חדשות

2 מפעילי כטמ"ם מהנגב

חדשות25 ביוני 2019    2 דקות
0

סגן מ' מבאר שבע וסגן משנה ע' מיישוב סמוך לבירת הנגב מסיימים השבוע קורס מפעיל כלי טיס מאויש מרחוק

2 מפעילי כטמ"ם מהנגב
מפעילים דרומיים. סגן מ' וסגן משנה ע' | צילום: דו"צ

כבוד לנגב: 2 ממסיימי הקורס ה-33 במספר של מפעיל כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק), השבוע מתגוררים בנגב. ל"שבע" נמסר, שהכטמ"ם לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. מפעיל הכטמ"ם אחראי על הפעלת מערכותיו, הפעלת שיקול דעת במצבים מבצעיים, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, כיוון מסוקים ומטוסים למטרה, איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הגזרות. בכל תרגיל ומבצע נמצא הכטמ"ם בשמיים, ובזכותו יש לחיל האוויר ולצה"ל בכלל עליונות אווירית.

סגן מ' המתגורר בבאר שבע הוא בוגר מגמת "זיק ב'" בקורס. מ' הוא האח הצעיר במשפחה. אביו ישראל הוא אב בית במפעל, אימו חנה היא אחות, ואחיו רון נמצא בימים אלה בגרעין נח"ל. בתיכון הרחיב מ' בביולוגיה וכימיה, ופעל בתנועת הנוער ה"מש"צים". כיום, הוא אוהב לנגן בגיטרה ולטייל המון, ו-1 מחלומותיו הוא לעשות את "שביל ישראל". מ' החליט לצאת לקורס מפעיל, משום שהתעניין בתחום המשפיע, והאנשים בו טובים. על המערך הוא מספר: "לדעתי, אנשים לא יודעים איך המערך עובד, כיצד הוא הולך להתפתח, וכמה הוא משפיע על העתיד. למרות כל הטכנולוגיה המתפתחת, צריך בן אדם שיבצע את ההחלטות, והתפקיד משלב את 2 העולמות. מבחינה חברתית הקורס הוא מקום שיש בו אנשים מדהימים ואיכותיים, החוויות הן בלתי נשכחות, והרגעים בין הטיסות והשיעורים המעשירים הם אלה שעושים את השירות לכיף וגם למשמעותי".

ואילו סגן משנה ע' שגר ביישוב ליד באר שבע הוא בוגר מגמת אחוד בקורס. ל-ע' יש 2 אחים, אביו אבי הוא פיזיקאי, ואימו רונית עובדת ברשות מקרקעי ישראל. בצעירותו הרחיב ע' במגמות פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר, והשתתף בפרויקט "מגשימים" בסייבר. הוא יצא לקורס מפעיל כטמ"ם, מכיוון שהתפקיד מעניין, ומשלב את עולם הטכנולוגיה האווירי: "התייעצתי לפני כן עם כמה אנשים, והחלטתי שזה הקורס המתאים לי, ובנוסף הוא חלק ממערך מאוד מבצעי. בעיניי, מרבית האנשים לא יודעים כמה הקורס והתפקיד מבצעיים וגם את סדר גודל התפקיד".

ביחד עם ע' מסיים חברו הטוב סגן משנה ר', שהתגייס יחד איתו לקורס טיס, הפסיק יחד איתו את הקורס, ולבסוף הגיעו ה-2 לקורס מפעיל הכטמ"ם. מבחינה חברתית, מספר סגן משנה ע', הייתה אווירה טובה בין חניכי הקורס והרגשה נוחה אחד עם השני, והוא הרגיש שקיימת השקעה רבה בקורס עצמו. לקראת סיומו, הוא מסביר על חשיבותו של תפקיד המפעיל: "קבלת ההחלטות בזמן אמת היא קריטית ומשמעותית, והיופי הוא שמערך הכטמ"ם רק הולך וגדל".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה