חדשות

ער"ן בערבית לתושבי הנגב

חדשות25 ביוני 2019    דקה אחת
0

העמותה פותחת קו חדש למען האוכלוסייה דוברת הערבית באזור

ער"ן בערבית לתושבי הנגב
כוח עזר נפשי. בוגרי הקורס | צילום: באדיבות "השחר החדש"

8 מתנדבים מהמגזר הבדואי בנגב (רובם מתחומי הייעוץ, החינוך וההכוונה) סיימו באחרונה קורס של עמותת ער"ן להענקת תמיכה וסיוע לאנשים במצוקה נפשית בשפה הערבית. ל"שבע" נמסר, שקורס ההכשרה המקצועי כלל 15 מפגשים, ודורש מיומנויות שונות, בעיקר לדעת להקשיב למי שנמצא בצד ה-2 של הקו.

למרבה הצער, 7 המתנדבות והמתנדב הגבר היחיד הם היחידים בארץ, המוכשרים לתת עזרה נפשית בשפה הערבית, כאשר כידוע כ-20 אחוזים מכלל האוכלוסייה בישראל הם דוברי ערבית, ובמספרים כ-1,623,000 נפש. בנוסף, החברה הבדואית אינה מודעת ונגישה בכל הקשור לבריאות הנפש; נער או נערה בדואית לא יספרו על התעללות מינית, אלימות וכל מצוקה נפשית אחרת, בשל החשש מערך כבוד המשפחה המסורתי הטמוע עמוק בחברה. כמו כן, הם לא יחשפו מצוקות בפני איש מקצוע, אם הוא חשוד בקירבה משפחתית קרובה או רחוקה ו/או מאותו שבט. מלבד זאת, הריסות בתים לא חוקיים בנגב הן אחד הגורמים הקרדינליים למצוקות נפשיות לילדים ונוער.

המתנדבות והמתנדב יפעלו מתוך הסניף הבאר שבעי של ער"ן, ויצטרפו לפעילות הסניף, כאשר השירות הוא פרי יוזמה משותפת של העמותה ועמותת "השחר החדש" הפועלת לקידום נוער בסיכון בנגב, שבמשך שנתיים פעלו לגיוס המועמדים לקורס.

מנכ"ל ער"ן, דוד קורן: "עמותת ער"ן קיימת 48 שנה, עם 1,300 מתנדבים, ולצערי הרב, אנו חסרים מתנדבים רבים. האתגר שלנו הוא לגייס מתנדבים ומתנדבות במהרה, ולשפר את המודעות והנגישות באוכלוסייה הערבית".

מנכ"ל ומייסד "השחר החדש" ג'מאל אלקרינאוי: "כניסה של החברה הבדואית בשנים האחרונות למודרניזציה ולבתי קבע מולידה הרבה קשיים, בעיקר נפשיים של הסתגלות לחיי קבע, פרנסה מודרנית, מעמד האב ויציאה של האם להביא פרנסה. עמותת 'השחר החדש' תפעל להנגיש את קו הסיוע לעזרה נפשית ראשונית של ער"ן ולהגברת המודעות בכלל לכל הקשור במודעות למצוקות נפשיות".

לפניה לשירות ניתן לחייג 1201 מכל טלפון בשיחת חינם. להצטרפות כמתנדבים אפשר לשלוח פרטים למייל: info@eran.org.il.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה