חדשות

צלמים בעלי צרכים מיוחדים 2

חדשות3 בספטמבר 2019    2 דקות
0

הסתיים הקורס השני לצילום של ארגון "ארץעיר" ו"סנאפ - המרכז החברתי לצילום"

צלמים בעלי צרכים מיוחדים 2
"אין גבולות לאנשים שרוצים להצליח". אירוע הסיום של הקורס | צילום: "סנאפ - המרכז החברתי לצילום"

טקס הסיום של קורס הצילום השני במספר להכשרת צעירים בעלי צרכים מיוחדים של ארגון "ארץעיר" ו"סנאפ – המרכז החברתי לצילום" נערך באחרונה ב"מרכז לאודר לתעסוקה" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שבוגרי הקורס הצעירים עתידים לעבוד כצלמים מן המניין.

לפני האירוע, הוצגה תערוכה מיוחדת של הצעירים בעלי הצרכים המיוחדים, שהבליטה את כישרונותיהם ויכולותיהם, והמחישה את החיבור שלהם לעדשת המצלמה. המיזם של "סנאפ" זכה בשנה שעברה בפרס בתחרות "המאיץ החברתי" של "ארץעיר".

ליאור וינברגר מ"המרכז החברתי לצילום" פנתה לקהל הנוכחים, בהם ראש העירייה רוביק דניבלוביץ' ומנכ"ל ארגון "ארץעיר" אורי כרמלי (מנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה יאיר נגיד ומנהלת אגף הרווחה ברשות אתי כהן), ואמרה: "אחד האתגרים הוא בשינוי התפישה; כשלקוח חושב על איש מקצוע, הוא לא חושב שזה יכול להיות אדם עם צרכים מיוחדים. התפקיד שלי הוא לתווך ולהסביר להם מה זה אומר שמגיע צוות מקצועי ומשולב. בהתחלה, הראשונים שפתחו לנו את הדלת היו חברים ומשפחה שהכירו והאמינו ברעיון שלנו וביכולות של התלמידים שלנו. אני גאה לספר לכם שהיום מעגל הלקוחות שלנו גדל והתרחב מאנשים פרטים שמזמינים אותנו לאירועים שלהם ועד עסקים שלוקחים אותנו כדי לקדם את העסק שלהם. אנשים שלא רק מדברים שינוי, אלא עושים אותו הלכה למעשה".

"סנאפ – המרכז החברתי לצילום" מכשיר צעירים בעלי צרכים מיוחדים ללמוד את רזי המקצוע, כגון היבטים אמנותיים וטכניים, פוקוס, צמצם, תריס, מדידת אור וחשיפה. בוגרי הקורס הראשון הם כבר צלמים מקצועיים שצברו ניסיון בצילום חתונות, בר מצוות, בריתות מילה ואירועים שונים.

כרמל: "אני מוכרח להודות שמתוך מאות המיזמים ש'ארץעיר' מלווה ומקדם ברחבי הארץ, זה אחד המיזמים המעניינים והמרתקים שלנו. החברים של 'סנאפ' התחילו לאחר שזכו בתחרות 'המאיץ' של הארגון בבאר שבע. מרגש מאוד לראות את הפעילות המגוונת והמאתגרת, מרגש לראות שאין גבולות לאנשים שרוצים להצליח ולהשתלב. אני לא מתפלא שזה קורה בעיר באר שבע, עיר הטרוגנית, עיר שמבינה מה המשמעות של קהילה שיודעת להכיל שונות. מהדרום תצא תורה; החברים של 'סנאפ' והתלמידים היקרים הוכיחו את זה".

גם דנילוביץ' התרגש מהתערוכה והטקס: "לאף אדם אין בעלות על הדמיון, ובצילום יש אלמנט של דמיון; כשרואים צילום, כל אחד יכול לראות משהו אחר. כמו כן, לכל אדם ישנה הזכות לעסוק במה שהוא אוהב, לשאוף וללמוד. אני חושב שמה שאתם עשיתם ב'סנאפ' זה דבר גדול, כי הרחבתם את גבולות הדמיון, והענקתם את הזכות לעסוק בצילום. בבאר שבע ישנה קהילה חזקה, קהילה שכולם רוצים להיות בה, ולכולם יש בה מקום. זה היופי של באר שבע, השונות, היוצרת פסיפס יפה ומגוון, שמאפשר לנו ללמוד אחד מהשנייה, זו באר שבע שלנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה