חדשות

מעקב "שבע": ראש עירייה ללא שכר כתנאי להעברת התקציב

חדשות16 ביולי 2019    2 דקות
2

בעקבות הפרסום הבלעדי על הסכם 2 מיליון הדולר, העביר ראש האופוזיציה במועצת רהט ל"שבע" את הצעתו האחרונה לראש העירייה להרכבת הקואליציה, וגם הסכם לטרפוד הרכבת קואליציה נגדו מ-2003, שכולל פיצוי תשלום של מיליון שקל למי שיפר אותו

מעקב "שבע": ראש עירייה ללא שכר כתנאי להעברת התקציב
לפני 15 שנה זה היה מיליון שקל. טלאל אלקרינאווי | צילום: איקי מימון

לא ייאמן 2: יממה לאחר הפרסום באתר "שבע" על הסכם 2 מיליון הדולר שגרם לפיזור מועצת העירייה של רהט, העביר ראש האופוזיציה טלאל אלקרינאווי לידי מערכת "שבע" את מכתב נציגי האופוזיציה לראש העירייה פאיז אבו סהיבאן, ובו "הצעה סופית ואחרונה להרכבת קואליציה ואישור תקציב", כמו גם הסכם מ-2003, שמטרתו למנוע הרכבת קואליציה בידי ראש הרשות דאז, אלקרינאווי, תוך תשלום פיצוי של מיליון שקל למי שיפר אותו

ומה מוצע במכתב של חברי האופוזיציה לראש העירייה הנוכחי, אבו סהיבאן?

הסעיף הראשון כולל את ביטול שכר ראש הרשות (780 אלף שקל בשנה), "מבלי לפגוע במימון רכב עירייה צמוד" לראש הרשות. חמשת הסעיפים הבאים דומים: ביטול שכר מ"מ ראש העירייה (640 אלף שקל), שכר סגן ראש הרשות (640 אלף שקל גם כן), שכר בכירים לעוזר ומנהל לשכת ראש העירייה (400 אלף שקל), שכר עובדי לשכת מ"מ ראש הרשות (350 אלף שקל) וביטול שכר עובדי לשכת סגן ראש העירייה (גם כן 350 אלף שקל). בסך הכול מדובר בביטול הוצאות תקציב של 3.16 מיליון שקל, שבמשך חמש שנים אמורים להביא חיסכון של לא פחות מ-15.8 מיליון שקל לקופת הרשות.

חברי האופוזיציה הציעו להעביר את החיסכון הכספי הזה לטובת מלגות ל-316 סטודנטים בשנה (גם כאלה הלומדים ברשות הפלסטינית…) בסך 10,000 שקל לסטודנט, כך שב-5 שנים יקבלו 1,580 סטודנטים בני העיר מלגות, מה שיגדיל את מספר האקדמאים ברהט.

אלקרינאווי וחבריו לאופוזיציה הציעו בין השאר לאבו סהיבאן להעביר תיקים שונים לידיהם (כולל תיק החינוך), תוך ביטול "כל ההסכמות וההבנות שהיו בין הסיעות ובין ראש העירייה וסיעות אחרות במערכת הבחירות".

אבו סהיבאן דחה, באופן לא מפתיע, את ההצעה, כשהוא טוען שהיא "בגדר כרסום, פגיעה וחבלה בכל המאמצים הקדחתניים שהושקעו במו"מ ובניסיונותינו להגיע להסכם קואליציוני", וכן שהיא "סותרת באופן משמעותי את הצהרותיכם… שהבסיס למו"מ הינו חלוקה שוויונית של התיקים".

הוא הוסיף, ש"הצעתכם לוקחת בחשבון רק את סיעות הגוש החוסם שלכם, ומדירה את כל הסיעות השותפות לראש הרשות, כאשר שאיפתי הינה קואליציה רחבה מקיר לקיר". עם זאת, באופן מפתיע משהו, לא הביע ראש העירייה את התנגדותו לוותר על "שכר הנבחרים כולל אותי", וכתב שהוא עצמו הציע זאת בישיבת מועצה פומבית. לגבי החזקת התיקים, העביר אבו סהיבאן הצעה חלופית, שכללה בין השאר רוטציות בין נציגי כמה סיעות במועצה (גם בתיק החינוך).

אגב, ראש הרשות לשעבר מסר ש"ההסכם שחתמנו עליו בספטמבר 2018 היה גלוי, ונחתם בכנס בחירות גדול בפני מאות תושבים", בעוד ב-2003 אלקרינאווי עצמו עמד מול הסכם דומה, שהעונש על הפרתו עמד על מיליון שקל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • ישראל
    אלקרינאוי נאנמן לדגל ??

    אלקרינאוי נאנמן לדגל ??

  • אברהים

    טלאל אתה אדם לא ישר
    אתה זה שעשית כל מאמץ בכדי שהתקציב לא יעבור
    איך אתה מחתים אנשים על הסכם של 2 מיליון
    אתה עשית גוש חוסם שלא יצליח להרכיב קואלציה
    תתבייש לך אין לך מה לתרום
    אתה דואג רק למשפחה שלך
    כל העובדים וכל המשרות הן לשבט אלקרנאוי ואתה עוד מדבר
    צריך להעמיד אותך לדין ולמשפט