חדשות

"היתר עסקא" לעיריית באר שבע

חדשות12 באוגוסט 2019    דקה אחת
1

ביוזמת חבר המועצה שמעון טובול, פועלת העירייה לחתימה על אישור הלכתי לגביית ריבית

"היתר עסקא" לעיריית באר שבע
שמעון טובול. הביע סיפוק רב | צילום: פרטי

עיריית באר שבע תחתום בקרוב על "היתר עסקא" שיאפשר לה לגבות ריבית מחייבים גם לפי ההלכה היהודית. ועדת ההנהלה העירונית דנה באחרונה בעניין ביוזמת חבר המועצה שמעון טובול (יו"ר סיעת "גשר").

טובול ציין, ש"לפי התורה הקדושה, חל איסור בלקיחת ריבית למעט אם יש היתר הלכתי של 'היתר עסקא'. מכיוון שהעירייה וחברות הבת" שלה הכפופות לרשות "לרבות חברת 'מילגם' הינן גובות הכספים של העירייה, ויש שם גביית ריבית כמחויב בחוק", הוא ביקש שהרשות תחתום על ההיתר, "ובכך לגרום לציבור החרדי והדתי בעיר לא להיכשל בעוון ריבית".

גזבר הרשות רו"ח תומר ביטון אמר ש"בעיקרון העניין הוא משפטי, הוא לא כספי. ביקשנו שיהיה היתר שיאושר בידי משרד הפנים. מרכז השלטון המקומי פועל בנושא הזה". בתשובה לשאלת יו"ר ועדת ההנהלה וראש העירייה רוביק דנילוביץ', הדגיש טובול ש"הרבה עיריות חתמו על זה. יש בעיריית ירושלים ובעיריית בני ברק" וגם בעיריית פתח תקווה.

מוטי בן יהודה. "יש נוסח מוכן" | צילום: ארכיון "שבע"

יו"ר דירקטוריון "מי שבע" שהעביר "היתר עסקא" בתאגיד המים והביוב הודיע לדנילוביץ': "יש נוסח מוכן. הנוסח שלנו עובד גם בעיריות, ומה שאני עשיתי ב'מי שבע', לקחתי גוף שעושה גם לעיריות, ועשה לי גם כן. ויש לי אותו, והוא אמר לי: 'בוא תעשה את זה גם לעיריית באר שבע'".

ראש הרשות ביקש לבסוף מבן יהודה להעביר את הנוסח לגורמים המתאימים בעירייה, והוסיף בחצי קריצה, שאם המהלך ייושם, "אולי פתאום הקופה שלנו תועשר ברגע אחד. מי יודע? תומר, יכול להיות שאנחנו מפסידים פה הרבה כסף"…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אריה דרעי
    אשריך רבי שמעון עלה והצלח

    רבי שמעון טובול היקר