכה המורה נגה בן שמחון.

את התחרות, שנערכה במתחם אמי"ת גוגיה שבכפר בתיה, יזמה ד"ר רחלה תורג'מן (ראש תחום הפיזיקה ברשת אמי"ת), במטרה לתרגל ולקדם את תלמידי אמי"ת לאולימפיאדת הפיזיקה הארצית והבינלאומית. מתוך כ-200 תלמידים נבחרו 20 מצטיינים, שזכו בניקוד הגבוה ביותר, ביניהם כאמור 7 מצטייני אמי"ת באר שבע. המצטיינים יזכו לליווי והדרכה של מאמן הנבחרות אלכס ויינברג מקהילת הפיזיקה של רשת אמי"ת, כדי שיוכלו להעפיל לאולימפיאדה הארצית והבינלאומית. במהלך האולימפיאדה, ישתתפו התלמידים בסדנאות מרתקות, כגון פיזיקה בספורט, בקרקס ובתלת מימד.

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "הזכייה בתחרות זו וההישגים חסרי התקדים בהם אנו זוכים בשנים האחרונות מעידים שתחום הפיזיקה מהווה עוגן של מצוינות בעיר. נמשיך לתת בידי התלמידים באמצעות מרכזי המצוינות בכלל ובפרט מרכז המצוינות במדעים, את הכלים הנדרשים להוביל חשיבה פורצת דרך. אני מברכת את הזוכים והצוות המקצועי על ההישג המרשים".

ראש אולפנת אמי"ת אוריה נעה הכהן, בירכה את התלמידות הזוכות, והודתה למורה חנה ינטוב על מסירותה: "שאיפתנו היא לקדם כל תלמידה ותלמידה למיצוי יכולותיה בכל תחומי המדע והדעת. אנחנו בטוחים שנכונה לתלמידותינו הצלחה בהמשך דרכן המדעית".

צוריאל רובינס (מנהל מקיף אמי"ת) הוסיף: "מה שמאפיין את התלמידים המצטיינים הללו היא העובדה שהם לא מצטיינים רק בפיזיקה, אלא גם בעולם הערכי העשיר שלהם. התלמידים הללו הם מופת לכולנו, ומלמדים אותנו על התמדה ודבקות במטרה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה