חדשות

5 חודשי עבודות שירות למנפיק חשבוניות פיקטיביות מחורה

חדשות17 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

בית המשפט השלום בבאר שבע הרשיע את אבו שולדום באקר בהנפקת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של 720 אלף שקלים. הנאשם השיב לקופת המדינה כ-103 אלף שקלים

5 חודשי עבודות שירות למנפיק חשבוניות פיקטיביות מחורה
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

אבו שולדום באקר מחורה, הורשע באחרונה בבית משפט השלום בבאר שבע בגין הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של 720 אלף שקלים. ל"שבע" נמסר, שהתיק נוהל בידי עו"ד עינב לוי מהמחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע.

לפי כתב האישום, הנפיק הנאשם במשך חודשיים (בין אוגוסט לספטמבר 2012), 3 חשבוניות מס ע"ש חברת "אילנות הבירה חברה לגינון פיתוח ובנייה בע"מ", בעוד הוא אינו בעליה או מנהל בה, זאת מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקאות שבגינן הונפקו החשבוניות. אבו שולדום מסר את החשבוניות לחברת "א. א. ובניו", והביא לכך שזו תתחמק מתשלום מס שהיא חייבת בו.

סכום החשבוניות שהוציא הנאשם עמד על סך 722,466 שקלים, וסכום המע"מ שנגרע מקופת המדינה הגיע ל-102,797 שקלים. במעשיו גזל אבו שולדום סכומי כסף מהקופה הציבורית, ופגע בערך השוויון ובנשיאת נטל החבות במס.

במסגרת הסדר טיעון, הודה הנאשם בעבירות המיוחסות לו, ולקח אחריות על מעשיו. כמו כן, הסיר אבו שולדום את המחדל, ושילם את קרן המס במלואה (כ-103 אלף שקלים). בעת מתן הכרעת הדין, אמרה השופטת שרה חביב: "מדובר בעבירות הפוגעות פגיעה חמורה בערך השוויון. הקופה הציבורית נפגעת, והדבר גורר גם פגיעה בכיסו של כל אזרח ואזרח".

בהמשך, גזרה על הנאשם בין היתר 5 חודשי מאסר שיבוצעו בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 7,000 שקלים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה