חדשות

היוזמות החברתיות והחינוכיות שישנו את פני הנגב

חדשות25 באוגוסט 2019    3 דקות
0

50 יוזמות של סטודנטים מתוכנית "שבילים" במכללת קיי הוצגו באירוע מיוחד לסגל המרצים ומשפחות הסטודנטים

היוזמות החברתיות והחינוכיות שישנו את פני הנגב
"התשוקה לשינוי". אירוע התצוגה | צילום: באדיבות מכללת קיי

אירוע תצוגה של כ-50 פרויקטי גמר לשנת התשע"ט של סטודנטים מתוכנית "שבילים" לחינוך בלתי פורמאלי נערך באחרונה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שבמהלך התצוגה תיארו הסטודנטים והסטודנטיות את הפרויקטים השונים שיזמו וביצעו במהלך השנה במוסדות, ארגונים, בתי ספר, מתנ"סים ועוד בכל רחבי הנגב. הפרויקטים עסקו במגוון נושאים, כמו חברה וקהילה, טיפול וחינוך, סביבה, פיתוח ופדגוגיה והעצמה אישית.

באירוע השתתפו נשיאת המכללה פרופ' לאה קוזמינסקי, ראש תוכנית "שבילים" עומר רותם, סגל התוכנית, הסטודנטים ובני משפחותיהם. בין הפרויקטים שהוצגו בו היו "נשים למען נשים" שגיבשו הסטודנטיות אורית בן גרא וטל אלבז מתוך הצורך לתמוך באימהות חדשות ו-ותיקות העתידות ללדת ילד חדש למשפחה. הקבוצה נותנת מענה 24/7 במדיה החברתית לכל שאלה או תהייה, תוך הפנייה לגורמי מקצוע במידת הצורך, ומהווה מסגרת אונ-ליין פתוחה ותומכת לנשים בכל הארץ. ייחודיותה של התוכנית היא בכך שכל אישה הנעזרת במיזם הופכת מיד גם למתנדבת וגם לתומכת פוטנציאלית. הנשים שהסתייעו תומכות בעצמן בנשים אחרות, כשהמטרה הסופית היא ייסוד רשת נשים למען נשים, לכל יולדת ואישה.

"המיזם הוקם מתוך קבוצה אינטרנטית קיימת שנפתחה מתוך חוויה אישית והתמודדות מאתגרת עם הסטאטוס החדש של להיות הורה", אומרת בן גרא ומוסיפה, "מתוך הרצון לפתח ולהעמיק את המענה, בשל הצורך שעלה מן השטח. במשך הזמן הוקמה היוזמה, בה נשים נפגשות עם נשים לפני ואחרי הלידה לצורך נתינת מענה אנושי לפי צרכי האישה. הנשים מסייעות אחת לשנייה בהכנה ללידה, התמודדות לאחר הלידה, טיפים לטיפול בתינוק, עזרה במשק בית, קישור לקבוצות רלוונטיות, תקשורת לאימהות מהסביבה לצורך מענה חברתי, הכנה להתמודדות עם התינוק וההורות החדשה ועוד".

פרויקט נוסף הוא חוג קראטה לילדים עם צרכים מיוחדים של הסטודנטית נופר עיני. בפרויקט משתתפים ילדים על הרצף האוטיסטי, ילדים עם קושי בוויסות החושי ועוד. הוא נותן מענה לילדים שלמעשה הודרו עד היום מחוגים, כאשר חוגים שכאלה יכולים להעניק להם כלים רבים לכל תחומי החיים, כגון אחריות, כוח, ביטחון עצמי והגשמה עצמית. עיני מציינת ש"ב-2015 פתחתי את קבוצת הקראטה הראשונה שלי בעומר, המורכבת עד היום מ-3 בנים על הספקטרום האוטיסטי. משם נפתחו קבוצות חדשות המיועדות לכולן ולכולם, אך עם אוריינטציה חינוכית טיפולית שמבקשת לענות על צרכים ייחודיים: חברתית, רגשית, התפתחותית ואישית, באמצעות הקראטה".

רותם בירכה את הסטודנטים והדגישה: "כעת זוהי המשמרת שלנו להתבונן סביבנו, להיות רגישים וקשובים, להתמסר בכל ליבנו לעשייה מתוך אהבה ורגישות למען האחר, ובעצם אנו עושים לביתנו. חברה העוסקת בשאלת שאלות, בחשיבה ביקורתית ובעשייה למען האחר תאפשר לפרטים המרכיבים אותה חיים טובים יותר. זוהי המשמרת שלנו לעסוק בחינוך, לקחת אחריות מלאה, לעשות למען חברה טובה יותר".

ופרופ' קוזמינסקי סיכמה "היוזמות של הסטודנטים בתוכנית 'שבילים' נובעות מהתשוקה לשינוי של כל אחת ואחד מכם, ונשענות על הרצון שלכם לשינוי חברתי חינוכי ולתיקון עולם. הן מחוברות להקשרי המקום, התרבות והאוכלוסיות הקרובים לליבכם, ושאתם מבקשים לקדם אותם. אני מאחלת לכם המשך עשייה ברוכה ומשמעותית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה