חדשות

מאירים ב-ורוד

חדשות15 באוקטובר 2019    3 דקות
0

2 מרכזי בריאות גדולים באזור הוארו בצבע ורוד, לציון חודש המודעות לסרטן השד

מאירים ב-ורוד
"הטיפול הכי טוב הינו מניעה". המרכז הבאר שבעי המואר | צילום: מחוז דרום, "כללית"

"כללית" מחוז דרום האירה בימים אלה בוורוד את מרכזי בריאות האישה ברחבי הדרום לציון חודש המודעות לסרטן השד.
ל"שבע" נמסר, שלראשונה הוארו בוורוד, צבע המאבק בסרטן השד, מרכזי בריאות האישה במטרה להגביר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם ולמאבק במחלה.

כחלק מהגברת המודעות למאבק בסרטן השד, מצוין מדי שנה באוקטובר "חודש המודעות לסרטן השד", במקביל לשאר מדינות העולם. לאורך כל השנה, ובדגש מיוחד בחודש זה, מקיימת "כללית" מחוז דרום פרויקטים ואירועים רבים להגברת המודעות לנושא ולקידומו. והשנה בפעם הראשונה הוארו בוורוד בין היתר מרכז בריאות האישה בבאר שבע ומיראז' המרכז לרפואה יועצת בדימונה.

"כארגון המקדם אורח חיים בריא, אני רואה ב'כללית' על עובדיה ומנהליה חלק חשוב גם בהגברת המודעות לטיפול מונע וקידום אורח חיים בריא", אמרה חדווה אמונה, מנהלת "כללית" מחוז דרום. "בחרנו להאיר את מרכזי בריאות האישה בוורוד, כדי להגביר את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. גילוי מוקדם מציל חיים הוא לא סיסמה, הוא אמת כאובה. בזכות הגילוי המוקדם ובדיקת הממוגרפיה התורמת לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים, חייהן של יותר ויותר נשים שלקו במחלה ניצלים".

ד״ר גיא טווינה, מומחה "כללית" ברפואת נשים ומנהל המרכז בבאר שבע: "סרטן השד הינו המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, בלי קשר לדת ומוצא. עיקר התחלואה הוא מעל גיל 50. אולם, לפקטורים שונים וביניהם גנטיקה ישנה השפעה מכרעת על הקדמת גיל ההופעה. הטיפול הכי טוב הינו מניעה, והמניעה הינה פשוטה, בדיקה ידנית אצל כירורג/ית שד, ובמידת הצורך השלמת ההערכה באמצעי הדמיה (כגון אולטרה סאונד וממוגרפיה). שיעור הריפוי בגילוי מוקדם הינו גבוה מאוד, ויכול להגיע ל-90 אחוזים, ומכאן חשיבות המודעות למניעה פשוטה בבדיקה סדירה אחת לשנה, כשחשים שינוי במראה השד או הופעת כאב מקומי חדש. לאורח חיים בריא יש השפעה רבה על מניעת סרטן השד; הימנעות מהשמנת יתר, ביצוע פעילות גופנית סדירה ואכילת תזונה מתאימה יכולים למנוע עד כשליש מהמקרים. מרכז בריאות האישה, 'שירותי בריאות כללית' באר שבע, מבקש להעלות את המודעות לבדיקה פשוטה ומצילת חיים לא רק בחודש זה, אלא לכל אורך השנה. אנו מזמינים אותך לבוא ולהיבדק".

"חשוב שנשים יקחו אחריות על בריאותן". המרכז הדימונאי ב-ורוד | צילום: מחוז דרום, "כללית"

ד״ר דוד סגל, מומחה "כללית" ברפואת נשים ומנהל מיראז' בדימונה: "חשוב שנשים יקחו אחריות על בריאותן, יגיעו להיבדק לפי ההנחיות ובהתאם לגיל חשוב שנשים יכירו את גופן ואת מצבו הרגיל, כך שכל מצב בו יש שינוי יפנו מיידית לרופא לצורך המשך הערכה ובדיקה. רופא/ת נשים במרפאה מאפשר/ת לנשים באזור שנתקלות בחשד לבעיה או ממצא בשד הדורש הערכה, כלי ראשון לפנייה. רופא הנשים האמון על רפואת האישה יודע להפנות אותה להמשך הערכה בדרכים ובצינורות המקובלים, במטרה לתת לאישה מענה הולם ומהיר לפנייתה".

סרטן השד הוא מחלת הסרטן הנפוצה ביותר אצל נשים,; בקרב 1 מכל 7 נשים בישראל מתגלה המחלה מדי שנה. הבדיקה מסייעת לגלות את הגידולים בשד כבר בשלב הראשוני להיווצרותם ואבחון מוקדם כאמור, מציל חיים. הבדיקה מיועדת לנשים במסגרת תוכנית לגילוי מוקדם או לבעלת גורמי סיכון לפי רופא המשפחה. כל אישה תוכל לעבור את הבדיקה עם הפניית רופא.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה