חדשות

36 אחוזים מרוכבי האופניים החשמליים בבאר שבע לא התרכזו בנהיגה

חדשות6 באוקטובר 2019    2 דקות
0

23 אחוזים מהם רכבו עם אוזניות ו-13 אחוזים התעסקו עם הנייד

36 אחוזים מרוכבי האופניים החשמליים בבאר שבע לא התרכזו בנהיגה
23 אחוזים רכבו עם אוזניות. רוכבים בבאר שבע | צילום: באדיבות עמותת "אור ירוק"

יותר משליש מהרוכבים על אופניים חשמליים בבאר שבע לא היו מרוכזים בנהיגה, כך עולה מבדיקת "אור ירוק". ל"שבע" נמסר, שבמטרה להתמודד עם התופעה המסוכנת של רכיבה על אופניים תוך שימוש בנייד יצאו באחרונה מתנדבי "קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין" וחניכי תכנית פר"ח במסגרת שיתוף פעולה בין העמותה ל"קרן עזריאלי" הפועלת לחיזוק החברה הישראלית, לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים וכן רוכבי האופניים הרגילים בישראל רוכבים בהיסח הדעת, בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 114 רשויות, ובמהלכן נצפו יותר מ-7,300 רוכבים. הפרמטרים שנבדקו היו האם הרוכבים התעסקו בטלפון הנייד במהלך הרכיבה, והאם הרוכבים רכבו עם אוזניות.

בבירת הנגב נצפו 351 רוכבים, מתוכם 105 נשים ו-256 גברים. 13 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד, ו-23 אחוזים רכבו עם אוזניות. בעומר נצפו 40 רוכבים, מתוכם 19 נשים ו-21 גברים. 10 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד, ו-18 אחוזים רכבו עם אוזניות. בדימונה נצפו 73 רוכבים, מתוכם 21 נשים ו-52 גברים. 18 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד, ו-12 אחוזים רכבו עם אוזניות. בערד נצפו 80 רוכבים, מתוכם 20 נשים ו-60 גברים. 4 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד, ו-6 אחוזים רכבו עם אוזניות.

במרחבים נצפו 40 רוכבים, מתוכם 13 נשים ו-27 גברים. 3 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד. במיתר נצפו 39 רוכבים, מתוכם 15 נשים ו-24 גברים. 18 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד. ובירוחם נצפו 24 רוכבים, מתוכם 2 נשים ו-22 גברים. 25 אחוזים מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד.

18 אחוזים התעסקו עם הנייד. רוכבים במיתר | צילום: באדיבות עמותת "אור ירוק"

אופניים וקורקינטים חשמליים נהיו בשנים האחרונות כלי תחבורה משמעותי מאוד ברחובות הערים. רבים בוחרים להתנייד באמצעות הכלים החשמליים, אבל יחד עם זאת, רבים גם אינם מצייתים לחוקים החלים עליהם. במקרים לא מעטים, משתמשים הרוכבים בטלפון הנייד במהלך רכיבה, מדברים, מסמסים או סתם רוכבים כשהם אוחזים במכשיר. במקרים אחרים, משתמשים הרוכבים באוזניות במהלך הרכיבה, כל זאת בניגוד לחוק ותוך סיכון עצמם והעוברים והשבים. לפי נתוני העמותה, מתחילת 2019 נהרגו בתאונות דרכים 21 רוכבי אופניים (חשמליים ורגילים), ובמהלך השנה שעברה נהרגו בתאונות 19 רוכבי אופניים חשמליים.

מנכ"ל "אור ירוק" ארז קיטה: "כדי שהרוכבים ויתר משתמשי הדרך יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים, צריך משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש הגברת האכיפה, כזו שתהיה ממוקדת לעבירות האופניים החשמליים, ובנוסף להשקיע בהסברה, חינוך ותשתיות כמו שבילי רכיבה ייעודיים לאופניים. רק במהלך משולב וכולל, נצליח למנוע תאונות ולהציל חיים".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה