חדשות

מלגות מ"עמידר" לבני הדיור הציבורי בבאר שבע

חדשות3 בספטמבר 2019    3 דקות
0

זו השנה השישית ייהנו סטודנטים בבירת הנגב ממלגת לימודים המשלבת פעילות קהילתית בשכונות

מלגות מ"עמידר" לבני הדיור הציבורי בבאר שבע
המלגות בדרך. הכנות לטקס החלוקה | צילום: באדיבות "עמידר"

כחלק מהפעילות הקהילתית שמובילה חברת "עמידר" (זרוע הביצוע של משרד הבינוי והשיכון), תקיים החברה זו השנה השישית ברציפות את "תוכנית המלגאים", במסגרתה תציע "עמידר" לכ-60 מדיירי החברה העומדים בקריטריונים מלגת לימודים בסך 5,000 שקלים, זאת בתמורה ל-70 שעות התנדבות בקהילות הדיור הציבורי ברחבי הארץ. חלק מהמלגות יינתנו לסטודנטים מבאר שבע.

השנה, הרחיבה "עמידר" את קהל היעד שיכול להגיש מועמדות לתוכנית, זאת באמצעות הוספת מלגות גם עבור הלומדים במוסדות המפוקחים בידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (ללימודי תואר ראשון, הנדסאי או טכנאי) ומכינות קדם אקדמיות לקראת לימודים, בנוסף לסטודנטים הלומדים במוסד לימודים מוכר במועצה להשכלה גבוהה.

לרשות המלגאים יש מגוון אפשרויות לביצוע שעות הפעילות, במסגרת התוכניות הקהילתיות שמובילה החברה בקרב קהילת הדיור הציבורי, ובהן פרויקטים להידוק הקשר הבינ-דורי והפגת בדידות בקרב קשישים, פיתוח מנהיגות בקהילה והדרכה במרכזי הלמידה ובמרכזי "'עמידר' בקהילה".

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון: "כשאני מסתכלת על הדיור הציבורי אני רואה, מעבר לקורת הגג והקירות, בעיקר את האנשים, המשפחות והילדים שגרים בו, ומגיעה להם הזדמנות אמיתית למוביליות חברתית וליציאה ממעגל העוני. התוכנית למלגאים שמובילה חברת 'עמידר' תאפשר לדייריה הצעירים לרכוש השכלה, ובכך לבנות את עתידם ולפרוץ את המעגל בו הם נמצאים, וגם תעניק סיוע ותקווה לדיירים נוספים, בעזרת מעורבותם החברתית של אותם סטודנטים שגדלו וחיו בדיור הציבורי. בכך יושגו 2 מטרות בעלות חשיבות ומשמעות ערכית, ואני מברכת על כך".

ליאורה קנדלקר מבאר שבע, בוגרת תואר בעבודה סוציאלית שהשתתפה בתוכנית המלגות של "עמידר", מספרת:  "במסגרת תרומתי לקהילה בפרויקט המלגות של חברת 'עמידר', ליוויתי קבוצת דיירים ברחוב שיפר בעיר במשך כשנתיים. המטרה הייתה לגבש אותם כקבוצה פעילה בקהילה שהייתה קיימת בעבר, ועם השנים דעכה והתפרקה. התושבים רצו מאוד שנקדם את נראות השכונה. בנוסף, הם ביקשו סיוע בהתמודדות עם אתגרים שונים, ובעזרת מפגשים שבועיים הצלחנו לקדם את בקשותיהם. במהלך התקופה בה ליוויתי את הקבוצה הוצאנו לפועל מספר אירועי שיא ופרויקטים שונים ובהם בניית פינת ישיבה חדשה בגינה השכונתית, אותה הקימו התושבים יחד עם 'הנגרייה הקהילתית', אירוע בחג הפורים כשכל התושבים לקחו בו חלק פעיל, וכמובן, המפגשים עצמם שיצרו חיבור בין הדיירים. בעזרת הליווי והמפגשים התושבים עדיין ממשיכים להיפגש ולפעול למען הרחוב והשכונה".

עוד סיפרה קנדלקר: "עבורי מלבד קבלת המלגה שסייעה לי רבות, זכיתי לקחת חלק בתוכנית שפתחה לי מרחבים, היכרות עם האנשים בתוך הקהילה בה אני חיה, הדרכה בעבודה עם קבוצה שתרמה לי רבות במסגרת הלימודים שלי בעבודה סוציאלית והניסיון לקחת חלק פעיל בעשייה בתוך העיר. 'עמידר' יכולה להיות מאוד גאה בעצמה שהיא מספקת את ההזדמנות הזו לסטודנטים; גם עזרה לסטודנטים וגם עזרה לאוכלוסיית דיירי הדיור הציבורי".

מנכ"ל "עמידר" שאול גליקסברג: "כבכל שנה אנו גאים להוציא לפועל את תוכנית המלגאים המאפשרת למשתתפיה ללמוד, לצמוח ולהתפתח, אך לא פחות חשוב מכך לתרום חזרה לקהילה, ובכך בעצם לסגור מעגל של נתינה המחזק גם את תחושת מסוגלותם האישית. אנחנו מזמינים את המועמדים להגיש בקשה לקבלת המלגה, ומאחלים לכולם שנת לימודים אקדמית פורייה ומוצלחת".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה