חדשות

מצעד העמים

חדשות24 ביוני 2019    דקה אחת
1

פעילי תנועת March of Life העולמית צעדו עם ניצולי שואה, ותיקי מלחמת העולם ה-2 ותושבי שדרות במפגן לזיכרון השואה ותמיכה בישראל

מצעד העמים
להוציא את האמת לאור. מצעד העמים | צילום: March of Life

אירוע מיוחד בשם "מצעד העמים" נערך באחרונה בשדרות כחלק משיתוף פעולה שהובילו ראש העירייה אלון דוידי עם פרויקט March of Life. ל"שבע" נמסר שלראשונה צעדו יחדיו מאות פעילי התנועה שהגיעו מרחבי העולם, ניצולי שואה, ותיקי מלחמת העולם ה-2, תלמידי תיכון, פעילי תנועות נוער ותושבי העיר, צעירים ומבוגרים כאחד. הצעדה נערכה במסלול מעגלי שעבר באנדרטה לזכר לוחמי מלחמת העולם ה-2 בעיר, והסתיים בפארק הסמוך לרחבת סינמטק שדרות.

כ-70 שנה מצעדת המוות האחרונה, הגיעו ארצה צאצאי נאצים שחשפו את עבר המשפחה בתקופת השואה, והחליטו לעמוד לצידה של ישראל בצעדות החושפות את סיפוריהם, תומכות בישראל, ומתנגדות לאנטישמיות. לשדרות הגיעה משלחת של כ-200 פעילים מהמדינות גרמניה, פינלנד, לטביה, פולין, טייוואן, דרום קוריאה, ארה"ב, קולומביה, הרפובליקה הדומיניקנית, מונגוליה, מוזמביק, ניו זילנד, בריטניה, בוליביה, שוויץ, רוסיה, בלגיה, צרפת, פרגוואי, איטליה וישראל. המצעד יצא לפועל בהמשך לפגישה שנערכה לפני כחודשיים בלשכת ראש הרשות יחד עם דוראל אברמוביץ מהקרן לפיתוח שדרות ואופיר אסולין (מנהל האירועים הלוגיסטי).

דוידי: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הארגון וההשתתפות של רבים מתושבי העיר במצעד. זו יוזמה מבורכת שמזכירה לעולם את ההיסטוריה, וקוראת להנצחה ופיוס. השילוב של ותיקי מלחמת העולם ה-2, שלא זכו לצעוד בגלל הגיזרה שהתחממה ביום הניצחון על גרמניה הנאצית (ה-8 במאי) השנה, היה מרגש ביותר. זו גאווה גדולה להוביל את המצעד יחד, אזרחי העולם, במפגן תמיכה בישראל ושדרות העומדת בחזית".

תנועת "מצעד העמים March of Life" העולמית צמחה בעיר טובינגן שבגרמניה, וקוראת לגרמנים ולתושבי אירופה בכללם לחקור את עבר משפחותיהם, ולפעול למען יציאת האמת לאור: המעשים הזוועתיים שעשו הוריהם ומשפחתם בתקופת השואה.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה

  • מוטי לקסמן

    האדם קדוש הוא, מוטי לקסמן, תמוז תשע"ב
    motele777@gmail.com
    לשיר לפי הלחן, "שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם מַלְאָכֵי הַשָּׁרַת…"

    שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם בְּנֵי אָדָם, בְּנֵי אֱנוֹשׁ
    חֶסֶד, רֹךְ וְחֶמְלָה
    לֵב אָדָם, אֱלֹהִים, מָלֵא רַק בַּטּוֹב,
    לְנַסּוֹת אֲנִי חַיָּב.

    בְּנֵי אָדָם, בְּנוֹת חַוָּה בְּכָל מָקוֹם
    הַתִּקְוָה, בְּיָדֵינוּ הִיא,
    אִם נִפְעַל, לֹא נַפְסִיק
    וְנַמְשִׁיךְ לַמְרוֹת הַכֹּל
    הָאָדָם בָּרוּךְ הוּא.

    לֹא תָּמִיד זֶה נוֹחַ, לֹא תָּמִיד זֶה קַל-פָּשׁוּט
    אֲבָל, תָּמִיד זֶה אֶפְשָׁרִי
    בְּאֱמוּנָה וּבְמַעֲשֶׂה נִצֹּר
    עוֹלָם חָדָשׁ, עוֹלָם יָפֶה

    בּוֹאֲכֶם לְשָׁלוֹם, אַנְשֵׁי הַשָּׁלוֹם
    יַחַד נַגְשִׁים חֲלוֹם
    כָּל אָדָם כָּל אִשָּׁה חֶסֶד, טוֹב וֶאֱמֶת
    הָאָדָם קָדוֹשׁ הוּא.