חדשות

ההכנות בנגב, הזוכים מהמרכז

חדשות16 ביולי 2019    3 דקות
0

מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע של אוניברסיטת בן גוריון, הכין במשך שנתיים את נציגי ישראל לאולימפיאדה בפיזיקה. התוצאה: 5 מדליות. ולא, לנגב לא היו שם נציגים

ההכנות בנגב, הזוכים מהמרכז
כבוד לזוכים. אולי בפעם הבאה גם נציג מהנגב | צילום: יח"צ

לא פחות מ-5 מדליות אולימפיות (2 זהב, 2 כסף ו-1 ארד) השיגו חברי נבחרת ישראל באולימפיאדה לפיזיקה 2019, זאת לאחר שעברו הכשרה במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע שבקמפוס המרכזי של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בהובלת פרופ' חזי יצחק כמנהל האקדמי.

הנבחרת מורכבת מ-5 תלמידים מצטיינים שהתאמנו במשך כשנתיים, והתברגה למקום ה-8 מתוך 78 נבחרות מרחבי תבל. בתחרות השתתפו 360 תלמידי תיכון שהגיעו ארצה ביחד עם 250 מלווים ואורחים.

במדליות זהב זכו אייל וולך מבית הספר ע"ש מוסינזון בהוד השרון ואביב טלינגר מבית הספר הדמוקרטי ע"ש יעקב חזן בכפר סבא. במדליות כסף זכו עמרי רבד וערן מן, שניהם תלמידי י"ב מבית הספר צפית בכפר מנחם, ואילו במדליית הארד זכה יהונתן חסון, תלמיד בית הספר הכפר הירוק ברמת השרון.

התחרות התפרסה על פני שבוע ימים, שיומיים מתוכם הוקדשו למבחני תיאוריה ומעבדה. במסגרת המבחן התיאורטי, נדרשו המתמודדים להשיב על סדרת שאלות שחוברו בידי ועדה אקדמית מיוחדת שהוקמה לצורך התחרות באוניברסיטת תל אביב. בתום המבחנים, התכנס צוות מומחים לפיזיקה שגויס במיוחד. הצוות בדק את מבחני המשתתפים, ובתום הבדיקה נקבעו ציוני המתמודדים. לבסוף, עברה התחרות לשלב האחרון במסגרתו נקבעו הזוכים במדליות ומצטייני התחרות. במהלך שהותם בישראל, טיילו התלמידים ומלוויהם באתרים שונים בארץ, במטרה להכיר את נופי ישראל ותרבותה. את האירוע הבינלאומי הוביל במשרד החינוך, המינהל לתקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, כשעל הכשרת התלמידים מישראל היו ממונים משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן "מיימונידיס".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, סיכם: "ההישג האדיר של התלמידים שלנו מהווה בעבורנו גאווה גדולה, והוא מציב את מדינת ישראל בראש רשימת המדינות המובילות בתחום הפיזיקה. ההון האנושי הוא מנוע הקיטור החשוב ביותר שיש למדינה, שהזוכים מסמנים את כיוון הדרך העתידית שלה. אני בטוח שעוד נראה אותם בעתיד תופסים את שדרת הפיקוד של עולם המדע, ומובילים את ישראל לפריצות דרך חדשניות".

נגד חוקי הפיזיקה. גם כח המשיכה לא הפריע להם | צילום: יח"צ

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, הוסיף: "מרכז חוסידמן ואוניברסיטת בן גוריון גאים בתלמידי נבחרת ישראל בפיזיקה על זכייתם והישגיהם. המרכז מוביל את פעילות הנבחרת, ויחד עם המאמן וצוות המדריכים המצוין משקיעים בתלמידים, ומכוונים אותם למימוש יכולותיהם להצלחה ומצוינות. הזכייה הינה תוצאה של מסירותם הרבה של התלמידים וכל המעורבים בעשייה".

גם מנהלת מרכז חוסידמן, ציונה אלקיים-כהן, פרגנה: "החל מפברואר 2018, המרכז מנהל את פרויקט הנבחרת הארצית בפיזיקה, שהינו מיזם משותף ל'מדעני העתיד' ומשרד החינוך. השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד, מאחר שחצי מצוות המדריכים והמאמנים של הפרויקט נרתם להכנת האולימפיאדה עצמה שהתקיימה לראשונה בישראל. כל זאת הושג תודות למאמצים המשותפים של הצוות המקצועי והנהלת המרכז, התלמידים המוכשרים והוריהם התומכים. הצלחנו להגיע להישגים מרשימים מאוד, ולמצב את עצמנו במקום ה-8 בעולם. אני גאה מאוד בתלמידים שלנו, במחויבות שלהם ובמאמצים שהשקיעו כדי לייצג את המדינה בכבוד, ולראיה ההישגים שהגיעו אליהם".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה