חדשות

לא לחנוק את בית אשל

חדשות18 ביוני 2019    דקה אחת
0

הוקם צוות היגוי מצומצם לתכנון מחדש של הבנייה סביב אתר בית אשל ההיסטורי, שכרגע אמור להיות מובלעת קטנה בשכונה עתידית

לא לחנוק את בית אשל
אתר בית אשל. "לא תמיד יש צורך בהנחתות"... | צילום: ארכיון "שבע"

חברי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל יזמו באחרונה מהלך לשינוי תוכניות בנייה, במטרה למנוע את חניקת אתר המורשת ההיסטורי שבדרום באר שבע, בית אשל, ששוקם לא לפני שנים רבות מדיי אחרי עשרות שנות הזנחה.

בביטאון "נאמנגב" האחרון של המועצה כתב מנהל המחוז במועצה לשימור אתרי מורשת עפר יוגב בעניין: "לעיר באר שבע יש פארק – פארק נחל באר שבע. כעת הוא בבנייה, ומכיל עשרות דונמים של דשא, תיאטרון פתוח לאלפי משתתפים, אגם ענק ואת אתר בית אשל. למעשה, אתר בית אשל הוא מובלעת המוחזקת ומטופלת בידי קק"ל. והנה סיפור: רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ועיריית באר שבע מעוניינים בשכונה העוטפת את בית אשל, במסגרת פיתוח עירוני אזורי. הבעיה, שהתכנון העכשווי חונק למעשה את בית אשל ללא אפשרות התפתחות, כניסות וכו'".

ויוגב סיכם: "במפגש שנערך באתר עם נציגי רמ"י, העירייה, מתכננים, עמותת ותיקי בית אשל, קק"ל והמועצה לשימור – הוחלט ליצור צוות היגוי מצומצם להבהרת הנושא וראייה כללית של המצב – כלומר, לא תמיד יש צורך בהנחתות"…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה