חדשות

מעקב "שבע": להשבית את עיריית באר שבע בגלל השכר הנמוך של עובדיה?

חדשות20 ביוני 2019    5 דקות
0

דיון סוער בישיבת ההנהלה האחרונה, על רקע ההכרח של עובדי עירייה לקבל אישור לעבודה נוספת, כפי שפרסמנו כאן באחרונה

מעקב "שבע": להשבית את עיריית באר שבע בגלל השכר הנמוך של עובדיה?
"המדינה לא תבין מאיפה זה בא לה". רוביק דנילוביץ' | צילום: ארכיון שבע

חלק מהאישורים לעבודה נוספת שנתנה באחרונה הוועדה להיתר עבודת חוץ בעיריית באר שבע לעובדים בעירייה להיות מועסקים בעבודה נוספת, הסעירו את ישיבתה האחרונה של הנהלת העיר. כזכור, פרסמנו כאן באחרונה, שבין היתר, אישרה הוועדה לעובד אגף האחזקה להיות מועסק גם כקופאי במרכול בעיר.

במהלך הדיון בפרוטוקול הוועדה המדוברת בישיבת ההנהלה, אמר חבר מועצת העיר מוטי בן יהודה: "הפריע לי שאחד שעובד כאן באחזקה מוכן ללכת להיות קופאי בסופר. כמה המשכורת שלו אם ככה, אם הוא מוכן להיות קופאי בסופר".

סגן ראש הרשות ומחזיק תיק האחזקה העירונית שמעון בוקר: "למה אתה אומר קופאי בסופר? גם קופאי בסופר זו עבודה, מה"?

בן יהודה: "כי קופאי בסופר זו משכורת נמוכה".

ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מפרשן את חבר המועצה: "הוא אומר, למה השכר שלו כל כך נמוך".

בן יהודה: "כי להיות קופאי בסופר זו משכורת מאוד נמוכה".

מוטי בן יהודה. "הפריע לי" | צילום: ארכיון "שבע"

דנילוביץ': "הוא עובד במשרה מלאה? אבל כנראה שהמצב הכלכלי"…

מנהל אגף משאבי אנוש ברשות ניר גורליצקי: "רק במשכורת מינימום".

דנילוביץ': אבל כנראה שהמצב הכלכלי"…

גורליצקי: "רק משרה מלאה".

דנילוביץ': "אבל יכול להיות שהוא נקלע לזה שהוא צריך עוד"…

חבר המועצה יוסי דלויה: לא נקלע, לא מספיקה המשכורת"….

בן יהודה: "אתם מבינים מה מפריע לי"?

בשלב זה, הסיט דנילוביץ' את הדיון למגבלות השכר בשירות הציבורי: "אני רוצה שתהיו שותפים לתסכול שלנו… יש בעיה בלתת לעובדים ברמות הגבוהות, שאתה רוצה להביא את העובדים המקצועיים הכי טובים, ואז הם מסתכלים מול השוק הפרטי ואומרים (זה קורה לנו הרבה במכרזים): 'זה מה שאתם משלמים'? אנשים, מנהלי אגפים ברמות גבוהות, אומרים: 'אנחנו נבוא בשביל השכר הזה'? ויש כמובן בשכר של העובדים בדרגות הנמוכות… מוטי, אתה צודק. זה התסכול של השירות הציבורי, וזה מה שיש ביכולתנו לעשות. מה שאני חושב שצריך להיות, ואת זה אמרתי לא פעם ולא פעמיים גם לרון חולדאי שהוא יו"ר פורום ה-15 ראש עיריית תל אביב וגם לחיים ביבס ראש המרכז לשלטון מקומי, אני אמרתי להם שאנחנו חייבים קצת להילחם", כדי "לשפר את השכר של העובדות והעובדים. אנחנו רוצים לשירות הציבורי את הטובים ביותר, אין מה לעשות, צריך לשלם להם… זה להגיע למו"מ עם המדינה, וזה הסכמי שכר קיבוציים, מדינה הסתדרות שלטון מקומי. לניר אין את הגמישות, אין לו שום גמישות".

עו"ד מינה קלמן-חדד. "יש איזושהי גמישות" | צילום: ארכיון "שבע"

חברת מועצת העיר, עו"ד מינה קלמן-חדד: "זה לא נכון, יש איזושהי גמישות. הגמישות יכולה להתבטא בזה שאתה מגדיר אותו כרכז על, הגמישות יכולה להתבטא בקצת שעות נוספות, יש גמישות".

דנילוביץ': "מינה היקרה והאהובה שלי, את עו"ד, וזה לא 'ישראבלוף'. מי שאפשר, עושים לו את זה. אגב, למי שבאמת זה נכון ואפשר לקדם, הוא עשה מהלכים כאלה בלי סוף, אבל אי אפשר לכולם לעשות את זה; זה כבר הופך להיות 'ישראבלוף'. אנחנו רשות שקופה. ברוך ה', נותנים אותנו, הממונה על השכר באוצר, דוגמה; עיריית באר שבע, לכו תלמדו, שולחים רשויות, תלמדו איך בבאר שבע עובדים כמו שצריך, מסדירים את הכל לפי הספר. מה שאפשר לעשות; כל דבר כזה אגב הוא מקבל אישור… אתה צריך כל דבר לקבל פלומבה; היום כל דבר אתה מקבל אישור כתוב. למה אם לא, מחר יש חיוב אישי… אתה לא יכול לעשות מה שאתה רוצה".

חבר המועצה הרב משה בן זקן: "למה אתם לא נלחמים? יש לכם כוח, 10 הרשויות (הגדולות), על השכר הנמוך".

דנילוביץ': "אני מסכים איתך לחלוטין. אני אומר כל הזמן בפורום ה-15"…

עו"ד קלמן-חדד: "רוביק, חובה להילחם על שכבות המצוקה, חובה".

דנילוביץ' מסכם: "השלטון המרכזי, מדינת ישראל, צריכה להגיד תודה שיש לה שלטון מקומי אחראי… עם כל הכבוד להסתדרות, אנחנו הרבה יותר חזקים מההסתדרות. אם השלטון המקומי יחליט, מספיק שתל אביב וירושלים סוגרות את עצמן, מספיק שאנחנו סוגרים כמה מחוזות, חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע, סוגרים, משביתים, זה לא ייקח הרבה זמן, והמדינה בסוף תיכנע. אנחנו כל הזמן אומרים שאנחנו חלק מהמדינה הזו, אנחנו השכפ"צ שלכם, למה אתם גם לא מקשיבים לנו, תקשיבו, תקשיבו לנו, אנחנו לא רוצים לכופף לכם את היד. המדינה הזו התרגלה שהיא אוהבת שמכופפים אותה, מורידים אותה על 4, ואז היא נכנעת, ואז היא נותנת, אבל למה צריך להגיע למצב כזה?… השלטון המקומי הוא מאוד חזק, אבל הוא לא משתמש בכוח שיש לו ביד, כי הוא מגלה אחריות, כי כשאנחנו מדברים, אם אנחנו מעזים לדבר על השבתה, אז אומרים רגע רגע, השבתה? הילדים יהיו בבית? וחינוך מיוחד? אנחנו מגלים אחריות, אנחנו סופרים עד 10, אנחנו נושמים עמוק כל פעם לפני שאנחנו עושים את הצעד הכי קטן מתוך אחריות, רק מתוך אחריות… ואני אומר בסופו של דבר המדינה גם לא מבינה, בסוף זה יגיע למצב שהשלטון המקומי באמת יעשה צעדים דרסטיים, והמדינה לא תבין מאיפה זה בא לה, כי כלו כבר כל הקיצין".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה