חדשות

מעקב "שבע": בג"צ לא מתערב כרגע בסוגיית נבטים

חדשות13 ביוני 2019    2 דקות
0

נדחו עתירות בעד הקמת שדה התעופה המשלים בנבטים ובחיפה, בטענה שמוקדם מדיי לדון בעניין בבית המשפט

מעקב "שבע": בג"צ לא מתערב כרגע בסוגיית נבטים
הדמיית שדה התעופה בנבטים | הדמיה: לשכת דובר עיריית דימונה

3 משופטי בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ (ענת ברון, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף) דחו באחרונה עתירות שקראו להקמת שדה התעופה הבינלאומי המשלים לנתב"ג בנבטים ("העמותה נגד שדות תעופה בעמק יזרעאל ומגידו") ובחיפה (המועצה המקומית קריית טבעון).

השופטת ברון כתבה בפסק דינה בעניין, שלאחר שנשמעו "ארוכות" הטיעונים של נציגי הצדדים, ובית המשפט העלה את הערותיו, "אין הצדקה להתערבות מצידנו בשלב זה, לא בבחינת החלופות שהוצעו ונפסלו ולא בבחינת החלופות האחרות, כאשר על הפרק עתה 'חלופת רמת דוד' ו'חלופת נבטים'. העתירות הן מוקדמות לפי כל קנה מידה, ההלכה הפסוקה והרציונל שבצידה, ואין סיבה המצדיקה בענייננו לחרוג ממנה. מדובר בשלב של הכנת תוכנית מתאר ארצית מפורטת, וממילא זו לא הוגשה עדיין למועצה הארצית; ומשכך, טרם הגיע זמנה של הביקורת השיפוטית ביחס להליכים התכנוניים. כפי שהבהיר בא כוח המשיבים, בבוא העת תועבר התוכנית לוועדות המחוזיות להערותיהן, וכן תיפתח להשגות הציבור, משמדובר בתוכנית מתאר ארצית ברמה מפורטת".

והשופטת סיכמה: "משכך ייעשה, יוכלו העותרים להעלות את טענותיהם, ובכלל זה טענות לפגמים בבחינת החלופות למיניהן. מששיקפנו לפני באי כוח העותרים את התרשמותנו, ולאחר התייעצות עם מרשיהם, הודיעו באי כוח" העמותה שביקשה להקים את השדה המשלים בנבטים שהעמותה אינה עומדת על העתירה, וטענותיה שמורות לה. לעומתם, נציג מועצת קריית טבעון "הודיע, לאחר התייעצות עם מרשו, שהוא עומד על העתירה; ומשכך נוסיף בהקשר ל'חלופת חיפה' שהיא נושא עתירתו, שנחה דעתנו שרשויות התכנון נתנו דעתם פעם ועוד פעם את התייחסותם העניינית והמקצועית לחלופה זו על שלל היבטיה, ושלעת הזו אין עילה להתערבותנו גם" בה. "התוצאה היא שהעתירות נדחות. איננו עושים צו להוצאות, לפנים משורת הדין".

עו"ד עדי אזולאי. "עוגן כלכלי משמעותי" | צילום: באדיבות ד"ר אבי שגב

בטרם ניתן פסק הדין, הצטרפה עיריית דימונה לעתירה בעד נבטים. ל"שבע" נמסר, שאת ראש העירייה בני ביטון, ייצגה בדיון עו"ד עדי אזולאי, שטענה עוד לפני פתיחת הישיבה שדימונה מצטרפת לעתירה חשובה זו מכיוון שמדובר בהחלטה שגויה, המתבססת על דוח לקוי ורצוף תקלות, שהוגש לוועדה הארצית לתכנון ובנייה, והשפעת ההחלטה על העיר דימונה היא נרחבת.

עו"ד אזולאי הדגישה, ששדה תעופה אזרחי בנבטים יהווה עוגן כלכלי משמעותי לדימונה ולנגב כולו, ויהיה כבר בתחילתו מקור פרנסה יציב ליותר מ-10,000 בתי אב. בימים בהם נסגרים מפעלים בנגב, זהו חבל הצלה משמעותי, ולכן לא ייתכן לקחת החלטות אסטרטגיות על בסיס מידע שגוי. עוד הוסיפה בישיבת בית המשפט עצמה (בה נכחו גם נציג דימונה לקמפיין נבטים ד"ר אבי שגב, ומנכ"ל "מועצת הנגב" יוהן אטלן), שלא נבדקו חלופות באזור באופן מקצועי וראוי.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה