חדשות

טכנולוגיה לקירור מעבדים בראש תחרות 2019 SilicoNegev

חדשות23 ביוני 2019    6 דקות
0

בסטארט-אפ Zuta-Core שפיתח טכנולוגיה ייחודית וחסכונית יושקעו חצי מיליון שקלים

טכנולוגיה לקירור מעבדים בראש תחרות 2019 SilicoNegev
בדרך לאקזיט הגדול הבא? הזוכים בתחרות | צילום: אושר בן שטרית

הזוכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים SilicoNegev שהתקיימה באחרונה, הוא Zuta Core, חברת סטארט-אפ משדרות, המפתחת מערכת קירור מהפכנית ופורצת דרך לשרתים ,Hypercool2™.

ל"שבע" נמסר, שהסטארט-אפ פיתח מערכת סגורה המאפשרת לחדרי שרתים ומרכזי מחשוב (Data Centers) להגדיל ב-300 אחוזים את כמות השרתים אותם ניתן להפעיל באותו שטח תוך חיסכון רב בצריכת האנרגיה. במערכת הקירור של "זוטא קור" המותקנת על השרתים זורם בוואקום נוזל מיוחד שאינו מוליך חשמל, מתאדה בטמפרטורה של 34 מעלות, ובטוח לשימוש, שמפחית את עלויות האנרגיה על קירור בחוות שרתים ל-3 אחוזים, לעומת כ-50 אחוזים כיום, זאת להבדיל מפיתרונות קירור מבוססי מים העלולים להזיק לשרתים בכל מקרה של נזילה. ב"זוטא קור" שהוקמה לפני 3 שנים בידי בני קיבוץ נחל עוז, עובד צוות של 22 עובדים בתחומי ההנדסה השונים. לחברה יש כבר לקוחות ראשונים מהחברות המובילות בעולם.

עם ההודעה על הזכייה אמר שחר בלקין, VP R&D של Zuta Core: "אנחנו מתרגשים מאוד מהזכייה של Zuta Core בתחרות הסטארט-אפים SilicoNegev עם הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו, המקררת מעבדים ושרתים, ומאפשרת לכל טכנולוגיית הענן והדאטה סנטרים בעולם לגדול, בזכות החיסכון הגדול באנרגיה ובמקום שהמערכת שלנו מאפשרת. התחרות מול חברות טובות מאוד מהנגב הייתה קשה, והשמחה שלנו על הזכייה כתושבי האזור גדולה מאוד, מאחר שהיא מהווה הכרה בטכנולוגיה הייחודית שאנו מפתחים בשדרות. אני מקווה שבעקבותינו יגיעו עוד חברות לנגב כי פה נמצא העתיד של מדינת ישראל".

גמר התחרות נערך בנוכחות מאות יזמים, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', בכירים מעולם ההיי-טק ומכובדים רבים נוספים.במסגרת אירוע SilicoNegev, פסטיבל היזמות השנתי הגדול בדרום, שהתקיים זו השנה ה-3 ברציפות, בשותפות בין מרכז היזמות החדש של אוניברסיטת בן גוריון – Yazamut360, ארגון היזמות Tech7, העירייה ועמותת מט"ע. כלל השותפים פעילים יחדיו להעצים את האקו-סיסטם היזמי הדרומי, ולפתח את נושאי היזמות הטכנולוגית באזור. לגמר SilicoNegev עלו 8 סטארט-אפים שכולם פועלים מהנגב או שיש להם זיקה חזקה לאזור, ונבחרו בקפידה מתוך יותר מ-100 סטארט-אפים שנרשמו לתחרות, שנועדה לקדם יזמים הפועלים בנגב, ולהגביר את המודעות לצמיחת האקו-סיסטם הטכנולוגי בדרום. את הפרס ל-Zuta Core העניקה מט"ע: השקעה בסך 500 אלף שקלים. למקום השני בתחרות הגיע הסטארט-אפ Youtiligent שזכה בהשקעה של 20 אלף דולר משותף חדש באקו-סיסטם הדרומי: קרן Fresh Fund. למקום השלישי הגיע הסטארט-אפ Brevel.

בין הדוברים הבכירים באירוע היו מולי אדן (יועץ היי-טק ונשיא "אינטל ישראל"), עומר כילף (מנכ"ל ומייסד משותף Innoviz Technologies), דנילוביץ', פרופ' דן בלומברג (סגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי באוניברסיטה), ח"כ יזהר שי, גדעון שביט (יו"ר עמותת מט"ע) וקרינה רובינשטיין (מנהלת פיתוח עסקי זירת הזנק ברשות החדשנות). הוצגו בו תוכניות הדגל "קרן קקטוס קפיטל" של אוניברסיטת בן גוריון (קרן ההון סיכון הראשונה בישראל המנוהלת בידי סטודנטים, ומשקיעה במיזמים סטודנטיאליים בלבד) ו-Teenovation של Tech7 המקדם מיזמים ועבודת צוות של סטודנטים ונוער בשיתוף פעולה.

"אל תתייאשו מכישלונות בדרך"

דנה גביש-פרידמן (מנהלת מרכז "יזמות 360"): "הזמנים משתנים, ואוניברסיטאות כיום צריכות להיות חדשניות לא רק במחקר, אלא גם בחוויה החינוכית שהן מציעות. מרכזYazamut 360 מציע לסטודנטים מיומנויות חדשות, כלים הכרחיים וחוויה של למידת יזמות אחרת שמכינים אותם ליום שאחרי. גם המל"ג הבין זאת כשבחר להעניק 6 מיליון שקלים למרכז היזמות החדש של האוניברסיטה. אני  גאה לומר שאוניברסיטת בן גוריון מתכננת להכפיל את הסכום הזה במהלך 4 השנים הקרובות, ושמחה על השותפות האזורית עם כלל הגורמים הפועלים יחד למען חזון 'SilicoNegev' שהוא מנוע דחיפה אדיר לפיתוח הנגב".

דניאל אינהורן (מנכ"ל Tech7, שפתח את האירוע ובירך בהתרגשות את מאות הנוכחים) אמר: "ב-5 השנים האחרונות הקימה Tech7 קהילת יזמות טכנולוגית דרומית המונה כבר כ-15 אלף חברים. אנו מקיימים יותר מ-100 אירועים בשנה, ויוזמים שיתופי פעולה עם עשרות גופים, תוכניות האצה ו'האבים'. אני גאה לומר שכיום אנחנו כבר אחת הקהילות היזמיות המובילות בישראל, ואין ספק שהאנרגיה שקיימת בנגב היא פשוט ממכרת".

דנילוביץ': "אני גאה כל כך בחברים מ-Tech7; הם הראו לנו איך אפשר להפוך חלום למציאות בבאר שבע, וכמה העיר הזו מגוונת ומאפשרת ליזום, ליצור, ולהוביל להתפתחות אדירה יחד. זה כבר לא עידן של 'אני' ו'אני' זה עידן של 'אנחנו ביחד'. כוחה של שותפות בעידן משתנה זה סוד הקסם; אין משהו אחר. אני שמח שחיל התקשוב כבר נמצא על המסלול להגיע לכאן; זה עוגן חשוב. אני מקווה מאוד שבתקופה הקרובה נהיה אנשי בשורות בכל מה שקשור לקריית המודיעין; זה חשוב מאוד לא רק לבאר שבע, אלא למדינת ישראל".

אדן (שהעביר הרצאה משעשעת על עתיד ההיי-טק בתקופה של צמיחה אקספוננציאלית וטכנולוגיות פורצות דרך המשנות את העולם) פנה בסיום דבריו ליזמים, וציין ש"אם אתה סטארט-אפיסט בטח יש לך רעיון חדשני המאתגר את הסטאטוס-קוו, והוא גם מהיר וזול יותר ממה שקיים בשוק. כל סטארט-אפ עובר את השלב בו אומרים לו שהרעיון שלו הוא מגוחך, ואני אומר אל תפחדו מזה שמישהו יגיד לכם את זה, נהפוך הוא. גם אל תתייאשו מכישלונות בדרך; מהם לומדים הכי הרבה. הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו".

איתן גלאי (CRO ומייסד משותף ב"אאוט-בריין") נתן כמה טיפים ליזמים: "דבר ראשון יזם צריך שיהיה לו מוצר או שירות טוב. הדבר השני הוא להתמקד. בשלב כלשהו מיזם צריך לקפוץ מדרגה כדי לגדול, ולכך צריך גם מימון, וכדאי לפנות למומחים שיעזרו לעשות את זה נכון, ולהגיע בצורה הנכונה למשקיעים הנכונים. צוות העובדים המקצועי הוא גורם חשוב ביותר, כאשר צריך להבין שלא כל עובד שהיה איתך בתחילת הדרך מתאים גם להפוך למנהל מוביל בחברה; זה לא מתאים לכולם. המהנדס הכוכב שהוביל את השלב הראשוני של הפיתוח אולי לא יהיה מתאים להוביל קבוצה של מהנדסים או לשמש כ-CTO". בתשובה לשאלה האם החברה תונפק בקרוב, ענה "הנפקה ציבורית היא רק דרך לגייס כסף, ומבחינתנו זה לא צפוי בזמן הקרוב". בהתייחסו לשאלה האם החברה שמחזיקה סניפים ב-18 מדינות מתכוונת להגיע גם לנגב, אמר גלאי: "בבאר שבע יש כישרונות רבים, ואולי עוד נגיע לפה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה