חדשות

מפקדת מחוז ראשונה בשב"ס

חדשות14 באוגוסט 2019    5 דקות
0

גונדר קטי פרי קיבלה את הפיקוד על מחוז הדרום מגונדר אשר שריקי שמונה לראש אגף האסיר

מפקדת מחוז ראשונה בשב"ס
היסטוריה בשב"ס, החלפת הפיקוד על מחוז הדרום. גונדר קטי פרי | צילום: דוברות שב"ס

בטקס חגיגי ומיוחד במעמד גונדר אשר וקנין (מ"מ נציב שירות בתי הסוהר, שב"ס), הוחלף היום (רביעי) פיקוד מחוז דרום של שב"ס. ל"שבע" נמסר, שגונדר אשר שריקי (מפקד המחוז היוצא) שמונה לראש אגף האסיר, העביר את הפיקוד על מחוז הדרום לגונדר קטי פרי שסיימה את תפקידה כראש מינהלת תפני"ת בשירות.

גונדר וקנין: "כפי שאמרו חכמינו זכרם לברכה 'הרוצה להחכים ידרים', שכן לפי האמונה מיקום המנורה בבית המקדש היה לכיוון דרום, והמנורה הדולקת בשמן זית מציינת את אור החוכמה. הדרום מאופיין גם בחום, לא רק חום קרני השמש, אלא גם החום האנושי. פסיפס אנשים ערכיים, מקצועיים ואיכותיים. חום המפקדים, הקצינים והסוהרים במחוז. אני מוצא חובה נעימה במעמד זה להודות לכל אחת ואחד מכם על פועלכם והירתמותכם. רק בסוף השבוע הקודם, נאלצנו להירתם כולנו לטובת התמודדות מקצועית ונחושה אל מול איומי האסירים הביטחוניים. פעלנו ונפעל ללא מצמוץ וללא לאות. נוודא מימוש מלא של הריבונות בבתי הסוהר ושל ייעודנו וחזוננו למען ביטחונה של המדינה וחוסנה של החברה. זוהי שליחותנו, זו גאוותי".

לגונדר שריקי אמר: "אשר, אתה מסכם יותר מ-6 שנים של פיקוד על מחוז הדרום. בתי הסוהר תחת פיקודך התנהלו באופן סדור ומקצועי לצד קציני המטה, ואלו יחד היוו את המכלול השלם של מקצועיות, נחישות, מסירות ואנושיות. ברוח שלך, בעומק הרגש שלך, באמוציות ששמורות רק לך פיקדת על המחוז. לא תמיד היה פשוט, היו קשיים, היו מורדות וגם עליות, עשית שינוי במחוז הדרומי, והבאת אותו למקום המזוהה איתך ובדמותך. השכלת להעביר את הפיקוד לגונדר קטי פרי באופן ראוי, הבטחת את רצף הפעולה והמשילות, ועל כך הערכתי".

צילום: דוברות שב"ס

לגונדר פרי אמר: "היום מונחת על כתפייך אחריות כבדת משקל של ניהול ופיקוד על המחוז הדרומי, וכמו שאמרתי בתחילה הוא מורכב ורגיש דיו כדי שנבחרת לעמוד בראשו, את המנוסה והראויה ביותר. הידע שצברת והניסיון יחד עם כישורייך הטבעיים שבאו לידי ביטוי בכל תחום בו עסקת, יעמדו לרשותך גם בתפקידך הבא כמפקדת מחוז דרום. בחירתך לתפקיד לא הייתה קשה עבורי; אני מכיר אותך עוד מתפקידייך הקודמים, והכל תמיד עם רצון לסייע, עצה טובה והרבה חוכמה ורגישות. אני בטוח שביחד נצליח להוציא עוד תהליכים רבים אל הפועל. מפקדת המחוז הנכנסת, הרבה רואים במינוייך היסטוריה בשב"ס, האישה הראשונה כמפקדת מחוז. נכון, זו היסטוריה ומקור לגאווה. אני רוצה להבטיח בקול ברור שכל אישה בארגון תרגיש בטוחה, ותדע שהצלחה תלויה אך ורק בכישוריה".

ושריקי סיכם: "ב-2 מחוזות עומדים כעת מפקדים חדשים, ובשבוע הבא יסתיים סבב סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס עת כניסת מפקד ראש אגף האסיר לתפקידו. לצד סיום סבב  של מפקדים בדרגות גונדר משנה, הוסמכו 16 קצינים וקצינות בכירים לניהול בתי סוהר, והוענקו דרגות קצונה ל-53 קצינים במעמד מרגש בטקס סיום קורס קצינים. אבקש להודות לשר לביטחון הפנים ח"כ גלעד ארדן על האמון, התמיכה, הגיבוי והליווי. אני תקווה שיחד נשכיל להציב את הטובים ביותר מבין הטובים, ונצא מגובשים ומחוזקים להתמודדויות שעוד לפנינו".

צילום: דוברות שב"ס

גונדר שריקי: "מחוז הדרום הוא משפחה של אנשים מהטובים שידע שב"ס ואף מהטובים שידעה הארץ הזאת. אני מביט בכם, וליבי מתמלא גאווה, התרגשות וכבר געגוע. משפחה ששומרת על קשר עם המשפחות השכולות, משפחה ששומרת על קשר עם גמלאי המחוז היקרים, משפחה שמצדיעה לעבר ולמורשת, אך צופה פני עתיד, ועובדת קשה, יומיום, שעה שעה, להתקדם, להתפתח, ולנצח כל אתגר. עליכם להמשיך ולצעוד, לקדם ולהתקדם, ואין לי ספק שמחוז הדרום ימשיך להוביל ולעמוד ביעדים חדשים, לפתח ולהתפתח גם בתקופה הבאה תחת פיקודך גונדר קטי פרי מפקדת המחוז הנכנסת".

גונדר פרי: "במהלך 30 שנות שירותי בארגון צברתי ניסיון רב, החל מתחום המודיעין, דרך האסיר והמש"א וכלה בתפקידי פיקוד וביטחון, והיום אני גאה ונכונה לקבל על עצמי את הפיקוד על המחוז הדרומי. אני נרגשת לנוכח המעמד והאחריות שאני מקבלת על עצמי, ואני רוצה להודות למפקד המחוז היוצא גונדר אשר שריקי, שבמהלך השנים האחרונות פיקד על המחוז, גם בתקופות קשות ומתוחות, בהחלטיות רבה, פעל ללא ליאות לקידום יעדי שב"ס, הציב רף מקצועי גבוה בכל תחומי העשייה, והטביע את חותמו. אני רוצה להביע את הערכתי לראש הארגון גונדר אשר וקנין שעם כניסתו לתפקיד הצהיר שאישה תמונה לפקד על מחוז. הצהיר וקיים".

צילום: דוברות שב"ס

והיא סיכמה: "גדולים וטובים ממני אמרו שחוסנה של חברה משתקף בטיפול באוכלוסיותיה החלשות. אנו מתחילים כאן את דרכינו המשותפת, דרך רבת מטרות ויעדים, אתגרים חברתיים ולאומיים לרוב. רק יחד ועל בסיס ערכי כבוד, שותפות, אמון, רגישות וגם נחישות, נצליח בדרך. אני רואה בזה זכות גדולה לפקד על המחוז הדרומי, וזכות זאת תלווה אותי מדי יום להגשמת חזוני. במחוז דרום של שב"ס 9 מתקני כליאה בהם לצד בתי הסוהר הפליליים, 3 בתי כלא ביטחוניים, מתקן מעצר ביטחוני, בית מעצר פלילי ומתקן לשוהים בלתי חוקיים. המחוז (שהסגל שלו מונה  2,500 סוהרות וסוהרים במגוון תפקידים) מחזיק במשמרתו כ-6,000 אסירים, מחציתם ביטחוניים ומחציתם פליליים. הוא מתאפיין בפריסה גיאוגרפית רחבה, ומוביל בשנים האחרונות בהתמודדות ובעמידה האיתנה בכל הכרוך במתן מענים מבצעיים לסוגיית האסירים הביטחוניים".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה