חדשות

"מדינת ישראל זקוקה למטרופולין שני, והוא יקום בנגב"

חדשות16 בספטמבר 2019    3 דקות
0

כך אמר יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים ובוני הארץ אלי אביסרור, בכנס מקצועי והרמת כוסית לשנה החדשה של הארגון

"מדינת ישראל זקוקה למטרופולין שני, והוא יקום בנגב"
זאת ההזדמנות ליישב את הנגב". כנס ארגון קבלני הנגב | צילום: דודו גרינשפן

הצהרה כלכלית חברתית של יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים ובוני הארץ אלי אביסרור: ל"שבע" נמסר, שבכנס מקצועי והרמת כוסית לשנה החדשה של הארגון שהתקיים אמש (ראשון) באולמי "נרניה" בבאר שבע בסימן בטיחות באתרי בנייה, אמר אביסרור: "מדינת ישראל זקוקה למטרופולין שני, והוא יקום בנגב".

יו"ר ארגון הקבלנים התייחס כמו ראש העירייה רוביק דנילוביץ' לסוגיית מעבר בסיסי התקשוב והמודיעין לנגב, והדגיש: "הפרויקט שתוכנן לפני יותר מעשור יגיע בנובמבר השנה לשלב האחרון, בו תוכרז החברה הזוכה. בינתיים, כוכבי מערים קשיים, ומנסה לשנות את מקום הקריה לצפון באר שבע, בטענה שחסרה תחנת רכבת בצומת ליקית. מבחינתו של כוכבי, הקירבה של הקריה לתחנת רכבת תאפשר נסיעת אלפי חיילים ואנשי קבע מדי יום מהמרכז. האם זו המטרה שלשמה ניידה הממשלה את הבסיסים וקריות המודיעין והתקשוב לנגב? כדי שחיילים וקצינים ייסעו חזרה אל המרכז? אסור לתת לזה לקרות; כל עיכוב או דחייה במעבר בסיס המודיעין אל צומת ליקית שבנגב משפיע על פיתוח האזור כולו. זאת ההזדמנות למטרופולין שני במדינת ישראל, זאת ההזדמנות ליישב את הנגב, ולהמשיך את הצמיחה".

דנילוביץ' דיבר על עתיד האזור והעובדה המדאיגה שאף מפלגה לא מדברת על עתיד הנגב: "מה שלא נתכנן היום, לא יקרה מחר. יש 2 מסלולים לאן תגיע המדינה ב-2048; האם ממשיכים לשדר עסקים כרגיל? ואז, אם תושבי גוש דן חושבים שהיום החיים שלהם צפופים ופקוקים, במסלול הזה בגוש דן יהיו 12 מיליון תושבים ובנגב 2.2 מיליון תושבים. זה לא נכון אסטרטגית למדינת ישראל. על הממשלה לקבל החלטות אמיצות וכלכליות, וליצור בנגב מרכז מטרופוליני אטרקטיבי עם רכבת מהירה, תשתיות חינוך, תעסוקה ועוד. העולם לא מחכה למי שעוצר, ואנו לא עוצרים לרגע".

באשר לעיכוב במעבר בסיס המודיעין דרומה הוסיף: "בסופו של דבר, כל ההחלטות הן של הדרג המדיני פוליטי. תעזבו את הרמטכ"ל בצד; הוא האחראי על הצבא. יש מכרז באוויר, והוא עתיד להסתיים בסוף אוקטובר. אם לא תהיה החלטת ממשלה אחרת, אז אנחנו נמצאים כבר על המסלול. בשום מקום בעולם הצבא לא מכתיב מדיניות לממשלה, אלא הממשלה מנחה את הצבא מה לעשות, לפי היעדים האסטרטגיים של המדינה".

ראול סרוגו (נשיא התאחדות בוני הארץ) הדגיש את עתיד הבנייה בישראל והדשדוש במחירי הדירות בפריפריה לעומת העלייה המתמדת במרכז: "ב-2048 מדינת ישראל תמנה 18 מיליון תושבים; זה אומר שצריך לבנות לפחות 3 מיליון דירות ברחבי הארץ. באר שבע בעוד 30 שנה תמנה כמיליון תושבים. איך זה יקרה? על המדינה לתמרץ בכסף, ולתת את החשיבות לדרום דרך מענקי מקום לרוכשי דירות, הטבות מס הכנסה וכמובן חיזוק הרשויות המקומיות שימשיכו לשפר את תשתיות התחבורה, החינוך, התרבות והתעסוקה".

בסיום הכנס המקצועי (בהנחיית מנכ"ל ארגון קבלני הנגב צביקה ליבנה, בו השתתפו גם רשם הקבלנים אילן אליהו, מנהל מטה הבטיחות בהתאחדות בוני הארץ האלוף במיל' אייל בן ראובן, מנהל מחלקת יולדות ב"סורוקה" פרופ' עופר ארז, יו"ר הסתדרות פועלי הבניין והעץ איציק מויאל, גזבר ההתאחדות אילן גורדו ונציגי התאחדות בוני הארץ ומוסדות בנגב, מנהלת "אגודת ידידי 'סורוקה'" אורנה מיארה, קבלנים רבים ואנשי מקצוע מענפי הבנייה השונים), הציגה חברת "אולטרא-וייז" מפארק ההיי-טק והסייבר בבירת הנגב פיתוח חדשני בבנייה המציע הפעלת עגורן מהקרקע ללא צורך בהפעלה מגובה. המערכת הייחודית פותרת בעיות רבות בענף, החל מבטיחות העובדים על המנופים ועד הפקת מודל תלת מימד של אתר הבנייה בזמן אמת, ובכך מספקת המערכת מענה רחב למניעת תאונות עבודה, ומשפרת משמעותית את יעילות העבודה באתר.

במהלך הכנס (שכלל בין היתר, תערוכת בנייה גדולה, בה הציגו חברות בנייה שונות את החידושים בענף), הודיע ליאור אביטן (מנכ"ל החברה, שהיא חברת בת של "אלביט מערכות") שהפיילוט הראשוני יבוצע באחד מאתרי הבנייה של חברה מארגון קבלני הנגב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה