חדשות

ערד: תמריצים לעבור לנגב

חדשות15 באוקטובר 2019    4 דקות
0

קק"ל וקבוצת "רד-בינת" חנכו בעיר את "קק"לטק-רד בינת", מיזם שיכשיר צעירים לעבודה בהיי-טק, ויעניק תמריצים להתיישבות בפריפריה

ערד: תמריצים לעבור לנגב
"יעד מרכזי". עטר והסטודנטים | צילום: מערך הסברה קק"ל

אירוע להשקת המיזם "קק"לטק-רד בינת" התקיים באחרונה בערד, זאת כחלק משיתוף פעולה בין קק"ל לקבוצת "רד-בינת" ובתמיכת העירייה למען לעידוד ההתיישבות בנגב. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת המיזם יוכשרו חיילים וחיילות משוחררים לעבודה בהיי-טק, ומשתתפים שאינם בני המקום יקבלו גם תמריצים להתיישבות בערד. המיזם מתנהל כחלק מתוכנית "ישראל 2040 – קק"ל בונה את ארץ המחר" של קק"ל.

במהלך האירו (בו השתתפו יו"ר קק"ל דניאל עטר, ראש הרשות עו"ד ניסן בן חמו, נשיא "רד-בינת" ויוזם ומוביל המיזם יהודה זיסאפל, מנכ"ל "בינת תקשורת מחשבים" אלון בן צור, סגן יו"ר קק"ל ארנן פלמן, בכירים מתעשיית ההיי-טק, תלמידי המיזם ועוד), נחנך קמפוס "בינת", שישמש את הסטודנטים של "קק"לטק-רד בינת" במהלך תקופת לימודיהם והכשרתם, ובסיומן יהווה גם את מקום העבודה שלהם.

מיזם "קק"לטק-רד בינת" לעידוד ההתיישבות בנגב יממן לצעירים משתתפי התוכנית, כולם חיילות/ים משוחררים, שכר לימוד ושעות תגבור לתואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה, עם התמחות בתכנות DevOps, יחד עם הבטחה לשלבם באחת מ-20 חברות ההיי-טק של קבוצת "רד-בינת" ובחברות היי-טק נוספות שיצטרפו בהמשך למיזם. את פעילות ההכשרה המקצועית והליווי התעסוקתי ב"קמפוס קק"לטק" במהלך ובסיום הלימודים מובילה החברה הבת, "בינת תקשורת מחשבים". הסטודנטים יקבלו מלגות שכר לימוד וקיום בכל אחת מ-3 שנות התואר, וכן מחשב אישי. לתוכנית לא נדרשת עמידה בתנאי קבלה אקדמיים, והיא מונגשת לכל מי שמעוניין ונמצא מתאים להשתתפות בה. התוכנית פועלת כיום בערד, ומיועדת להתרחב לערי פריפריה נוספות.

שיתוף הפעולה בין קק"ל ל"רד-בינת" נוצר כאמור במסגרת מיזם "רילוקיישן ישראלי – קק"ל בונה את ארץ המחר", אותו השיקה קק"ל לא מכבר, במטרה לעודד התיישבות של כמיליון תושבים חדשים בנגב וחצי מיליון בגליל עד 2040, מתוך הבנה שבלי צמצום הפערים בין יישובי הגליל והנגב ויצירת איזון דמוגרפי בינם לבין המרכז לא יהיה חוסן אסטרטגי למדינת ישראל. קק"ל רואה בנגב ובגליל את מחוללי השינוי הלאומי, מובילי המהפכה הטכנולוגית הבאה בישראל, שתביא לחיזוק חוסנה הכלכלי והפיכתה לאומת היי-טק אמיתית עם תעשייה עילית המתפרשת לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.

יעטר: "מתוך מבט מפוכח אל העתיד וקריאה רצינית ומעמיקה של התחזיות, אנו רואים בצורה חדה וברורה שללא חיזוק משמעותי של הנגב והגליל ויצירת איזון דמוגרפי בינם לבין המרכז, מדינת ישראלי תיוותר ללא חוסן כלכלי ואסטרטגי. לאור זאת, הציבה לעצמה קק"ל, שמאז היווסדה עוסקת בהפיכת החלום הציוני למציאות, יעד מרכזי לשנים הבאות בדמות חיזוק האזורים האלו והבאת מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון לגליל. כחלק מכך, תחת תוכנית הדגל שלה 'רילוקיישן ישראלי – קק"ל בונה את ארץ המחר', יוזמת קק"ל ומקדמת פרויקטים רבים בתחומי החינוך, ההתיישבות והתעסוקה בדגש על תחום ההיי-טק אותו סימנו כתחום מחולל השינוי. מיזם קק"לטק בשיתוף 'רד-בינת' ועיריית ערד המאפשר לחיילות וחיילים משוחררים לקבל הכשרה לעבודה בהיי-טק ותמריצים להתיישבות בפריפריה, הינו מימוש הלכה למעשה של החזון הזה. אחרי שהקמנו בנוף הגליל (נצרת עילית) את בית קק"ל הראשון למצוינות, אנחנו מתחילים בערד את הפרויקט המבורך הזה, במטרה להרחיבו לערים נוספות בנגב ובגליל".

לדברי זיסאפל, הצמיחה ולא רק בישראל בתעשיית ההיי-טק, מונעת מאז ומתמיד בידי כוח אדם הנדסי איכותי, והמחסור רק הולך ומחריף: "בלי המהנדסים האיכותיים הללו, אנו בבעיה. אני מעריך שהעתודה הגדולה של המהנדסים לעתיד תגיע מהפריפריה דווקא. מדוע להביא מהנדסים מהודו, כשיש לנו משאב לאומי קיים? מדובר בקבוצת אנשים בעלי פוטנציאל אדיר אבל מוזנח. המגבלה שלנו אינה ההון האנושי; מזה יש לנו בשפע. צריך לתת לחבר'ה האלה קודם כל להאמין בעצמם, ולספק להם ליווי, גיבוי ותמיכה וכמובן מקום עבודה עם גמר הלימודים. מדובר במשימה לאומית ממדרגה ראשונה, ואני מאמין ומקווה שעוד חברות היי-טק ומרכזי פיתוח רב לאומיים שפעילים בישראל ירימו את הכפפה, ויתגייסו לסייע".

עו"ד בן חמו: "כמי שהתחיל את הקריירה המקצועית בהיי-טק, אני יודע שלתעשיית ההיי-טק אין גבולות. בפריפריה יש אוכלוסייה חזקה, שלא מסתפקת במועט. החיבור בין קבוצת 'רד בינת', קק"ל וערד הוא צעד משמעותי לחיזוקה ופיתוחה של ערד ותושביה. עשרות צעירים מצאו את מקומם במיזם, ואנחנו רואים את ההשקעה הגדולה שלהם בלימודים, יחד עם ההשקעה של 'רד בינת', קק"ל והעירייה, עתידה של ערד נראה מבטיח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה