חדשות

בן נתיבות סיים קורס קציני בקרה בחיל האוויר

חדשות16 ביולי 2019    2 דקות
1

סג"מ נ' הפסיק את השתתפותו בקורס טיס לאחר כמעט שנה: "הבנתי שאני רוצה להיות קצין בחיל האוויר"

בן נתיבות סיים קורס קציני בקרה בחיל האוויר
"לעשות תפקיד משמעותי". סג"מ נ' | צילום: דו"צ

נציג לדרום בין בוגרי מסלול הבקרה היוקרתי בקורס הקצינים מספר 107 של חיל האוויר, שהתקיים בבסיס עובדה של החיל. ל"שבע" נמסר, ש-1 מ-16 הבוגרים הוא סגן משנה נ' (19) מנתיבות.

נ' למד בפנימייה שבכפר הנוער באר יעקב, והרחיב את לימודיו במגמת מדעי המחשב. הוא לקח חלק בתנועת 'אחריי!' לטיפוח מנהיגות בבני נוער. בזמנו הפנוי אוהב נ' לעסוק בספורט, ריצה, כדורגל וגלישה.

את מסלולו הצבאי הוא החל בקורס טיס, ולאחר כמעט שנה, הפסיק את השתתפותו בו. משם בחר נ' לצאת לקצונת הבקרה, מתוך רצון לתרום ולהשפיע: "הכרתי חבר שגם הוא הגיע להיות בקר אוויר, והבנתי שאני רוצה להיות קצין בחיל האוויר, ולעשות תפקיד משמעותי. בהכשרה עצמה אני זוכר לטובה את האנשים האיכותיים שליוו אותי".

הקורס מכשיר את בקרי האוויר, האמונים על ניהול המרחב האווירי של מדינת ישראל, ומהווים גורם מכריע בהפעלת הכוח של החיל. הבקרים אמונים על מעקב אחר כלי טיס צבאיים ואזרחיים בארץ וניהול משימות אוויריות, ולכן יש להם אחריות רבה בשמירה על שמי המדינה. בנוסף, המרחב האווירי של ישראל הוא בין הצפופים בעולם, ועקב כך נדרשים בקרי האוויר להתמודד עם אתגר זה באופן יומיומי.

הקורס נמשך לאורך חצי שנה, שבמהלכה לומדים הבקרים המיועדים כיצד לנהל את השמיים של ישראל, על כלי הטיס במדינה, וכיצד ניתן לגלות ולזהות ולסנכרן אותם במרחב האווירי מול גורמי תעופה צבאיים ואזרחיים ישראליים ובינלאומיים. הם מהווים את הגורם המקשר בין כלי הטיס בשמיים לשולטים על הקרקע, ושותפים פעילים לכלל משימותיו של החיל בשגרה ובחירום.

לבקרים יש חשיבות בהגנה על המדינה, והם מלווים את הטייסים בעודם בשמיים, מזהירים אותם מאיומים וממונים לשמור על בטיחותם. במסגרת תפקידם, הם מסווגים ומאתרים כלי טיס עוינים העלולים לחדור ולבצע פעילות עוינת בגבולות ישראל, ומזניקים את מטוסי ומסוקי הקרב במידת הצורך. עם סיום הקורס, מחולקים בוגריו ליחידות השונות של מערך הבקרה: יחידות בקרה אזוריות (יב"א) הנמצאות בצפון ובדרום, ויחידת בקרה המשמשת כמרכז ההדרכה של המערך בבסיס עובדה.

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גאווה למדינה!!!!