חדשות

מובילים שינוי בפעם השנייה

חדשות23 ביוני 2019    4 דקות
0

כנס "קהילות הנגב מובילות שינוי" התקיים במועצת רמת הנגב, וכלל הצגת מיזמים חברתיים מרחבי האזור והענקת תעודת הוקרה לשר החינוך לשעבר אהרון ידלין

מובילים שינוי בפעם השנייה
הערכה לשר החינוך לשעבר. אהרון ידלין מקבל הוקרה | צילום: כי"ל

כנס "קהילות הנגב מובילות שינוי" של חברת כי"ל, בשיתוף מועצת רמת הנגב, התקיים באחרונה, בפעם השנייה. ל"שבע" נמסר, שאירוע השיא של הכנס היה תחרות המיזמים החברתיים, במהלכה הציגו 7 יזמים חברתיים את הפרויקטים, שהם רוצים לקדם בשנה הקרובה. כלל הפרויקטים, כמו הפרויקטים השונים הפועלים כיום במסגרת תוכנית "חושבים עושים" של כי"ל והרשויות בנגב, עוסקים ביצירת נקודות השקה בין אנשים ומרחבים ציבוריים פעילים וחוסן חברתי במרחב עבור קהילות הנגב.

באי האירוע התבקשו להצביע לפרויקט אחד, שהיו רוצים לראות מתקיים באזור, מתוך 7 המיזמים החברתיים המדוברים. במקום הראשון זכה הפרויקט של ד"ר עדי פורטוגז, להקמת ארכיון קהילתי לשימור הסיפורים והמידע של תושבי וקהילות הנגב. למקום השני הגיע המיזם של דנה רביב, ליצירת גלריות פתוחות, ציורי קיר ואמנות רחוב במרחב הציבורי. במקום השלישי זכה הפרויקט של רז ארבל להקמת שבילים קהילתיים בין היישובים היהודים והבדואים באזור, לצורך חיבור בין הקהילות, ומערכת למתן וקבלת שירותי אירוח מחברי הקהילות.

בתחילת הכנס, העניקו יו"ר כי"ל יוחנן לוקר וראש מועצת רמת הנגב ערן דורון תעודת הוקרה והערכה לאהרון ידלין (שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל, תושב קיבוץ חצרים), על פועלו למען הנגב. ידלין אמר: "מי ששלח אותי לנגב, היה דוד בן גוריון. שנים לאחר מכן, לחצתי להקמת אוניברסיטה בבאר שבע, ובן גוריון ביקש להקים את האוניברסיטה דרומה מבאר שבע, בטענה שהיא צפונית מדיי. כשאפגוש את בן גוריון, אגיד לו שהצלחנו להקים חלק מהאוניברסיטה גם במקום שאהב, בשדה בוקר".

בהמשך, נערך פאנל בין ראשי הרשויות השונים בנגב, כאשר בנוסף לדורון השתתפו בו גם ראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו, ראש מועצת ירוחם טל אוחנה, ראש מועצת מצפה רמון רוני מרום, ראש מועצת תמר דב ליטבינוף וסגן ראש עיריית דימונה ארמונד לנקרי (המכהן גם כיו"ר מועצת עובדי "מפעלי ים המלח"). את הפאנל הנחה טל אל על (יו"ר "מועצת הנגב" ומ"מ ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק ההנדסה).

בסיום האירוע (במהלכו דנו ראשי הרשויות על פיתוח הנגב, החלטות ממשלה בנוגע לדרום ומשיכת תושבים חדשים ליישובי האזור), התקיים מופע של ילדי מועדוניות כי"ל בדרום ומתנדבי החברה; ברחבה החיצונית הצטופפו מאות הילדים והמתנדבים, ושרו יחד את השיר "מחוזקים לעולם" (של אברהם טל), בסגנון שהותאם להם מראש. הילדים והמתנדבים התאמנו על השיר, בשבועות האחרונים, ויחד ריגשו את כל באי הכנס.

לוקר סיפר בתחילת האירוע: "סיפורה של כי"ל, הנמצא עמוק בתוך סיפורה של מדינת ישראל, הוא סיפור של ציונות לשמה. כי"ל פרוסה ברחבי המדינה, מצפון ועד דרום, אך בין כי"ל לנגב מתקיים קשר מיוחד בלתי ניתן להפרדה. תפישת העולם של כי"ל היא, שמרחב הפעילות של החברה אינו מתחיל ונגמר בין כתלי המפעלים, אלא מתקיים בתוך הקהילה במרחב, בו אנו פועלים. הצלחת כי"ל נמדדת בהצלחת הנגב, והיכולת שלנו לייצר שותפים ושותפויות בנגב היא המדד להצלחת החברה. אני מברך את כל המיזמים שהגיעו לפה; כל אחד מכם הוא מנוע להצלחה של הנגב. השמיחם הם לא הגבול".

ואילו ראש מועצת רמת הנגב התייחס בנאומו לתמיכות הממשלות הקודמות בדרום ולשינוי שחל בשנים האחרונות באזור: "כלל ראשי הממשלות בעבר דיברו על חשיבות פיתוח הנגב, אך בפועל הנתונים לא היו מעודדים. אחת המסקנות שהסקתי בעברי, היא שכולם עוסקים באנשים, שאולי יגיעו, ואיך להביא אנשים. השינוי הדרמטי, שקרה ב-15 השנים האחרונות, הוא שינוי המחשבה של להשקיע במי שכאן, ולא במי שאולי יגיע. הנגב הפך למקור גאווה ועשייה למען ישראל. אחת הסיבות היא, שהתחלנו לעבוד יחד, הרשויות השונות. גם שיתוף הפעולה עם כי"ל לא מובן מאליו. כשמסתכלים על התמונה הכוללת, הצלחנו יחד ליצור שינוי. כי"ל היא המעסיקה הגדולה ביותר בנגב, ועובדיה חיים פה, מתחנכים פה, ומחנכים פה את ילדיהם. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד יחד, כך שנוכל להמשיך לפתח את הנגב ואת הבית של כולנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה