חדשות

המכללה הטכנולוגית – הדור הבא

חדשות5 באוגוסט 2019    3 דקות
0

משרד "מרש אדריכלים בע"מ" נבחר לתכנן את החזות החדשה של המכללה

המכללה הטכנולוגית – הדור הבא
ישוחזרו גם המבנים הראשונים של המכללה. הדמיית המכללה הטכנולוגית העתידית | הדמיה: "מרש אדריכלים"

המכללה הטכנולוגית באר שבע מחדשת את פניה: בתום תחרות אדריכלים שקיימה המכללה נבחר משרד "מרש אדריכלים בע"מ" לתכנן את החזות החדשה של קמפוס המכללה הטכנולוגית בבירת הנגב.

ל"שבע" נמסר שבתחרות השתתפו מספר משרדי אדריכלים שנדרשו להגיש הצעה לתכנון מחדש של חזות המכללה. התכנון היה צריך לשלב טיפול בחזיתות מבני הטכנולוגית, פיתוח השטחים הפתוחים בקמפוס, מתחמי ישיבה וריהוט חוץ, נטיעת עצים וגינות נוי, תאורת חוץ ושדרוג החזות הפנימית בקמפוס. הבחירה בזוכה נעשתה בידי ועדת שיפוט שכללה את מנכ"ל המכללה דב תמיר, המשנה למנכ"ל יעקב דור, אדריכל העיר באר שבע האדריכל רועי לביא, ראש המגמה לאדריכלות בטכנולוגית האדריכל ד"ר מרטין סמיט, מרכז המגמה להנדסה אזרחית במכללה אריאל דמרי והאדריכל הידוע אלי ארמון.

תחרות האדריכלים ושינוי חזות הטכנולוגית הינם חלק מתוכנית אב כוללת לחידוש פני המכללה המציינת השנה 65 שנים להיווסדה. השלבים הראשונים בתוכנית כללו שדרוג של כל מתקני השילוט וההתמצאות בטכנולוגית וחידוש חלק מהמרחב הציבורי בקמפוס. המהלך לשינוי החזות הינו גולת הכותרת של התוכנית שתתפרש על פני מספר שלבים. בשלב הראשון יקודם מהלך התכנון המפורט באמצעות חברת "מרש אדריכלים" ובשיתוף הנהלת המכללה בתיאום עם העירייה.

התוכנית שהוצגה בפני ועדת השיפוט כוללת מהלך של פתיחת קמפוס הטכנולוגית למרחב הציבורי העירוני סביבה, הוספת שטחים "ירוקים" ואזורי כינוס ושמירת עתודות לפיתוח עתידי של קמפוס המכללה באופן שיכלול הוספת מבנים. בנוסף, ישוחזרו במסגרתה המבנים ההיסטוריים הראשונים של הטכנולוגית ושער הכניסה המקורי מרחוב בזל. התוכנית משלבת מרכיבים חדשניים ומתקדמים לצד מתן הכבוד הראוי למבנים ולאלמנטים ההיסטוריים של המכללה מימיה הראשונים. קידומה ייעשה באופן הדרגתי בשילוב עם הפיתוח העירוני באזור המקיף את הטכנולוגית.

תמיר: "המהלך לחידוש חזיתות המכללה הוא חלק מתנופת פיתוח והתחדשות שהמכללה הטכנולוגית מובילה בשנים האחרונות. בתוכנית שקיבלנו יש את השילוב הראוי בין החדשנות והעדכניות לבין הכבוד לעבר והגאווה על אבני הדרך שעברנו במכללה, אבני דרך שבמידה רבה מספרים גם את סיפורה של העיר באר שבע והתפתחותה. אני מודה לחברי ועדת השיפוט ולמשרדי האדריכלים שהשתתפו בתחרות, וכמובן מאחל לכולנו הצלחה בקידום התכנון ויישומו בשנים הקרובות".

מרש: "המכללה הטכנולוגית של באר שבע מכילה מבנים מתקופות שונות חלקם בעלי ערך שימורי היסטורי וחלקם חדשים יותר. המבנים זקוקים מחד גיסא להחזרת עטרתם המקורית ומאידך גיסא לחזות חדשנית שתיתן משנה תוקף לשאיפה להפוך את המכללה לחדשנית, פורצת דרך עם הפנים לעשורים הבאים. התכנון מתחשב בערכים ההיסטוריים, ובצד זאת יוצר מעטפת המשדרת ומתקשרת עם הקהל הרחב והסביבה הקרובה תכנים עדכניים וטכנולוגיים, תוך שהיא מסננת את בבואת המעטפת המקורית דרך קילוף חשיפת חלקים ממנה ו/או הארתה בלילה דרך החזית המסוננת".

והוא סיכם: "התוכנית משפרת את יחסי הגומלין העירוניים בין הקמפוס הסגור הבנוי סביב חצרות לבין הרחובות השכנים, תוך הסרת הגדרות, בניית רחבות לפעילות מלווה רחוב כמו קפיטריה ויצירת שקיפויות בין הרחוב למבנה ככל שניתן. בנוסף לכך, היא מביטה קדימה לעשורים הבאים תוך הצגת אפשרויות פיתוח עתידי שיאפשרו גידול בהתאם לצרכי השוק. כל זה נעשה באמצעות טיפול בחזיתות היסטוריות ברוח המקור וחיפוי החזיתות הייצוגיות כלפי הרחובות וכלפי פנים בחומרים מתקדמים".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה