חדשות

בחזית ההגנה על הקשישים

חדשות3 בספטמבר 2019    3 דקות
0

מוקד הגנה חדש 6444* של "יד שרה" גם בבאר שבע יטפל בתלונות קשישים על ניצול או התעמרות

בחזית ההגנה על הקשישים
צילום: מתוך הסרטון, באדיבות "יד שרה"

הגנה לקשישים גם בבאר שבע: מאז עלתה נטליה ארצה, היא התקשתה ללמוד את השפה, ולהכיר את המציאות הישראלית. נטליה הייתה תלויה בבעלה לחלוטין, ומאז שנפטר סייע לה בנה איגור בכל תחום. בשנים האחרונות, נזקקה נטליה לעזרה רבה לאחר שהפכה לסיעודית, ואיגור היה שם בשבילה בכל שעה. כשאיגור ז"ל נהרג בתאונת דרכים, אי אפשר היה לאמוד את הסבל הנורא של האם השכולה. מלבד הכאב הצורב על מותו הפתאומי של הבן, שאפילו לא זכה להקים משפחה, נותרה כעת נטליה בודדה בלי נפש חיה בעולם. למזלה, דאג לה הבן קודם לכן למטפלת צמודה, אך נטליה לא ידעה איך תוכל להסתדר.

בדיוק בשעתה הקשה כל כך, היא פגשה את נ' שהציג עצמו כידיד קרוב של איגור. הוא הבטיח להיות שם לצידה, ולמלא את מקומו של הבן האהוב, ונטליה ראתה בו מלאך מושיע. היא העבירה אליו בשמחה את כל החשבונות, את ההרשאות הבנקאיות ויפויי הכוח הנדרשים, וקיוותה שהוא יסדר עבודה הכל. בדיוק כמו איגור. רק אחרי שכל רכושה של נטליה, כולל קצבת הזיקנה ודמי הירושה של איגור, עברו לרשותו של נ', גילתה נטליה לחרדתה את פניו האמיתיות של הנוכל; הוא נטל הכל לעצמו, מאפשר לה בקושי דמי קיום זניחים לשיקול דעתו, הרבה פחות מהמינימום לו נזקקה. כעת, היא לא יכלה לעשות דבר; באופן חוקי הכל היה שלו, ואיך היא במצבה ובמוגבלותה תוכל להתמודד?

 

למזלה, דווקא המטפלת שלה שמעה על אגף הסיוע המשפטי "יד ריבה" של ארגון החסד "יד שרה". הגב הרחב של "יד שרה" וההתערבות המהירה והאינטנסיבית של עוה"ד שלה, העניקו לנטליה משענת משפטית ואנושית. נ' גילה לתדהמתו ש"הטרף הקל" אינו עוד כפי שהיה; ההשתלטות העוינת אותה תכנן לבצע גם על ביתה הפרטי של נטליה נמנעה ברגע האחרון, ולאחר שהבין שהוא עומד לשלם ביוקר על פעולותיו, מיהר נ' להשיב את כל הרכוש הגזול, עד הפרוטה האחרונה. עוה"ד של "יד ריבה" העבירו את המשך הטיפול למסגרת שירותי התמיכה של "יד שרה", ואלה איתרו את קרובי המשפחה של נטליה, ודאגו יחד עימם למסגרת משפחתית וקהילתית חמה ותומכת שהעניקו לה את האפשרות להזדקן בכבוד.

נטליה לא לבד בצרה; לפי נתונים שפרסמה אוניברסיטת חיפה, כמעט 1 מכל 5 מאוכלוסיית הקשישים במדינה, המהווה כ-11 אחוזים מכלל הישראלים, סובל מהתופעה. יתרה מכך, מנתוני "יד שרה" עולה שבמגזר העולים התופעה חריפה הרבה יותר.

נטליה לא לבד גם ברווחה; עוה"ד באגף "יד ריבה", שירות הייעוץ המשפטי של "יד שרה", העניקו עד כה שירותי הגנה חיוניים ליותר מ-20 אלף קשישים במדינה שניצלו מעושק ולעתים אף מהתעמרות. במסגרת "יד ריבה" פועלים אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים במגוון תחומים וגם צוותים רב מקצועיים מתחומי הרפואה, המשפט והרווחה. במוקד "יד שרה" מעבירים בקשות לסיוע מכל רחבי הארץ, ועוה"ד של "יד ריבה" מגישים את הסיוע המיידי והמושלם, מסניף "יד שרה", וכשצריך אפילו מבית הפונה.

לדיווחים על מקרי עושק והתעללות וקריאה לסיוע, ניתן לפנות למוקד הארצי של "יד שרה" בטלפון 6444*.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה