חדשות

2 מלונות יוקמו בשכונת "הפארק" בבאר שבע

חדשות16 ביוני 2019    2 דקות
0

ועדת המשנה לתכנון ובנייה קיבלה את המלצת סגן ראש העירייה שמעון בוקר, ליידע את התושבים העתידיים בדבר בניית בתי המלון

2 מלונות יוקמו בשכונת "הפארק" בבאר שבע
שכונת הפארק | הדמייה: אולאין

2 מלונות, שבכל אחד מהם יהיו 200 חדרים, יוקמו בשכונת "הפארק" בבאר שבע. כך המליצה באמצע החודש שעבר פה אחד ועדת המשנה לתכנון ובנייה, בראשות מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

לחברים בוועדה נמסר, שבדיקה של היועץ הכלכלי זאב ברקאי לגבי מצב התיירות הנוכחי בבירת הנגב בהשוואה לנתונים כלל ארציים העלתה, שלמרות חשיבות העיר מבחינה היסטורית, לא מילאה באר שבע תפקיד משמעותי בעולם התיירות הישראלי. ההחלטה לאשר בניית 2 בתי מלון ב"פארק" התבססה על התפתחות בירת הנגב בשנים האחרונות. ברקאי המליץ להקים, כאמור, 200 חדרים בכל מלון, עם זכויות בנייה, שיאפשרו ליזמים לבצע שימושים נוספים בבתי המלון, כמו שטחי מסחר או אולמות כינוסים.

במהלך הדיון בנושא בוועדה, ביקש סגן ראש הרשות ומחזיק תיק האחזקה העירוני שמעון בוקר לבדוק את סוגיית הקרבה של המלונות למבני המגורים בשכונה העתידית, ושאל האם יש לכך דוגמאות בערים אחרות בארץ. אל על השיב, שהמלונות העירוניים מיועדים "להשתלב בתוך רקמה עירונית. בנוסף, כל מי שקנה או יקנה בית במקום יודע או יידע שבונים שם בית מלון".

שמעון בוקר. "ליידע את הציבור הקונה" | צילום: פרטי

לשאלת בוקר "האם לקחתם בחשבון את השלכות עירוב השימושים" של מלונות ומגורים ביחד, השיבה מנהלת מחלקת התכנון באגף ההנדסה בעירייה, האדריכלית מרב מורד, שמשרד התיירות פועל בשנים האחרונות במגמה לשלב מגורים בבתי מלון ליצירת כלכליות ועירוב שימושים, ושכדאי לייצר בעיר מקומות אטרקטיביים ומגוונים המתאימים לצרכי אוכלוסיות שונות".

סגן ראש הרשות, בוקר: "אני מציע ליידע את הציבור הקונה. מדובר בשכונה שבה מרבית הדירות יימכרו ב'מחיר למשתכן'", כאשר "בן אדם ב'מחיר למשתכן' לא רץ לבדוק את כל מה שצריך לבדוק, וכשהוא זוכה הוא מחליט אם לרכוש או לא".

יו"ר הוועדה הסכים עם בוקר: "אני חושב שליידע זה חשוב ונכון, ומבקש להעביר את הבקשה של הוועדה למינהלת הסכמי הגג, ולהסב את תשומת ליבם של הקונים להקמת" המלונות. ככל שאנחנו נדע לייצר מגוון של סוגי מלונאות, כך יתאים לכל האוכלוסיות בעיר, ואני חושב שזה דבר מבורך".

טל אל על

טל אל על. "ליידע זה חשוב ונכון" | צילום: ארכיון "שבע"

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה