חדשות

מסרבים להיות מפולגים

חדשות24 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

סטודנטים בדואים ויהודים ממכללת קיי בבאר שבע החליטו לנצל את חופשת הסמסטר שלהם, ולצאת למסע בין השבטים השונים של החברה הישראלית במסגרת פרויקט "תקווה ישראלית" של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין

מסרבים להיות מפולגים
מסע לשבטים. חברי המשלחת בתוכנית הנשיא | צילום: מכללת קיי

בימים בהם נראה שהקיטוב והפילוג בעם הגיעו לשיא, יצאה משלחת מיוחדת ומגוונת של עשרות סטודנטים ערבים ויהודים מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע למסע בין השבטים בחברה בצפון הארץ. המסע היה חלק מ"תקווה ישראלית", תוכנית הדגל של הנשיא ריבלין, שמטרתה לחזק את הממלכתיות, ולבסס את השותפות בין 4 המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה בארץ: חילונים, חרדים, דתיים וערבים.

במהלך המסע, נפגשו הסטודנטים עם אוכלוסיות מגוונות מהשבטים השונים, ובנו גשר של הבנה וחיים משותפים ביניהם. בין התחנות במסע ניתן לציין ביקור בבית של חסידי ויז'ניץ בחיפה שאירחו את הקבוצה וסיפרו לה על השקפת עולמם, אורחות חייהם והתרבות הייחודית שלהם. תחנות נוספות במסע היו הגלריה לאומנות באום אל פחם, החווה החקלאית בבאקה אל גרבייה ועוד. מעניינות במיוחד היו ההרצאות המשותפות של אנשי דת מדתות שונות, שסיפרו כיצד הם פועלים יחד בשיתוף פעולה לטובת כלל תושבי מדינת ישראל.

במכללת קיי לומדים כ-3,000 סטודנטים, מחציתם מגיעים מהחברה היהודית ומחציתם מהחברה הבדואית. בסקר שנערך באחרונה בידי התאחדות הסטודנטים הארצית התברר שהמכללה הגיעה למקום גבוה מאוד בהשקעה שלה בעידוד קשרים והשתלבות בין המגזרים השונים.

ד"ר שלומית גיא ודינה שחאדה הנחו את הקורס המקדים לסיור. ד"ר גיא ציינה, ש"עברנו מסע חווייתי ומרגש מאוד, במהלכו גם הכרנו אוכלוסיות ותרבויות שונות שלא יוצא לנו להכיר ביומיום שלנו. בנוסף, חווינו יחד מסע מגבש ומחבר, ולמדנו להכיר טוב יותר את זה שיושב לידנו בספסל הלימודים ואת הרקע והתרבות של כל אחד. מסע כזה הוא מסע של תקווה לחיים משותפים".

נשיאת המכללה פרופ' לאה קוזמינסקי סיכמה: "החיים בשיתוף, ביטויים של כבוד לאחר והיכרות עם מגוון האוכלוסיות סביבנו הן פרקטיקות חשובות למורי העתיד. סטודנט שיכיר ויכבד את חברו לספסל הלימודים, דתו ותרבותו, יכבד בעתיד גם את תלמידיו, ויחנך אותם לסובלנות ושותפות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה