חדשות

האפליקציה לעצורים מבית אוניברסיטת בן גוריון

חדשות19 ביוני 2019    4 דקות
0

אפליקציית Get-Lawyer לזימון סנגור לעצור זכתה במקום הראשון בתחרות "סטודנטים מובילים חדשנות", המשותפת לאוניברסיטה, חברת Google ומשרד המשפטים

האפליקציה לעצורים מבית אוניברסיטת בן גוריון
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום ארכיון: תומר פולטין

כבוד לאוניברסיטת בן גוריון: אפליקציית Get-Lawyer, שפיתחו סטודנטים באוניברסיטה לטובת התאמה מרבית בין סנגור ציבורי לעצור, זכתה באחרונה במקום הראשון בגמר תחרות "סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי 5.0" שהתקיים במשרדי חברת Google בתל אביב.

ל"שבע" נמסר, שאירוע הסיום של התוכנית המשותפת לאוניברסיטת בן גוריון, Google ומשרד המשפטים, נערך במעמד שר המשפטים אמיר אוחנה. במסגרת התוכנית פיתחו צוותים משולבים של סטודנטים מיזמים טכנולוגיים חדשניים לייעול שירותי המגזר הציבורי בישראל, הפחתת הביורוקרטיה ושיפור השירות המקוון לאזרח.

Get-Lawyer היא מערכת ואפליקציה ייעודית לסנגוריה הציבורית, שפותחה בידי הסטודנטים נעם פז, צופיה זעפרן, אופיר קנטור ואמיר שטדלר, לשם מימוש הזכות החוקתית להיוועצות עם עו"ד. הפיתוח מבצע התאמה אופטימלית ומהירה בין סנגור לעצור על בסיס קריטריונים כמו שפה, סוג העבירה וזמן הגעה, ומסייע לסנגוריה הציבורית באיתור המועמד המתאים ביותר לייצג את החשוד. באמצעות האפליקציה, יכולים הסנגורים הרלוונטיים למקרה לתזמן הגעה, ולאחר מכן לקבל פרטים ראשוניים על העצור בטרם בואם לתחנת המשטרה. מחלקת המעצרים במחוז דרום של הסנגוריה הציבורית ליוותה את הצוות המנצח בחודשים האחרונים באפיון המערכת וכן בפיילוט משותף.

את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שהורכבה מבכירים באקדמיה ובמגזר הציבורי והעסקי: עו"ד אמי פלמור (מנכ"לית משרד המשפטים), דוד ברקת (סגן הנשיא ומנכ"ל האוניברסיטה), פרופ' דן בלומברג (סגן נשיא לפיתוח תעשייתי ואזורי באוניברסיטת בן גוריון), שחר ברכה (מ"מ ראש רשות התקשוב הממשלתי), צחי שנרך (סגן מנהל רשות החדשנות ומנהל המערך הטכנולוגי וענפי השוק), נעה אלפנט לפלר (מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית ב-Google), קרן קציר שטיבל (מנהלת שיווק וקשרי חוץ ודוברות ברשות התקשוב הממשלתי) ודרור מרגלית (סמנכ"ל טכנולוגיות במטה "ישראל דיגיטלית").

יעורר עניין בינלאומי? צוות Get-Lawyer לאחר הזכייה (מימין, זעפרן, פז וקנטור) עם עו"ד נתנאל לגמי (מנהל מחלקת המעצרים בסנגוריה הציבורית מחוז הדרום ושטדלר | צילום: תומר פולטין Tomer Foltyn

אוחנה: "קראתי והתרשמתי מהפיתוחים שהוצגו השנה, ואני שמח לגלות שיצר החדשנות והשאפתנות מוסיף לזרום בעורקינו, ואולי ביתר שאת. אוצר הטבע הגדול ביותר של מדינת ישראל הוא המוח הישראלי; אותו יש לטפח, ובו יש להשקיע. אני שמח לעמוד כאן כבאר שבעי, העיר שהפכה לסמל חדשנות. זו ההוכחה שבמאמץ משותף הופכים חלומות למציאות, ושמוחו של האדם הוא האקזיט המשמעותי ביותר".

ברקת: "יזמות וחדשנות הן חלק בלתי נפרד מהמפעל האקדמי בנגב ומה-D.N.A של הסטודנטים שלנו. פרויקט חשוב זה רותם את כוחות היזמות המופלאים בקמפוס לטובת שדרוג שירותי המגזר הציבורי ושיפור חיי האזרחים. אני מודה ומברך את כל שותפינו לדרך על העשייה הברוכה בחודשים האחרונים".

עו"ד פלמור: "לא בכדי, משרד המשפטים שותף זו השנה ה-3 במיזם ובמלוא המחויבות; מבחינתנו, זו הזדמנות להפיק ערך אמיתי מרעיונות של סטודנטים המלווים בידי 'גוגל', ואנו מגיעים רעבים ומחויבים בתקווה למצוא פרויקטים ישימים".

אלפנט לפלר: "בתור חברה שהתחילה כסטארט-אפ, אנחנו רואים חשיבות גדולה בעזרה לסטודנטים להפוך רעיון למעשה. זו זכות גדולה עבורנו לתרום למגזר הציבורי, לייצר ערך עבור אזרחי ישראל, ולקדם פיתרונות טכנולוגיים".

מבית אב"ג. מימין, לנגר, ברקת, פרופ' בלומברג, אלדד קנטי (סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון ומדיניות במשרד המשפטים), עו"ד פלמור, אלפנט לפלר, שמואלי ומרגלית | צילום: תומר פולטין Tomer Foltyn

"סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי" היא תוכנית יוקרתית לגיבוש מיזמים טכנולוגיים שיטמיעו חדשנות בשירות לציבור, וישפרו את השירות המקוון תוך דגש על השירות הציבורי בישראל. התוכנית מהווה חלק ממעטפת היזמות הרחבה שמעניקה אוניברסיטת בן גוריון לסטודנטים. במחזור ה-5 שלה לקחו חלק 4 צוותים רב תחומיים של סטודנטים שנבחרו בקפידה. הצוותים פיתחו במשך כחצי שנה יישומים, מוצרים ושירותים מקוונים חדשניים לפיתרון בעיות ואתגרים שהוצגו בפניהם בידי השותפים לפרויקט, אותו הובילו ויזמו שגיא לנגר (מנהל שיווק ופיתוח אקדמי באוניברסיטה) ושמעון שמואלי (מנהל מדיניות ציבורית ב-Google). את ההנחיה האקדמית והטכנולוגית לסטודנטים נתנו ד"ר ארנון שטורם וד"ר מג'יד קסיס. בנוסף, שותפים לפרויקט גם רשות התקשוב הממשלתי והמיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית".

יצוין שפיתוחים שהחלו את דרכם בתוכנית בשנים עברו, עוררו עניין בינלאומי רב, ואומצו בידי ארגונים ומוסדות מובילים בעולם. כך למשל, לחצן המצוקה SayVU יושם באולימפיאדת ריו 2016, ו-Trade-Marker כלי בינה מלאכותית לבחינת סימני מסחר הוזמן בידי Google להצגה בכנסי בינה מלאכותית ברחבי העולם כדוגמה ליישום חדשנות במגזר הציבורי.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה