חדשות

התנגדות להקצאת מקלטים לבתי כנסת בבאר שבע

חדשות9 ביולי 2019    דקה אחת
1

מנהל אגף הביטחון בעירייה שאול כהן, ציין בוועדת ההקצאות העירונית שלנוכח "המצב הביטחוני הרגיש, יש בעייתיות בניהול בתי כנסת במקלטים"

התנגדות להקצאת מקלטים לבתי כנסת בבאר שבע
מקלט עירוני | צילום: "שבע"

לנוכח "המצב הביטחוני הרגיש, יש בעייתיות בניהול בתי כנסת במקלטים, בשל הוראות הג"א המנחות על 80 אחוזים משטח המקלט פנוי", כך אמר באחרונה בישיבתה של ועדת ההקצאות בעיריית באר שבע, מנהל אגף הביטחון בעירייה שאול כהן.

לדברי כהן, "לבתי הכנסת קשה לעמוד בהנחיה זאת", ולכן הוא מתנגד להקצות מקלטים לטובת פעילות של בתי כנסת. מניסיון העבר, המקלטים אינם מותאמים לצרכים של הפעלת בית כנסת, דבר הגורם למשתמשים לבצע התאמות פיזיות במקלט, כגון קרמיקות, ניסור קירות, תוספות של עזרת נשים ושירותים, שהם בניגוד להוראות הג"א ולא לפי היתר בנייה כדין. לחברים נמסר, שישנם 6 מקלטים ברחבי העיר, בהם נעשו חריגות בנייה שנדרשו לאישור קונסטרוקטור, מאחר שנוסרו בהם קירות, ובוצעו תוספות בנייה.

הדברים נאמרו במהלך דיון בהתנגדות של תושבים המתגוררים באזור רחוב אפרים לוזון שבשכונת נחל עשן לבקשת ההקצאה של מקלט עילי לעמותת "קול יהודה" לצורך הפעלת בית כנסת. בהתנגדות צוין, שיש במקום רעש סביבתי, תפיסת מקומות חנייה פרטיים והפרעה לתנועה עקב פעילות המוסד. הוועדה החליטה, שמאחר שעדיין לא הועלה פרסום שני לבקשת ההקצאה, יש לעדכן את העמותה לגבי פניות התושבים בעניין.

באותה ישיבה, התקבלה החלטה דומה (לעדכון עמותה על התנגדות תושבים, לפני קיום דיון נוסף) בבקשת ההקצאה של מבנה ברחוב נגבה שבעיר העתיקה לטובת הפעלה של ישיבה לבנים בידי עמותת "מרכז רוחני מנחם ציון".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אלי קלפטומני
    לחות גבוהה

    במקלטים תת קרקעיים יש לחות מאוד גבוהה שתגרום לספרי התורה להתקלקל מהר מאוד. המאשר הקמת בית כנסת במרתף או מקלט חייב לדעת שהוא מאשר פעילות שתגרום לספרי התורה להתקלקל מהר. לכן חייבים לפסול כול את כול בתי הכנסת שממקמים במקלטים ומרתפים תת קרקעיים.