חדשות

"לון לי": לשמור על חורשת לון בבאר שבע

חדשות17 ביוני 2019    2 דקות
0

פרויקט "פעילים למען חורשת לון" בהובלת "קהילת החברה להגנת הטבע" בבאר שבע והסביבה וגורמים נוספים הסתיים עם תוצר מעניין במיוחד...

"לון לי": לשמור על חורשת לון בבאר שבע
"מקום שיש לו עתיד". התלמידים בחורשה | צילום: דנה יוסקוביץ

תלמידי בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע הציגו באחרונה בעירייה את תוצרי פרויקט "פעילים למען חורשת לון", עליהם הם עובדים בשנה האחרונה. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת הפרויקט בהובלת קהילת "החברה להגנת הטבע" בבירת הנגב והסביבה ובשיתוף "קמפוס ירוק" באוניברסיטת בן גוריון, למדו התלמידים על עברה של החורשה, ערכי הטבע המצויים בה והחשיבות של אתר טבע עירוני שכזה בבאר שבע. בסופו של התהליך הם כתבו, הפיקו וצילמו סרטון בנושא שמטרתו העלאת המודעות של התושבים בשכונת נאות לון ומקבלי ההחלטות בעיר.

 

"חורשת לון ידעה כבר תקופות יפות יותר, ולשם הנוסטלגיה כמו גם עבור העתיד ברצוננו להחזירה לימי הזוהר שלה. אנו רוצים לפתח ולטפח את החורשה, וליצור ביחד עם תושבי השכונה והעיר פינת חמד המהווה מקום פנאי ובילוי בחיק הטבע העירוני", הסבירה גלית פרג, מנהלת קהילת באר שבע והסביבה ב"חברה".

התוכנית האקטיביסטית בהדרכת מלגאית "קמפוס ירוק" דנה יוסקוביץ' לתלמידי כיתה ט' 6 ב"טכני" כללה 6 מפגשים לאורך שנת הלימודים האחרונה, 2 ימי שיא וכאמור את הצגת הפרויקט ברשות, כחלק ממיזם "אחריות לישראל 2048". במפגש הראשון נערכה היכרות עם חורשת לון, במפגש השני מופו מפגעים בעזרת אפליקציית "מפה ירוקה", ובשלישי השתתפו התלמידים באירוע באוניברסיטה בנושא תכנון עירוני ואקטיביזם בשמירת טבע. לבסוף, הם בחרו את הבעיות בהן רצו להתמקד ודרך הפעולה לכך: הפקת סרטון להעלאת המודעות בקרב מקבלי ההחלטות בעירייה, תושבי השכונה וילדי בית הספר.

במפגשים שלאחר מכן כתבו התלמידים את התסריט, וצילמו את הסרטון, בהפקתם המלאה. בן, תלמיד כיתה ט' שהשתתף בפרויקט: "חורשת לון זה מקום שיש לו עתיד, מקום שאפשר לעשות ממנו משהו מאוד טוב". ואילו חברו לכיתה, מיכאל, הוסיף: "זה מקום נפלא, רק צריך להפסיק ללכלך את המקום".

בקהילת באר שבע והסביבה ב"חברה להגנת הטבע" ציינו שמדובר בפרויקט המתקיים ב-5 בתי ספר יסודיים נוספים בעיר. "חשוב לשמור על החורשה מפני שהיא מהווה 'ריאה ירוקה' לתושבי העיר והשכונה, ומהווה בית גידול עבור מינים של בעלי חיים וצמחים כפי שנמצא בסקר טבע עירוני", סיכמו ב"חברה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה