חדשות

"משימה ציונית חשובה משותפת"

חדשות26 בספטמבר 2019    3 דקות
0

כך מנהל בית החולים "סורוקה" ד"ר שלומי קודש בכנס "ביזבנגב" האחרון

"משימה ציונית חשובה משותפת"
"דלתנו פתוחה עבורכם". כנס "ביזבנגב" | צילום: "צבי תקשורת"

4 שנים לאחר הכנס הראשון, התקיים באחרונה כנס "ביזבנגב" לקידום ועידוד עסקים קטנים ובינוניים באזור, זאת בבית החולים "סורוקה", בשיתוף "כללית מחוז דרום". ל"שבע" נמסר, שבמהלך האירוע אמר מנהל בית החולים ד"ר שלומי קודש: "יש לנו משימה ציונית חשובה משותפת, והיא להמשיך לפתח ולחזק את הנגב, ולהפוך אותו לאזור מוביל במדינה". לכנס הגיעו מאות ספקים מהנגב המעוניינים להשתלב במערך הרכש של המעסיקות הגדולות באזור.

ד"ר קודש הוסיף: "התפתחות 'סורוקה', שהפך לבית חולים מוביל בארץ, שזורה בהתפתחות הנגב. בית החולים 'סורוקה' מעניק רפואה טובה גם בזכות מערכים תומכים מובילים וטובים; אנו מעסיקים אלפי עובדים, ספקים וקבלני משנה. וכולנו כאן רוצים לעבוד עם ספקים מהנגב. אנחנו רואים את החשיבות שבחיזוק האזור שאנו עובדים בו. דעו, העובדים והעסקים הדרומיים משמעותיים מאוד עבורנו; אנחנו לא רק מחזקים אתכם, אתם גם מחזקים אותנו".

משה מור יוסף (מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב) בירך על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים, שנרקם עוד בימיו הראשונים של המיזם. הוא הזכיר שמאז, הפך "ביזבנגב" לפרויקט כלכלי משמעותי, שרק בשנתיים האחרונות השאיר יותר מ-50 מיליון שקלים בנגב, ותרם משמעותית לצמצום פערים בין המרכז לפריפריה: "מהכנס הראשון כאן, שיתוף הפעולה עם בית החולים הלך והעמיק, ורק לפני מספר ימים סיכמנו על אירוע משמעותי לציון 60 שנה לבית החולים. באירוע זה נשיק את תוכנית הבריאות החדשה בתחום הפרה-רפואי שאנו מקדמים יחד עם 'סורוקה' ואוניברסיטת בן גוריון".

בני ביטון (ראש עיריית דימונה ויו"ר הרשות) ציין ש"הנגב בעשור האחרון עובר מהפכה אדירה. בירת הנגב, באר שבע, הפכה להיות בירת סייבר עולמית. בדימונה תקום מכללת סייבר. יש פה תנופת בנייה אדירה, חתימה על הסכמי גג, ההגירה השלילית צומצמה משמעותית, והנגב משנה את פניו. 2 הפרויקטים מחוללי השינוי פה באזור הם מעבר המודיעין לנגב והקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים; זהו פרויקט חיי. ובתוך כל זה, לרשות לפיתוח הנגב יש השפעה אדירה על השינויים שמתחוללים פה; הרשות עושה עבודה יוצאת מן הכלל, היא שינתה את פניה בצורה בלתי רגילה בשנים האחרונות, והיא הדובדבן שבקצפת, ומובילה פרויקטים מחוללי שינוי, ביניהם בית חולים נוסף בנגב, קידום התחום הפרה-רפואי באמצעות הכשרות, לימודים, מענקי מחקר ולימודים ועוד. 'ביזבנגב' הוא אחד הפרויקטים המובילים שתורמים יומיום להתפתחות האזור ולפיתוח העסקים הקטנים והבינוניים בנגב. ולבסוף, מי שגר בנגב קונה בנגב, פועל בנגב, ותורם לפיתוח שלו".

ירדן נבו (המשנה למנהל "סורוקה") אמר, שהיקף הרכש של בית החולים גדול מאוד: "אנחנו המעסיק המרכזי בנגב, ויש לנו רצון גדול להיות עוגן מרכזי באזור, ולנתב את מיטב הספקים שלנו שיהיו מהנגב, הכל בהתאם לכללים ולחוק. אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הקהילה, ושמחים לפתוח את השערים שלנו בפניכם".

עומרי צור (מנהל הלוגיסטיקה ב"כללית" מחוז דרום) סיכם שהקופה במחוז "רואה חשיבות גדולה בקיום הכנס הזה ובשילוב הקהילה וחיזוק עסקים מהנגב. על אחת כמה וכמה שנוכחנו לדעת שלאחר הכנס הקודם שהתקיים כאן, יותר ויותר ספקים מהאזור השתלבו במערכי הרכש שלנו, ואנחנו מברכים על כך. אנו מקווים ומאמינים שכנס זה יביא לשילוב ספקים נוספים, ואני קורא לכם לקחת חלק, ולהיות אקטיביים; דלתנו פתוחה עבורכם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה