חדשות

25 שבועות משותפים בצה"ל

חדשות18 בספטמבר 2019    2 דקות
0

תמר פרץ ממיתר ועידו נוב ממבשרת ציון עברו יחדיו כבני זוג את קורס התוכניתנים היוקרתי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר

25 שבועות משותפים בצה"ל
שותפים בקורס. עידו ותמר | צילום: דו"צ

בני הזוג תמר פרץ ועידו נוב (19) ממבשרת ציון ומיתר מכירים כבר שנתיים וחצי. ל"שבע" נמסר, שלפני גיוסם לצה"ל, חששו שניהם מה יעלה בגורלם, אך הצבא סידר להם הפתעה נחמדה, ו-2 בני הזוג שובצו לאותו תפקיד: תוכניתנים באגף התקשוב וההגנה בסייבר. בימים אלה, מסיימים השוחרים תמר ועידו את קורס התכנות היוקרתי של בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר.

קורס התוכניתנים הוא הקורס היוקרתי ביותר בתחום התוכנה בצה"ל, המכשיר את חניכיו לפיתוח מערכות תוכנה. הקורס, המתקיים בבסמ"ח, בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, נמשך כ-25 שבועות, במהלכם מקבלים החניכים את הכלים הנחוצים לעבודה בעולם ההיי-טק ופיתוח התוכנה. השוחרים לומדים במהלכו תכנות בשפות המתקדמות ביותר במערכות ההפעלה השונות והמגוונות, ובסוף הקורס משובצים לאחד מגופי פיתוח התוכנה של הצבא באגף התקשוב וההגנה בסייבר, זרוע היבשה, זרוע האוויר והחלל, זרוע הים או אגף המודיעין, ולוקחים חלק בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות לשם שדרוג האפקטיביות של צה"ל בשגרה ובחירום.

נוב, בוגר תיכון "הלל" במבשרת ציון, ותמר חברתו הכירו במסגרת החוג לסיירות של "החברה להגנת הטבע". הם נפגשו בטיול לפני 3 שנים, עליו מספרת פרץ: "לא היו הרבה אנשים משכבת הגיל שלנו בסיירות, אז הכרתי את עידו, ובהתחלה לא מתתי עליו (בלשון המעטה…), אך לאחר שנה נפגשנו שוב, והתחברנו במפתיע. עד היום בעצם, אנחנו כמעט שנתיים וחצי חברים".

והיא מוסיפה: "הגעתי לתפקיד הזה דרך האינטרנט, כשקראתי על תפקידים בצבא, והגעתי לתפקיד תוכניתנית, וממש התלהבתי מהרעיון. משום ששנינו למדנו מחשבים, אז הצעתי לעידו להתמיין גם לתפקיד; אמרתי לו שזה נשמע טוב. הלכנו למיונים בימים שונים, וחששנו שאחד מאיתנו יתקבל והשני לא, אבל את הודעת השיבוץ קיבלנו באותו היום. היינו על הקו, ולא ידענו אם להגיד 'התקבלתי' או לא, כדי לא לאכזב אחד את השני. אחרי שגילינו ששנינו התקבלנו, זה היה מגניב; לא ידעתי למה לצפות. עקב כך שאנחנו גרים רחוק, אז ממש היה כיף לחשוב על זה שנהיה קרובים בקורס סופסוף".

נוב ופרץ היו היחידים מהיישובים שלהם שהיו בקורס התכנות, והם רוצים למסור לכלל המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון), ש"קורס התוכניתנים הוא אחד החוויות הכי טובות שהיו לנו. זה שיפר אותנו בתור בני אדם ומתכנתים. אל תחששו מהקד"צ הארוך ומהשעות שלא נגמרות, כי בסוף זוכרים רק את החוויות"!

ולסיום, 2 בני הזוג שובצו לאגפים שונים בצה"ל, ולא ימשיכו בדרכם המשותפת בצבא. למרות זאת, נאחל להם הצלחה רבה בהמשך דרכם (הלא משותפת בצה"ל…)!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה