חדשות

הגנה מרעידות אדמה לדתיים וחרדים בלבד?

חדשות23 ביוני 2019    דקה אחת
0

עיריית באר שבע קיבלה כספים למערכות התרעה מפני רעידות אדמה למוסדות דתיים וחרדים, מלבד אחד. העירייה: זוהי השלמת מערכות ש-32 מהן כבר הותקנו במוסדות בעיר

הגנה מרעידות אדמה לדתיים וחרדים בלבד?
בית הספר "מוריה" | צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך במחוז דרום

תמוה: חברי ועדת הכספים בעיריית באר שבע אישרו בישיבתם האחרונה קבלת מענק ממשרד החינוך של 80 אלף שקלים "עבור מערכות התרעה לרעידות אדמה במוסדות חינוך לפי רשימה" שצורפה לסדר היום של הדיון.

עיון באותה רשימה, שהופיעה במכתבה בעניין של ראש מינהל החינוך בעירייה זהבה הראל, לגזבר הרשות רו"ח תומר ביטון, מלמד שכמעט כל 10 המוסדות שתוקצבו לפרויקט, הם דתיים לאומיים או חרדים: "משכן מאיר", "אור מרגלית", "נתיב מאיר", "בית יעקב בנים", "מוריה", "חב"ד עוזיאל", "סמינר בית יעקב", "עץ החיים" ו"אוצר החיים מעורב". בית הספר הממלכתי היחיד ברשימה הוא בית ספר "מאיר".

לשאלת "שבע", האם בכוונת העירייה לדאוג לקבלת תקצוב לנושא גם עבור מוסדות חינוך ממלכתיים, השיב דובר הרשות אמנון יוסף: "העירייה פעלה ופועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך בכל הקשור להתקנת מערכות התרעה לרעידת אדמה במוסדות חינוך". המשרד "הנחה התקנה במוסדות שנבנו לפני 1980. בהתאם להנחיה זאת", הרשות "מתקינה מערכות אלו ללא סיווג\ התייחסות לבעלות\ סוג המוסד. יודגש ש-32 מערכות התרעה הותקנו במוסדות חינוך ברחבי העיר, וכעת משלימים את ההתקנה ב-10 מוסדות אחרונים. עוד יצוין, שמשרד החינוך מממן 100 אחוזים מעלות המערכות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה