חדשות

פרסום ראשון: זוהי תוכנית המתאר החדשה לעיר העתיקה בבאר שבע

חדשות24 ביוני 2019    3 דקות
0

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וועדת השימור העירונית אישרו את התוכנית כחלק מהמהלך הרב שנתי לחידוש העיר העתיקה

פרסום ראשון: זוהי תוכנית המתאר החדשה לעיר העתיקה בבאר שבע
העיר העתיקה | צילום: מישל אמזלג

צעד חשוב בתולדות באר שבע: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה לשימור אתרים בעיריית באר שבע אישרו אמש (ראשון) את תוכנית המתאר החדשה לעיר העתיקה. ל"שבע" נמסר, שהתוכנית הינה חלק מהמהלך הרב שנתי לחידוש העיר העתיקה, אותה מוביל ראש העירייה רוביק דנילוביץ' בשנים האחרונות ונבנתה בהתאמה לתוכנית המתאר ל-2030 שהופקדה באחרונה. את התוכנית גיבש האדריכל דני לזר בליווי צמוד של מ"מ ראש הרשות ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, יחד עם מינהל ההנדסה בעירייה.

חדש בעיר העתיקה. גבולות התוכנית | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

זה מספר שנים, מוקמים בעיר העתיקה פרויקטים בתחומי התרבות, הבילוי והפנאי (פארק קרסו, מרכז מבקרים באר אברהם אבינו, מתחם הקטר, חידוש מוזיאונים, הקמה של גלריות ועוד), ומושקעים בה מאות מיליוני שקלים בחידוש תשתיות (סלילת כבישים ומדרכות, החלפת תשתיות מים וביוב, חשמל, ריהוט רחוב וגינון).

מטרת התוכנית החדשה היא חידוש והחייאת העיר העתיקה והשבתה למוקד הפעילות התרבותית, החברתית, הכלכלית והתיירותית של העיר באר שבע והמטרופולין כולו, לצד שימור המבנים והעתיקות הייחודיים ושמירה על המרקם הקיים והמאורגן כשתי וערב. עיקרי השינויים הם הוספת כ-4,000 יחידות דיור משולבות עם קומות מסחר והגדלת מספר קומות לעד 4 קומות (פי 4 מהממוצע הקיים), הוספת זכויות בנייה והכפלת שטחי המסחר והתעסוקה והמלונאות פי 5 מכ-65, אלף מ"ר לכ-320 אלף מ"ר.

נכון לעכשיו. המצב ההנדסי הנוכחי בעיר העתיקה | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

עוד מסדירה התוכנית צירי תנועה ותחבורה, קובעת תקן חנייה מופחת, ומעניקה עדיפות לתחבורה ציבורית. בנוסף, היא שומרת על הבנייה הייחודית לעיר העתיקה בקו בניין 0 (עד קצה המגרש), קובעת הנחיות שימור, ונותנת תמריצי שימור במטרה להניע תהליך של פיתוח, שימור והתחדשות עירונית.

לעתיד לבוא. המצב ההנדסי הרצוי בעיר העתיקה | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

התוכנית הובאה לאישור בפני 2 הוועדות העירוניות (שימור ותכנון ובנייה) לאחר הליך שיתוף ציבורי ממושך, ששיאו היה בכנס בן יומיים בו השתתפו עשרות רבות של יזמים, בעלי עסקים ותושבים רבים.

ראש הרשות רוביק דנילוביץ': "מדובר בבשורה לעיר באר שבע, כאשר תוכנית המתאר לעיר העתיקה מותאמת להתפתחות של באר שבע כמטרופולין ה-4 במדינת ישראל. אישור התוכנית מתחבר למהלך הרב שנתי להחזיר את העיר העתיקה למקומה כמוקד תוסס של תרבות, תיירות, בילוי ופנאי. אני מודה ומברך את טל אל על והצוות המקצועי על עבודתם המסורה".

כך זה אמור להיות. הדמיה של העיר העתיקה המודרנית | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

ואל על סיכם: "לפני כ-5 שנים, הטיל ראש העירייה רוביק דנילוביץ' עליי ועל צוות מינהל ההנדסה את המשימה לעשות מעשה בעיר העתיקה. אני שמח, גאה ונרגש שהן ועדת השימור העירונית והן ועדת התכנון והבנייה שבראשותי אישרו את התוכנית, ובכך סללו את הדרך להוספת אלפי יחידות דיור, שטחי מסחר, בילוי ותעסוקה בעיר העתיקה. מכאן התוכנית עוברת לאישורה של הוועדה המחוזית. אולם, כדי שלא להתעכב יתר על המידה, אושרה התוכנית גם כמסמך מדיניות. על כן, כבר היום ניתן לקדם שינויי תוכניות והוצאת היתרים ברוח התוכנית. אני קורא לבעלי העניין בעיר העתיקה להירתם ולהיות חלק מהוצאת התוכנית מן הכוח אל הפועל".

עדיפות לתחבורה ציבורית. התוכנית התחבורתית לעיר העתיקה | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

שיתוף הציבור. כנס עם תושבים | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה