חדשות

ירוחם: מייקרים בחינוך

חדשות20 ביוני 2019    2 דקות
0

תלמידים ביישוב לוקחים חלק בתוכנית מיוחדת, הכוללת קבוצת רחפנים, שזכתה באליפות ארצית

ירוחם: מייקרים בחינוך
תוכנית חדשנית ופורצת דרך. הסיור בירוחם | צילום: באדיבות הרשות לפיתוח הנגב

סיור מקצועי של נציגי הרשות לפיתוח הנגב (מנהלת תחום חינוך ומנהל מחלקת מחקר ומידע ברשות, אמור עמוסי ניסן ואיתן הס) נערך, באחרונה, במרכז המצוינות של ירוחם, הפועל במסגרת תוכנית "מצוינגב" של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והרשות.

ל"שבע" נמסר, שהתוכנית מפתחת ומטמיעה את ערכי המצוינות וההצטיינות בקרב תלמידי הנגב, ומשתתפים בה תלמידי תיכון וחטיבת ביניים מירוחם במספר פרויקטים, העוסקים ברחפנים ורובוטיקה. לא מכבר, הושקה ביישוב תוכנית חדשנית ופורצת דרך בתחום "המייקרים בחינוך".

אסף שלו, מנהל מרכז מצוינות במדעים בירוחם, סיפר לסגל הרשות לפיתוח הנגב על התוכנית, שייחודה "הוא שמורים מכלל תחומי הלימוד מגיעים" במהלך "שעות הלימוד שלהם, למרכז מדעים, ומלמדים את התחום שלהם דרך מתודולוגיות המייקרים. למורים מוצמדים מדריכים מקצועיים, שעוזרים להם להעביר את החומר לתלמידים במיומנויות הטכניות הנדרשות". כחלק מתוכנית המייקרים, עובדים התלמידים על מיומנויות שונות, כמו תכנות וחשיבה אלגוריתמית, פיתוח חשיבה יצירתית, מיומנויות ארגוניות, כישורי הבעה בכתב ובעל פה, יכולת טיעון ועמידה מול קהל, פיתוח יכולת למידה עצמית ופיתוח תחושת מסוגלות ודימוי עצמי".

בהמשך הביקור המקצועי, נפגש סגל הרשות עם רז שטיימנץ (מנטור בתוכנית הרחפנים בירוחם) ומנהל אגף החינוך במועצת היישוב עידו פרומר, שנכנס לתפקידו בימים אלה, לאחר ששימש כמנהל מרכז מצוינות במדעים. שטיינמץ הציג את קבוצת הרחפנים, שזכתה באחרונה, במקום הראשון באליפות הארצית של "MoonaChalenge", בה משתתפים תלמידי כיתות י' – י"ב. התוכנית מקנה לתלמידים ידע בתחום המכטרוניקה (תכנות, חשמל והנדסת מכונות), ובתום השנה מסיימים חברי הקבוצה עם בגרות טכנולוגית איכותית של 10 יחידות. בין התלמידים שלוקחים בה חלק, בלט במיוחד תלמיד כיתה י' רועי אלימלך, המשתתף במשלחת רחפנים, שתטוס למיאמי ביולי הקרוב, במטרה להעביר קייטנה לתלמידים במרכזים קהילתיים יהודיים, במסגרת שותפות מיאמי-ירוחם.

עמוסי ניסן סיכמה את הביקור: "תלמידי ירוחם ממשיכים להוות דוגמה ומופת לכל תלמידי הארץ בתחום המדעים. בזכות 'מצוינגב' של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב, ניתן לראות שירוחם ללא ספק צועדת קדימה, ומובילה חדשנות ויצירתיות ואת היעדים פורצי הדרך, ביניהם פתיחת תוכנית המייקרים, בהמשך להישגים המרשימים שלהם. אנו מאחלים לתלמידים ולצוות התוכנית המשך למידה חווייתית ומשמעותית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה