חדשות

פרויקט של תלמידי "עמל רמות" באר שבע לגמר תחרות ארצית של הרשת

חדשות26 ביוני 2019    3 דקות
0

מיזם We case של תלמידי הרב תחומי "עמל רמות" ע"ש ניומן ישתתף בגמר ע"ש שמעון פרס

פרויקט של תלמידי "עמל רמות" באר שבע לגמר תחרות ארצית של הרשת
נערכים לגמר. המפתחים מ"עמל רמות" | צילום: דוברות "עמל"

כבוד לבאר שבע: מיזם We case של תלמידי הרב תחומי "עמל רמות" ע"ש ניומן בבירת הנגב עלה לגמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת "עמל" ע"ש שמעון פרס.

ל"שבע" נמסר, שעשרות תלמידי הקבוצה מרחבי הארץ הגיעו באחרונה לריאקטור של מיקרוסופט (Microsoft Reactor) בתל אביב, ולקחו חלק באירוע "האקתון" בשיתוף "אל על" ו"מיקרוסופט" שהיווה גם את שלב חצי הגמר בתחרות היזמות הארצית של קבוצת "עמל" ע"ש שמעון פרס.

האירוע התקיים לאחר תקופה ארוכה בה התלמידים עבדו ופיתחו את המיזמים שלהם. הם נחשפו לחברות ולאנשים בשטח, שמעו על הבעיות הקיימות והפיתרונות שיש להן היום, ועבדו בצוות במטרה לגבש את הפיתרונות האידיאליים. ההאקתון נערך במעמד מנכ"ל "עמל" עו"ד רוית דום עיני (המובילה תפישה חינוכית וחברתית חדשנית שבמרכזה חינוך ליזמות והקמת מרכזי יזמות חדשניים בשיתוף התעשייה ולמען הקהילה), יהודית גריסרו (סמנכ"לית משאבי אנוש ב"אל על") וערן גופר (מנהל מגזר חינוך ב"מיקרוסופט ישראל").

We case היא מזוודה מודולרית המאפשרת החלפת חלקים במהירות, שינוי גודל המזוודה והתאמת החלוקה הפנימית שבה באופן אישי ומהיר. באמצעותה ניתן לפרק את המודולים לאזורים שונים בהגעה לבית המלון (כלי רחצה לאמבטיה, ביגוד לארון) ביעילות ובמהירות, ולהעביר מודולים עם משקל עודף ממזוודה של נוסע אחד לשני, במקום לפתוח את המזוודה ולהעביר את התכולה ידנית. כמו כן, אפשר להוסיף אביזרים נלווים שונים לצורך עוד פונקציות רבות.

24 פיתוחים חדשניים הגיעו לשלב חצי הגמר אחרי שעברו סינון מקיף בחודשים האחרונים בידי מומחים ואנשי מקצוע. התלמידים העומדים מאחורי אותם מיזמים השתתפו באירוע ההאקתון שנועד לשדרג את היוזמות שפיתחו, בסיוע מנטורים מחברות היי-טק, העולם העסקי וכמובן נציגי החברות "אל על" ו"מיקרוסופט". חבר השופטים, שכלל את אבי שמעון (מנהל מחלקת התוכן והדיגיטל בחטיבת המסחר ב"אל על"), רפי רוזנקרנץ (מהנדס מחשוב ופרויקטים ראשי בחטיבת תחזוקה והנדסה ב"אל על"), תומר מארשל (מנכ"ל Mirror EdTech), איילת רקנטי (מנהלת אחריות תאגידית ורווחה בחטיבת משאבי אנוש ב"אל על"), מאיה חצבי (מנהלת אחריות תאגידית וקשרי קהילה בחטיבה), נועה ליפשיץ (מומחית תוכן ושיווק), שלומית איילין ושרית הרפז ומושיקו אברהם מצוות החינוך של "מיקרוסופט ישראל", עו"ד דום עיני, ד"ר רונית אשכנזי (סמנכ"ל וראש מינהל פדגוגיה ב"עמל") וד"ר רמי אמיתי וחגית רימוך ואורית להב ממינהל הפדגוגיה של הרשת, עבר בין הקבוצות המתחרות, בחן את הפיתוחים היזמיים, ובתום ההאקתון הוכרז על 8 פיתוחים יזמיים שעלו לשלב הגמר של התחרות, ביניהם כאמור המיזם שפיתחו תלמידי הרב תחומי בבאר שבע.

זוהי השנה ה-3 שבה נערכת בקבוצת "עמל" תחרות היזמות של בני נוער בתחום המדעים, הטכנולוגיה והיזמות ע"ש פרס. השנה, חברה הקבוצה ל"אל על" ו"מיקרוסופט" ובסיוע ובהנחיה של אנשי המקצוע זוכים תלמידי "עמל" לפתח יוזמות עבור עולם התעופה הישראלי ובמרחבי החיים. כעת נערכים תלמידי הקבוצה מהרב תחומי בבירת הנגב ו-7 הקבוצות הנוספות לשלב הגמר, שיתקיים בעוד מספר חודשים, והזוכים בו יקבלו מענקים כספיים לצורך המשך ופיתוח המיזמים שלהם.

דום עיני: "תחרות היזמות ואירוע ההאקתון הם ההמשך הישיר לתפישה החינוכית שאנחנו דוגלים בה, ומקדישים לה מחשבה רבה, במטרה לייצר מקום שהתלמידים יקשיבו וילמדו ברצון, ויקבלו מוטיבציה לפתח, לחשוב ולהשתלב בקהילה העסקית. הגענו להתארח בריאקטור של 'מיקרוסופט' בידי הצוות המקצועי, המוביל את תעשיית ההיי-טק בישראל ובראשם חברת 'אל על' שהעניקו לתלמידים את ההזדמנות לראות את האנשים בשטח, להציע, להתנסות, לפתח ולחשוב מתוך הבעיות בשטח. התלמידים קיבלו לאורך התהליך הזה כלים של שיווק, פיתוח וחשיבה מחוץ לקופסה, שמעו על הצרכים והבעיות בעולם התיירות והתעופה, וכעת יש להם את הזכות לפתח את היוזמות שיענו עליהן".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה