חדשות

פחד ואימה בבאר שבע: חתולים תוקפים תושבים

חדשות30 ביולי 2019    3 דקות
0

בלעדי: תושבים בשכונת רמות בבאר שבע טוענים שהם מאויימים ומותקפים פיזית בידי חתולי רחוב וברשת החברתית בידי אוהבי חיות קיצוניים

פחד ואימה בבאר שבע: חתולים תוקפים תושבים
צילום אילוסטרציה: ingimage

אומרים שכלב הוא ידידו הטוב של האדם, אבל מיהו אויבו? בשאלה הפילוסופית הזו דנים באחרונה תושבי רחוב משה קהירי שבשכונת רמות בבאר שבע, שלא מבינים איך חתולי הרחוב הפכו לסיוט שלהם. התושבים ברחוב, ויש לא מעטים כאלה, מספרים על סדרה של תקיפות שבוצעו בזמן האחרון בידי חתולי רחוב, ללא כל התגרות מצידם, לטענתם.

"לפני כחודשיים (6.6), יצאתי עם הכלב שלי, גור בן 4 חודשים, בישון קטן כמו פודל ננסי", מספרת לוטם אתרוג. "ופתאום קפצו עלינו מהשיחים 2 חתולות. אני מנסה להגן על הכלב, והן קופצות ושורטות, ולא עוזבות אותי. אחרי כמה דקות, החתולות ברחו. הכלב שלי קטן, ועד אז הוא אפילו לא ידע לנבוח".

צילום: פרטי

אתרוג חזרה לביתה, והתקשרה למוקד העירוני. "אמרו לי שאני צריכה לפנות למשרד הבריאות. הגשתי תלונה, ולא קרה עם זה שום דבר. בשבוע שעבר, הותקפה עוד שכנה שלנו. התקשרתי למוקד, ושוב לא עשו עם זה כלום. למחרת, עברתי עם הכלב במתחם שלנו, ושוב קפצה עלינו חתולה אחרת. בדיוק ירדה שכנה, ותקפו גם אותה. שוב התקשרתי לעירייה, ואמרו לי שחתול זו חיה מוגנת, 'וגם אם ניקח אותו להסגר, אחרי 10 ימים נחזיר אותו לאותו מקום'. זה נראה לכם הגיוני שחתול זו חיה מוגנת, ואני לא? שאני לא יכולה להסתובב בשכונה שלי מבלי שיתקפו אותי?", שואלת אתרוג.

"הם תוקפים אנשים, ילדים ובעיקר כלבים, ואין מה לעשות. מהרגע שיש חוק שמגן על החתולים, הרשויות שכחו שצריכים להגן על האזרחים, וזה מזעזע. עד אותו אירוע, לא היה לי שום דבר נגד חתולים, ולא פחדתי מהם, ועכשיו אני מפחדת לצאת מהבית, ואין מצב שאתן לילדים שלי לצאת עם הכלב החוצה", מסכמת אתרוג.

שכנה אחרת שהעדיפה להישאר בעילום שם, הוסיפה: "הבת שלי הסתובבה עם הכלב הקטן שלנו במתחם, וחתולים קפצו עליה ועל הכלב מתוך השיחים; היא בכלל לא ראתה אותם. הם כמעט הרגו את הכלב, שרטו אותו ואת הבת שלי עד שהצליחה למשוך את הכלב אליה, הרימה אותו, וברחה".

לטענתה, "זה מטרד רציני; אין לי בעיה עם חתולים או כל בעל חיים אחר. יחד עם זאת, כשזה מגיע לתוקפנות נגד הילדים ואנו עצמנו, זה עובר גבול. הילדים בדרך כלל מורידים את הכלבים, והם פשוט מפחדים, וכשרואים חתול הם בורחים. יש עוד כמה שכנים שהותקפו", היא אומרת.

יש לציין שברשת החברתית התפח דיון ער סביב הנושא, והיו כאלה שאפילו לקחו את זה רחוק מדיי, ואיימו על המתלוננים, קראו להם "שקרנים", וקיללו אותם. "יש אנשים שאוהבים חיות יותר מאנשים", ציינה אחת המותקפות.

מהעירייה נמסר בתגובה: "כידוע, בעקבות החלטת בית המשפט על איסור לכידת חתולי רחוב ברחבי הארץ, יצאה הנחיה של משרד החקלאות לכל הרשויות על האיסור הנ"ל. לפי אותן הנחיות, חל איסור לכידת החתולים, המתה והעברת חתולים ממקום אחד לשני בידי העירייה. בניגוד לדברים, מבדיקה של המחלקה הווטרינרית מול משרד הבריאות, לבירור האם הייתה תקיפה או נשיכה בידי חתולים במקום הנ"ל, לא נמצאו חתולים כאלה שמסכנים את התושבים או שעלולים לפגוע בבריאות הציבור".

צילום: פרטי

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה