חדשות

ההתחייבות של נתניהו

חדשות4 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

ראש הממשלה כתב ליו"ר פורום ערי הפיתוח בני ביטון, שגם אם יהיה צורך בסלילת קו רכבת לצומת ליקית, יוקם בצומת בסיס הענק של אגף המודיעין של צה"ל

ההתחייבות של נתניהו
הבטחת בחירות? נתניהו וביטון | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

כשבועיים לפני הבחירות לכנסת, מתחייב בכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאגף המודיעין של צה"ל יועתק לצומת ליקית שליד עומר, גם אם הדבר יחייב סלילת קו רכבת לאתר בו ייבנה בסיס הענק.

על רקע החששות בחודשים האחרונים לביטול מעבר האגף לליקית, שיגר יו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה בני ביטון ביום ראשון השבוע (האחד בספטמבר…) מכתב לראש הממשלה נתניהו, בו ציין ש"לפני כ-3 שבועות נפגשתי עם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי בשבט אלאטרש, והוא הבטיח שיחידות המודיעין יירדו לצומת ליקית. בנוסף, התבקשתי ממנו לשוחח עם שר התחבורה, כדי לתקצב את ביצוע הקמת מסילת רכבת והפעלת קו שיאפשר הגעה לצומת".

וביטון המשיך: "בהתאם לבקשתו, התבצעה שיחה עם שר התחבורה, שאף הוא גילה עניין רב בהעברת יחידת המודיעין דרומה, והבטיח לתקצב את עלות הפרויקט. בשיחה עם ראש מינהלת מעבר צה"ל דרומה, תת אלוף במילואים איציק כהן, נודע שהמכרז אמור לצאת בדצמבר. לצערי, גופים ונציגים פוליטיים מנסים בימים האחרונים להפיץ מידע שגוי ולא מבוסס בעליל שיחידות המודיעין לא יורדות דרומה לצומת ליקית. ידיעה זו אסור שתקבל אסמכתא כלשהי".

יו"ר פורום ערי הפיתוח הדגיש: "כבוד ראש הממשלה, ביצעת מהפך בשנים האחרונות בנגב; באר שבע הוכרזה כבירת הסייבר, ובדימונה בע"ה תוקם מכללת הסייבר. 45 אחוזים מבסיסי צה"ל כבר עברו לנגב. יש להמשיך את מעבר צה"ל, כדי שיגיע ל-60 אחוזים, ובכך להמשיך את התנופה העצומה בנגב, ולחולל מפנה משמעותי בכלכלה ובתעסוקה, ולעודד מעבר תושבים לאזור. אני מבקש ממך כבוד ראש הממשלה, להוציא בדחיפות הודעה לתקשורת על המשך ביצוע תוכנית מעבר יחידת המודיעין לצומת ליקית וכן על אישור תכנון וביצוע מסלול רכבת שיוביל לצומת".

עוד באותו היום מיהר נתניהו להשיב ל"בני היקר", כהגדרתו: "אני מבקש להבהיר: צה"ל יורד דרומה. אמ"ן יורד דרומה לליקית. אם הדבר יהיה כרוך בהשקעה של מסילת רכבת, הדבר ייעשה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה