חדשות

לשלב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

חדשות25 ביוני 2019    דקה אחת
0

עבודת הדוקטורט בעניין של לימור גדות מאוניברסיטת בן גוריון זכתה במקום הראשון בתחרות של האגודה הישראלית לחקר יחסי העבודה

לשלב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה
הדוקטורנטית לימור גדות. השכלה כמרכיב משמעותי | צילום: ציפורה אייזנברג

ההכרח בשילוב בשוק העבודה של אנשים עם מוגבלויות עומד במרכז עבודת הדוקטורט של לימור גדות, דוקטורנטית במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון, שזכתה באחרונה, במקום הראשון ובפרס ע"ש גדי הראל ז"ל, כחלק מתחרות פרסי מחקר של האגודה הישראלית לחקר יחסי עבודה. הענקת הפרס התקיימה באוניברסיטת תל אביב.

ל"שבע" נמסר, שעבודת הדוקטורט, שהנחתה פרופ' אורלי שריד, בחנה עמדות כלפי העדפות תעסוקתיות של אנשים עם מוגבלות פיזית בשכבות הגיל 18 – 30. במסגרת העבודה, נבחנו 3 העדפות תעסוקתיות באמצעות משתנים דמוגרפיים, משתני בריאות ומודל ההתנהגות המתוכננת. ההעדפות שנאמדו הן רצון לצאת לעבודה, השגת עניין וביטחון וקידום בעבודה ועבודה במסגרת שוק חופשי. במחקר השתתפו 350 צעירים עם מוגבלות פיזית, טרם כניסתם לשוק העבודה.

ממצאיה מורים, שהשכלה היא מרכיב משמעותי בניבוי העדפות תעסוקתיות, כמו השתלבות בתעסוקה, השגת עניין וביטחון וקידום בעבודה. כלומר, ככל שתינתן השכלה לצעירים עם מוגבלות לפני כניסתם לשוק העבודה, יגבר הסיכוי, שהם יעדיפו להשתלב ולעבוד בשוק החופשי. לפיכך, יש לבחון מדיניות מחודשת כלפי מימון ומימוש לימודים גבוהים בקרב קבוצות צעירים אלה.

משתני הבריאות, כמו לקות מולדת ותפישת מצב בריאות טוב, היוו גורם ניבוי מובהק. גדות מציעה לבחון מחדש את המדיניות הלימודית והתעסוקתית במשרדי הממשלה כלפי הצעירים, כך שזו תוכל להבטיח את שילובם כבר מגיל צעיר. חשיפה לעולם התעסוקה בשלב מוקדם יכולה להשפיע על השתלבותם העתידית של צעירים אלה, ובכך לשנות את פני העתיד של שוק העבודה כך שיהיה מגוון ומכיל.

נמצא גם, שהנורמות המקובלות, העמדות והתנהגות הסביבה נוכח תעסוקה, היוו מרכיב חשוב בניבוי. לכן, המלצת העבודה היא שקילת תוכניות, שיגבירו את העידוד מהסביבה עבור תמיכה לאדם עם המוגבלות באשר לסוגיות בעולם העבודה.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה