חדשות

ילדים בדואים כותבים חלומות

חדשות20 ביוני 2019    דקה אחת
0

פרויקט ייחודי לעידוד כתיבה יצירתית בבתי ספר בדואים בנגב הסתיים בהצלחה, וייתכן שיורחב בשנת הלימודים הבאה

ילדים בדואים כותבים חלומות
"סופרים את הדקות לתחילת השיעור". אירוע הסיום של הפרויקט | צילום: באדיבות "אג'יק מכון הנגב"

פיילוט לפרויקט ייחודי ראשון מסוגו לעידוד כתיבה יצירתית בערבית בבתי ספר בדואים בנגב הסתיים באחרונה בטקס חגיגי ברהט. ל"שבע" נמסר, שהפרויקט בהובלת "אג'יק מכון הנגב", התקיים בתמיכת ובשותפות מפעל הפיס.

לקחו בו חלק כ-60 ילדים מ-3 בתי ספר ברהט, ערערה בנגב והמועצה האזורית נווה מדבר, המעניקה שירותים לתושבי הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים שמסביבה. המיזם נבנה במטרה לעודד ילדים להביע את עצמם ואת זהותם בכתיבה בערבית, ולהגדיר מחדש את יחסיהם עם שפת האם הערבית באמצעות כתיבה. לאורך השנה השתתפו הילדים, תלמידי כיתה ה' שנבחרו לפרויקט משום שגילו עניין ונטייה לכתיבה, בסדרת מפגשים אחת לשבוע. במפגשים שוחחו הילדים עם המנחים, הפליגו במחוזות הדמיון, והעלו את רעיונותיהם ותחושותיהם על הכתב. לאור הצלחת המיזם, שוקלים ב"אג'יק" ובמפעל הפיס להרחיבו בשנת הלימודים הבאה ליישובים נוספים.

רג'אא גאנם דנף, משוררת ומנחת קבוצות ב"אג'יק" שהפעילה את הפרויקט, אמרה שהשפעת המיזם על הילדים שהשתתפו בו הייתה משמעותית ועוצמתית: "בכל פעם שהגעתי לבית ספר, הופתעתי לראות שהילדים מחכים לי על יד השער, וסופרים את הדקות לתחילת השיעור. מה שעוד הפתיע ומאוד שימח אותי היה שההורים והמורים סיפרו שהילדים החלו לכתוב בבית, דבר שמעולם לא עשו בעבר, וביקשו להקדיש זמן לכתיבה גם במסגרת השיעורים האחרים בבית הספר. בין הנושאים שהעלינו במפגשים היו 'הכפר שלי' – מאיפה אני בא, איך נראה הבית שלי, מה מיוחד בו, דמיון וחלום, במה אני טוב או טובה, הטבע שסביבי ועוד ועוד. מעניין היה לראות כיצד כל ילד מתחבר בצורה שונה למקום המגורים ולטבע, ובכלל לראות את ההבדלים בין ילדים שגדלים בעיר לבין אלו הגדלים בכפר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה