חדשות

"האקתון" צבאי אזרחי

חדשות23 בספטמבר 2019    3 דקות
0

צוערי ההשלמה הטכנולוגית מבה"ד 7 שבקריית ההדרכה עברו יחד עם אנשי חברת "רפאל" בבאר שבע מרתון תכנות ופיתוח

"האקתון" צבאי אזרחי
שיתוף פעולה בין צה"ל לחברות אזרחיות | צילום: דו"צ

המקום: באר שבע. הזמן: 24 שעות. המשימה: לנצח.

ל"שבע" נמסר, שבימי ראשון ושני שעבר, התקיים במתחם חברת "רפאל" שבפארק ההיי-טק בבירת הנגב ה"האקתון" של צוערי ההשלמה הטכנולוגית מבה"ד 7 שבקריית ההדרכה.

מהו ה"האקתון"? "האקתון" הוא למעשה מעין "מרתון" של תכנות ופיתוח המתרחש במשך יום ולילה שלמים, במהלכם מתכנסים החיילים בצוותים, ומתמודדים זה מול זה בפיתוח מערכות, פרויקטים ומוצרים חדשניים העונים על צרכים מבצעיים. בשלב הראשון, מאתרים הצוותים צורך מבצעי שיש למצוא לו פיתרון. בשלב השני, הם מגבשים רעיון ודרכי פיתוח. ובשלב השלישי, עמלים על תחילת פיתוח הרעיון בפועל ובניית הפיתרון. רגע לפני הפיכתם לקצינים טכנולוגיים בתפקידים שונים ברחבי אגף התקשוב וההגנה בסייבר, כ-50 צוערים מתכנסים ומתחרים: מי יפתח את ההמצאה החדשנית, המועילה, הטכנולוגית והמבצעית ביותר?

האירוע נערך במתחם החדש של "רפאל – מערכות למידה מתקדמות" בבאר שבע, שעובדיה ליוו כמנטורים את תהליך הפיתוח בקבוצות השונות. שיתוף הפעולה בין אגף התקשוב והסייבר לחברת "רפאל" הוכיח ששילוב ועבודה משותפת של צה"ל עם תעשיות ביטחוניות מובילים לתוצרים איכותיים וייחודיים, שמפתחים את 2 הצדדים, ומובילים להפריה הדדית. חבר השופטים כלל את ראש השלוחה של "רפאל", שהעביר שיחת פתיחה, ובחר את הצוות המנצח יחד עם מפקד לוט"ם (החטיבה להתעצמות טכנולוגית מבצעית) וסגל ההשלמה הטכנולוגית.

"ב-24 שעות, אנחנו מצפים מהצוערים להוכיח את היכולת שלהם", ציינה אחת המפקדות שהובילה את ה"האקתון". "האתגר מפתח את המשתתפים מהרבה בחינות: היצירתיות, החשיבה, האלתור והזריזות, יכולות שיתוף הפעולה בצוות ובעיקר היכולת להבין מה הצורך המדויק של הלקוח ואיך לענות עליו בצורה הטובה ביותר".

ה"האקתון" הוא אחד מרגעי השיא בהכשרת הצוערים; בשירותם הסדיר הם שירתו בתחומים שונים (המחשוב, ההנדסה והסייבר), אבל כעת ב"האקתון" הם משתפים פעולה, וחולקים עולמות במטרה לפתח את התוצרים. ההמצאות אותן הציגו המתחרים לצוות השופטים בתום ה"האקתון" היו מגוונות: מערך אבטחה הכולל רובוט ורחפן, פיתוחים סייבריסטיים, אפליקציה שמזהה פרופילים מזויפים ב"אינסטגרם", ו"משאןבוט" העונה על שאלות משא"ניות (בתחום משאבי האנוש – י.ס.ד) שאף קטף את המקום הראשון בתחרות.

"המטרה שלנו היא לאתגר את המשתתפים לעבור תהליך שלם של פיתוח", אמר הצוער שהוביל את מהלך ה"האקתון". "תהליך החשיבה, גיבוש הרעיון בזמן קצר , שיתוף הפעולה בין התחומים השונים ולמידה של נושא שלם מ-0 זו משימה מאתגרת ומפתחת עבור כולם".

רותם, מנהל מרכז הפיתוח של "רפאל" בבאר שבע, בירך על שיתוף הפעולה הפורה, ואמר: "אנו ב'רפאל' שמחים על שיתוף הפעולה עם אגף התקשוב, נוכח מעברו הצפוי אל קריית התקשוב בבאר שבע, הנבנית בימים אלה בסמוך למרכז הפיתוח שלנו. ה'האקתון' שהתקיים אצלנו בשלוחה, העצים את חשיבות הקשר הטכנולוגי והבינ-אישי, ואיפשר חיבור בלתי אמצעי בין צרכי אגף התקשוב והיכולות שלנו 'ברפאל'. חברת 'רפאל' מצפה להגעת כוח המשימה של האגף לבאר שבע, ותשמח לסייע ככל הניתן במשימה ציונית זו של יצירת מרכז טכנולוגי ראשון במעלה, פה בדרום"..

בשבועות הקרובים, יסיימו הצוערים את ההשלמה הטכנולוגית שלהם, ויהפכו לקצינים הטכנולוגיים העתידיים של הצבא, כאשר בתפקידיהם הבאים הם ימשיכו לפעול ולהוביל את צה"ל בקדמת החזית הטכנולוגית.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה