חדשות

לעיני הנשיא: מזכר הבנות בין אב"ג למקבילות מדרום קוריאה

חדשות18 ביולי 2019    2 דקות
0

נציגים מאוניברסיטת בן גוריון התלוו למשלחת נשיא המדינה בביקורו במדינה מדרום מזרח אסיה, וחתמו על מזכר הבנה לשיתופי פעולה אקדמיים עם אוניברסיטאות האניאנג וקונקוק

לעיני הנשיא: מזכר הבנות בין אב"ג למקבילות מדרום קוריאה
נשיא המדינה וראשי האוניברסיטאות במעמד החתימה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

סגן הנשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי באוניברסיטת בן גוריון פרופ' דן בלומברג, חתם אתמול (רביעי) על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אקדמי באוניברסיטאות האניאנג וקונקוק, זאת במסגרת ביקור נשיא המדינה רובי ריבלין בסיאול, בירת דרום קוריאה. ל"שבע" נודע, שלביקור הרשמי מתלווה משלחת אקדמית, בראשותה של יו"ר המועצה להשכלה גבוהה פרופ' יפה זילברשץ.

מזכר ההבנות שנחתם בנוכחות סגנית ראש הממשלה ושרת החינוך הקוריאנית יו יואן-הא, מתמקד בשותפויות אקדמיות ובתוכניות חילופי סטודנטים בתחומי מחקר, חינוך וטכנולוגיה. בין השאר, התקיימו דיונים באשר לפרויקטים עתידיים הכוללים מגוון רחב של נושאים, בהם מחקרי טכנולוגיות מידע, חקלאות, חלל, רפואה ומדעי הרוח.

הנשיא ריבלין אמר במעמד החתימה, שהביקור שלו היווה הזדמנות רבת ערך לבנות קשרים על בסיס נקודת החוזק המשותפת ל-2 העמים: השכלה. "המפתח לקשרים הבינלאומיים שלנו בישראל ובקוריאה טמון בהשכלה הגבוהה. השכלה גבוהה היא המפתח להבנה הדדית, לשגשוג, סולידריות אוניברסלית ושלום, זאת משום שהמדע עיוור לצבע, לאום, מין או גזע. המדע בונה אותנו כאומה חזקה יותר, וכאומה פתוחה יותר", סיכם ריבלין.

פרופ' בלומברג וד"ר ממן בסיום אחת ההרצאות | צילום: Dr Kang Keun Lee

פרופ' בלומברג הוסיף: "זהו כבוד גדול ללוות את הנשיא ריבלין בנסיעה כה מרגשת, הן בתפקידי כסגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי והן כמייצג את BGNegev, חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה. מדינת ישראל ודרום קוריאה חולקות איכויות רבות, שתיהן השיגו עצמאות ב-1948, בשתיהן החינוך תופס מקום חשוב, שתיהן מנסות לתרום מעל ומעבר במחקר מדעי חדשני ופורץ דרך. כל אלה מצביעים על פוטנציאל בלתי מוגבל לשיתופי פעולה. אנו מפתחים כאן קשרים אישיים ומקצועיים שהם זרעי התגליות העתידיות".

לצד ביקורם כחלק מהמשלחת של נשיא המדינה, הוזמנו בלומברג וד"ר שמרית ממן, מנהלת המעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית באוניברסיטת בן גוריון, להעביר סדרת הרצאות בפני ממשלת דרום קוריאה וקבוצות אקדמיות מגוונות ממשלחת UN-SPIDER  במכון הקוריאני לחקר חלל ותעופה. ההרצאות עסקו בשימוש בטכנולוגיות חישה מרחוק לטובת טיפול באסונות.

ד"ר ממן ציינה שהיא "גאה בכך שבשבוע האחרון קיימנו פרופ' בלומברג ואני סדרת פגישות פוריות עם בכירים בדרום קוריאה ממשרדי המדע והטכנולוגיה, הפנים והחוץ, המרכז הלאומי לחקר החלל והמרכז הלאומי לחקר אסונות בדרום קוריאה".

ממן סיכמה: "בנוסף, הוזמנו בידי משרד האו"ם לענייני החלל לייצג בביקור את מחקר החלל הישראלי ואת ההתקדמות המרשימה שעשינו באוניברסיטה בתחום זה. התעניינותם במחקרנו ובשיתוף פעולה יחד איתנו היא עדות מובהקת לכך שעבודתנו אכן משפיעה ברמה הבינלאומית. אני בטוחה שהביקור הוא רק השלב הראשון ביחסי עבודה משותפים עם דרום קוריאה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה