חדשות

"כשהאמא צרחה עליי, הילד צעק 'יאללה יאללה, תבכי' ומחא כפיים"

חדשות5 בספטמבר 2019    3 דקות
0

כך סיפרה הדס מימון, מורה במקיף ו' בבאר שבע, יום לאחר שהותקפה באלימות מילולית לטענתה, על ידי שתי אימהות בבית הספר

"כשהאמא צרחה עליי, הילד צעק 'יאללה יאללה, תבכי' ומחא כפיים"
הדס מימון | צילום: אלבום אישי

"אני מאוד אוהבת את החינוך, אני מאמינה בחינוך ואני בחינוך מתוך נפשי, הרצון שלי והדרך שלי להנחיל ערכים ולחנך דור בישראל. אבל כשאני לא מרגישה מוגנת, אני לא אהיה במקום כזה", כך אומרת ל"שבע" הדס מימון, מורה בתיכון בבאר שבע, שלטענתה הותקפה השבוע בידי שתי אימהות, של תלמידים שלה. "גם כשהאמא צרחה עליי, הילד צעק 'יאללה יאללה, תבכי' ומחא כפיים".

בבוקר שלמחרת האירוע, מימון שנמצאת בחופשת מחלה, "להרגעה", כדבריה, סיפרה ל"שבע": "הייתי בעימות במשטרה מול שתי האימהות ואני למקיף לא מעוניינת לחזור, בשום פנים ואופן לא. אין שם תחושת מוגנות".

פגעו בך פיזית?

"לא הרביצו לי, הם כמעט הרביצו לי, אבל זה היה כחוט השערה. מורה אחת הפרידה בגופה ולכן זה לא הגיע למכות, זה פשוט זוועה מה שעברתי".

מה את אומרת על כך שתלמידים מספרים שגם לך היה חלק גדול במה שקרה?

"הטענות של התלמידים הם שקר וכזב. וזה גם לא כל התלמידים, אלא שלושה או ארבעה תלמידים שהפריעו בתחילת השיעור. כעסתי עליהם והוצאתי אותם אז מה הם יגידו? זה כמו שהאימהות אמרו שתקפתי את הילדים. לא, אני צעקתי, אני כעסתי ואני הוצאתי אותם החוצה, גם לא צרחתי. אני צריכה לשמור על כללי משמעת בכיתה, פה לא תהיה אנרכיה, נקודה. אצלי לא יזרקו בקבוקים וירקו ויצעקו, אצלי זה לא יהיה".

למה את לא רוצה לחזור לתיכון, את מרגישה שלא קיבלת את הגיבוי שהיית צריכה לקבל?

"לא קיבלתי את הגב, בשום פנים ואופן. ההיפך, כעסו עליי. אמרו לי לבטל מיד את הפוסט, אמרו לי שזה שהלכתי למשטרה זו טעות כי אני רק מסלימה את המצב ואמרו לי שהייתי צריכה לסגור את זה במוסד כי פנינו לשלום. איזה שלום? כמעט הרביצו לי. לא קיבלתי שום גיבוי, חד וחלק. קיבלתי כעס".

ומה יהיה איתך עכשיו, תחזרי ללמד?

"יש שמועות שאולי יזמנו אותי לשימוע כי פניתי לתקשורת, אבל אני לא מפחדת. אני הקורבן פה ואני עושה את עבודתי נאמנה. אין שום סיבה שמגיע לי שימוע. זה לא המקרה הראשון של אלימות במקיף, בקיץ האחרון, מורה שלנו קיבל אגרופים לפנים, תקפו אותו וחנקו אותו, מול כל המורים. היו לו סימנים והוא נזקק לטיפול רפואי והנה, אותם ילדים חזרו בראשון לספטמבר, תגידו לי אתם זו מוגנות? האימהות האלה נכנסו בלי בקרה של שומר, התפרצו לי לכיתה משום מקום ויכלו גם לדקור אותי או להרוג אותי כי אף אחד לא שאל אותן מי הן ולאן הן נכנסות. כל אחד שיחפוץ, פשוט נכנס".

ממשרד החינוך נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את התקיפה, ומסרבים לעבור על אירועים כאלה לסדר היום. לנוכח זאת, וכחלק מהגיבוי שאנחנו נותנים למורים, קידמנו תיקון לחוק העונשין שמחמיר את הענישה כלפי הורים אשר מאיימים או תוקפים עובדי הוראה (ענישה של עד 5 שנות מאסר). האירוע אשר התרחש בבאר שבע מצוי בחקירת משטרה".

ממשטרת ישראל נמסר: "תקיפת עובדי ציבור ובהם אנשי חינוך ועוד במקום עבודתם מהווה מעשה בריונות הפוגע בגופו של אדם ומפר את הסדר הציבורי", נמסר מהמשטרה. "משטרת ישראל תפעל למצות את הדין עם התוקפים וזאת על מנת להבטיח סדר ציבורי תקין במסגרות החינוך".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה