חדשות

"אח שלי גיבור"

חדשות19 באוגוסט 2019    2 דקות
0

עיריית באר שבע אישרה קבלת מענק כספי לצורך הקרנת הסרט (המיועד להביא לשילובם בחברה של אנשים עם מוגבלויות) לתלמידים בעיר במהלך שנת הלימודים הקרובה

"אח שלי גיבור"
צילום אילוסטרציה: ingimage

ועדת הכספים בעיריית באר שבע אישרה באחרונה קבלת מענק של 153 אלף שקלים לצורך הקרנתו לקהילה של סרט התעודה המצליח "אח שלי גיבור" (תרומת קרן "גשר" בסך 105.5 אלף שקלים, מענק קרן של"ם 30 אלף שקלים ותרומות שונות של 17.5 אלף שקלים).

דובר העירייה אמנון יוסף, מסר בתגובה לפניית "שבע" בעניין ש"אכן, מדובר בפרויקט חברתי (ראשון) במעלה ואנושי המיועד לטובת אנשים עם מוגבלויות, לצורך שילובם בחברה כשווים, אותו אימצה עיריית באר שבע. העיר באר שבע נבחרה לשמש כפיילוט למיזם הסרט 'אח שלי גיבור' שיוקרן בשנת הלימודים התש"פ. סרט חשוב זה יוקרן לתלמידי בתי הספר בעיר. את הקרנת הסרט בפני התלמידים ילוו יוצרים מובילים שישוחחו עם התלמידים. העירייה רואה במיזם 'אח שלי גיבור' המדבר בגובה העיניים, חשיבות רבה שתאפשר לבני הנוער להכיר, לקרב, לייצר פתיחות, לעודד אינטר-אקציה הדדית, ולייצר שיח ציבורי וחברתי לקירוב לבבות כתרומה לחיזוק הקהילה".

הדובר הוסיף שב-2013 יצאה קבוצה של צעירים עם תסמונת דאון בליווי אחיהם ואחיותיהם לטיול תרמילאים בהודו. אל הקבוצה הצטרף הבמאי יונתן ניר ("הדולפין", "האיש הנעלם – הסיפור של וילפריד ישראל"), והנציח יחד עם צוות צילום את חוויית המסע שהפך לא רק לפיזי, אלא גם למסע פנימי של היכרות, התקרבות בין אחים, קבלה והשלמה. את הסרט שפותח והופק בסיוע קרן "גשר" לקולנוע רב תרבותי ובשיתוף קרן של"ם, מלווה מוזיקה מקורית שכתב אהוד בנאי. "אח שלי גיבור" הוקרן בבכורה ישראלית בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע ירושלים, וזכה בשבחי הביקורת ובאהדת הקהל.

בראשית 2017, הוקרן הסרט לראשונה בחו"ל, בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של סנטה ברברה, והפך לסרט התיעודי הראשון והיחיד ב-32 שנותיו של הפסטיבל הוותיק והיוקרתי הזה, שזכה ב-2 הפרסים הראשונים: פרס הסרט הטוב ופרס בחירת הקהל. בהמשך השנה, זכה "אח שלי גיבור" בכ-10 פרסים נוספים בפסטיבלים בינלאומיים, ביניהם פרס במאי השנה בפסטיבל דוקאדג' בניו זילנד ופרס הסרט החברתי הטוב של השנה בפסטיבל בלגרד, והוקרן ביותר מ-150 פסטיבלים ואירועים מיוחדים ברחבי העולם. גם בישראל הצלחת "אח שלי גיבור" עלתה על המצופה, עם יותר מ-600 הקרנות וכ-110 אלף צופים, והפך בתוך פחות משנתיים לאחד מסרטי התעודה הנצפים ביותר בבתי הקולנוע ובהקרנות פרטיות בארץ בכל הזמנים. בין השאר, הוקרן הסרט עשרות פעמים בבתי ספר בכל רחבי המדינה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה